Gymballen

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Gymballen

Bericht door Pindanootje » 11-03-2009 15:33

Ik zou heel erg graag van die grote gymballen (aka zitballen) hebben voor de pony's om mee te spelen. Je weet wel, van die gigantische springballen zonder handvatjes waar zwangere vrouwen ook wel eens op zitten. Je hebt ze in verschillende maten.

Het lijkt me leuk om er zo een paar af en toe de paddock of wei in de gooien zodat ze ermee kunnen spelen, verkennen,... Ter afwisseling van de dagdagelijkse sleur.
Ik heb wel een jollyball, maar die maakt nogal weinig indruk...

Is er iemand die zo een ballen heeft en ervaringen kan delen? En iemand die weet waar je ze kan verkrijgen? Ik heb ze op het internet al gevonden, maar het zou toch makkelijker zijn als ik ze zelf in de winkel kan gaan halen. Want verzendkosten zijn tegenwoordig ook niet mild meer.

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 11-03-2009 16:07

Ze zijn echt heel goed!!
heb er zelf 1 en deze heb ik in kruidvat gekocht voor 5.00 eur
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Adelyn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-01-2009 20:55

Bericht door Adelyn » 11-03-2009 20:25

snowy vond da echt super
ik dacht in die gezondheids winkel dicht bij de metropis da ze die daar wel hebbe
horses leave hoofprints on your haert

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 11-03-2009 20:59

wel daar zit ik momenteel op voor de computer:)
, maar ik denk dat voor een groot paard zo een zitbal niet stevig genoeg is. ook moet je al uitkijken dat hij niet op steentjes valt of rolt. maar op de manege hebben ze een paardenvoetbal die zijn harder, en kunnen niet stuk gaan. mischien kan je hier eens achter zoeken. zal er ook eens naar vragen als ik er terug naar toe ga.
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

Adelyn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-01-2009 20:55

Bericht door Adelyn » 11-03-2009 21:07

X_X_XingridX_X_X schreef:wel daar zit ik momenteel op voor de computer:)
, maar ik denk dat voor een groot paard zo een zitbal niet stevig genoeg is. ook moet je al uitkijken dat hij niet op steentjes valt of rolt. maar op de manege hebben ze een paardenvoetbal die zijn harder, en kunnen niet stuk gaan. mischien kan je hier eens achter zoeken. zal er ook eens naar vragen als ik er terug naar toe ga.
die ik heb ik ook heel dik
:D
horses leave hoofprints on your haert

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 11-03-2009 21:54

Tibor is nu niet bepaald een groot paard :lol:

Maar zo gevoelig zullen die ballen nu toch niet zijn dat ze stuk gaan van op een steentje te rollen?

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 12-03-2009 20:13

Pindanootje schreef:Tibor is nu niet bepaald een groot paard :lol:

Maar zo gevoelig zullen die ballen nu toch niet zijn dat ze stuk gaan van op een steentje te rollen?
ah nee eignlijk nie:) tzijn wel redelijk stevige ballen, maar mischien als er een groot paard tegen schopt dat deze mischien kapot gaan, maar als hij klein is:)
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

Gast

Bericht door Gast » 12-03-2009 21:06

Ik heb mijne van de lidl :D (hoe kan het ook anders :lol: )
Alleen had Great er geen interesse in...

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 20-03-2009 10:46

al een keer geprobeerd met een gewone ton, gaatjes erin en daarin wat hooi met korrels? zijn ze ook hele dag zoet mee :) en zo kun je altijd maar vreemdere dingen gaan gebruiken. Of gooi wat gewone kinderballen in de wei? Werken met iets waar ze eten uit moeten peuteren gaat wel altijd langer de aandacht krijgen dan iets gewoon...
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie