Ontsnapt?

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Ontsnapt?

Bericht door Pindanootje » 14-03-2009 12:12

Fieuw!

Wakker gebeld door de politie 'bent u in het bezit van een paard?' ja... 'Is dat paard toevallig wit met bruine vlekken?' Jaaa...

Tibor liep dus los en was in een hoekje gedreven door de politie! Ik direct in mijn pyjama in de auto gesprongen en ernaartoe.

Hij stond naast de weide, tussen de weide van de buren en de onze. Ze hadden het stukje afgezet met lint zodat hij niet weg kon. Eerst schrok hij even van me, waaraan ik merkte dat hij wel wat had meegemaakt. Hij liet zich wel meteen pakken.
De politie vertelde dat hij al richting baan had gelopen en langs het spoor. Waarschijnlijk was hij erg bang geworden van iets waardoor hij naar zijn maatje is teruggelopen.

Ik vroeg hen hoe ze erachter waren gekomen dat het de mijne was, aangezien hij gechipt is. Blijkt dat ze al van 9u aan het uitpluizen waren van wie hij is (ik was daar om half 11). Dus via hele omwegen zijn ze erachter gekomen.
Dan vraag ik mezelf af: waarom betalen wij zoveel aan chippen en registreren? Want wanneer ze je nodig hebben, kunnen ze het niet gebruiken... De politie zou toch ook zo een aparaatjes moeten hebben! Niet dat die mannen eraan kunnen doen, maar komaan seg!
Nu ja, ik ben braaf en laat ze allemaal registreren, maar als puntje bij paaltje komt maken ze er geen gebruik van.

Ik had een bordje hangen met telefoonnr enzo, maar ja, dat was stukgegaan. Zal er maar een nieuw maken.

Maar verder wat ik heel bizar vind: NERGENS was de omheining stuk of gebogen en nergens hing de draad los of losser dan anders. Ik heb ALLES afgezocht en nergens kon ik een plekje vinden langs waar hij ontsnapt had kunnen zijn.
Vorig jaar zijn een paar kinderen al eens de pony van een vriendin uit mijn weide komen stelen. Verder loopt het er dikwijls rond met krapuul. Nu begin ik al te denken dat er iemand voor de lol eens de pony's uit wou laten of iets dergelijks. Tbior komt nogal snel naar de poort wanneer er iemand staat en hem roept.

Pffff, gelukkig staat hij nu veilig terug terug in de wei. Tenminste, ik hoop dat hij veilig staat.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 14-03-2009 12:36

Mmmm, ik heb dat zo ook eens een keer voorgehad. Paard weg en geen enkele draad stuk. Weet nog steeds niet hoe het kwam.

Maar goed dat Tibor terecht is he! Stel je voor zeg!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 14-03-2009 13:33

gelukkig is hij terecht,
ja amai dat chippen brengt dan niet veel op.
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 14-03-2009 13:39

Ja dat chippen, dat is weer zo typisch!
Goed dat hij terecht is en buiten dat er aan je omheining niks mankkert vind ik het vreemd dat er maar één paard weg was... Ik zou denken dat de anderen zouden volgen.... :?
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 14-03-2009 14:08

Ja ik vind het allemaal maar raar. Maar ik ben nogal snel ongerust aangezien er al een keer een vreemde trailer aan de weide stond en een man heel de omheining afgegaan is en de buren vragen stelde over mijn pony's...

En als je weet waar mijn weide ligt, daar moet niemand anders komen dan ik of de buren en 2 boeren van de maisvelden. Af en toe een wandelaar..

Over de draad springen lijkt me helemaal raar. Tibor die ff gaat denken om een aanloopje te pakken en over 1.30m te springen :lol: Met al de sloten en braamstruiken naast ons, lijkt me raar.

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2009 14:09

Dat is wel schrikken hoor!
Gelukkig is er niets ernstig gebeurd en staat hij nu weer lekker in zijn wei :D

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 14-03-2009 19:33

Oef! Gelukkig is er niets ernstig gebeurd!
Ja tipisch weer dat we geld moeten betalen om te chippen, en dan zoiets!

Kan Tibor hoog springen? Want Peppy is toen ze samen met Magic en Vaya (vaya kwam er net bij , het was de 2de dag dat ze samen stonden) op de wei stond eens over de draad 'willen' springen...
Ze is er toen overgeraakt, maar had wel veel schrammen en wonden aan haar poten. Zij stond dan heel rustig te eten in de tuin van een huis dat te koop stond :lol: .
Of mijn Pony vroeger legde zich neer om onder de draad door te kunnen gaan.

Ik hoop echt dat het geen kinderen of krapulle mensen zijn, want daar houd denk ik iedereen zijn hart voor vast!
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 14-03-2009 20:35

een paard doet soms rare dingen om uit de wei te geraken.
Die van mij vroeger nam een aanloop om zo onder de draad door te glijden. Echt zot. Had het op filmpke, maar ben die blijkbaar kwijt. Laat ons hopen dat Tibor zo ontsnapt is en niet via kinderhand of vreemde hand. Want met die gedachte zou ik ook niet meer kunnen slapen.
En met die chip dat was te denken he, betalen en ze doen er nikske mee. Al een geluk dat ze hem hebben kunnen vangen.

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 14-03-2009 20:46

Wel ja, hij kan wel springen, maar zo hoog? Dan moet hij later toch met mij maar op jumping :lol:

Niets aan zijn benen te zien, en overal aan elke kant van de weide zijn toch wel obstakels die dat niet makkelijk maken (sloten, bomen, braamstruiken, andere wei).

Hij heeft volgens mij wel al van snachts rondgelopen. Hij was vreselijk uitgeput en gedroeg zich erg suf. Zo heb ik hem nog nooit gezien! En verschrikkelijke dorst!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 14-03-2009 20:51

ik zou ook wel achterdochtig worden... Maar het is ook niet verwonderlijk dat tibor dit op zijn eentje zou hebben gedaan hoor. Paarden kunnen soms echte tovenaars zijn!

Plaats reactie