Taco het oude veulentje

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Taco het oude veulentje

Bericht door Lynn » 20-03-2009 23:23

Ik was daarnet de weides gaan slepen (het is de moment voor de weides te slepen als er mensen geïnteresseerd zijn :lol: ).

Ik moest ook in de weide gaan waar Taco stond (15 jaar oude hengst).
Met hem word zo goed als niets meer gedaan omdat hij rond zijn 7de zijn been gebroken heeft (weet dit nog maar een klein jaartje).

Hij heeft heel de winter buiten gestaan met een schuilhok en als we hem eten brachten kwam hij meestal hinnikend aangedraafd of aangegaloppeerd. Het was altijd tof om te zien, maar nu vandaag bij het slepen van de weide, wou hij precies spelen met mij, telkens als ik met de tractor (heeft hij geen bang van, hij is tractors nu toch al 5jaar gewoon) in de buurt kwam bleef hij stokstijf staan en vanaf in hem voorbij kwam schoot hij weg als een speer en begon vreugde bokjes te maken.
Super schattig, juist een jong veulentje, als je weet dat hij al naar de 16jaar gaat en rechtsvooraan mankt :D .
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 23-03-2009 19:41

Hahaha superleuk. Fijn dat hij nog zo wil spelen. Zoveel last zal hij er niet van hebben misschien?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 23-03-2009 20:54

Ik heb er eigenlijk geen idee van.

Vooral omdat hij zaterdagnacht om 1u30 een km van de weide stond te grazen. Politie erbij, terug naar de weide gedaan, elektriciteit opgezet en nog eten bijgegeven.
Zaterdagmiddag om 12u was hij weer weg. Politie gebeld, dan zat hij 1u30 stappen van zijn weide.
Mensen hadden hem gepakt en op de weide van de manege gezet. Gelukkig kenden ze mijn opa en nonkel daar en hebben we er niets voor moeten geven.

Ik hoop dat hij onderweg niets heeft gedaan (het is een schatteke hoor) maar als hij andere paarden (merries) zou tegengekomen zijn...

Ik voel dat hij eenzaam is, maar wat kan ik daartegen doen...?
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Plaats reactie