Showhoofdstel en witte strikjes

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Showhoofdstel en witte strikjes

Bericht door Sjoubieke » 10-03-2009 09:47

In juli moet ik Amke aan de hand voorbrengen op de nationale keuring van de tuigpaarden voor BWP. Daarvoor heb ik een wit showhoofdstel nodig met bijhorende leidsels. Dit is zo'n hoofdstel zonder neusriem dat ook voor andere keuringen gevragd wordt, bijvoorbeeld bij Friezen. Iemand enig idee waar je zoiets kan vinden? Volgens de contactpersoon die ik heb bij alle grote ruitersportzaken, maar ik heb ze toch nog nooit gezien...

Ook moet ik dotjes maken en met witte wol van een strikje voorzien. "Het is makkelijk te maken maar moeilijk uit te leggen" stond er in de mail. Ben ik niks mee! Weet iemand een site ofzo waar ik daar meer uitleg over kan vinden of heeft iemand daar ervaring mee?
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-03-2009 09:41

Ik kan hier eens horen bij Hopa Sport. Maar stel dat ze die hier hebben, dat is het waarschijnlijk toch te ver voor je.
Van die strikjes heb ik ook nog nooit gehoord. Maar als ik info vind hoor je het van me!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-03-2009 09:52

Ik heb snel even rondgeneusd en heb dit gevonden.

http://www.soethout.nl/content/verzorging/vlechten.html

http://www.ponderosapost.nl/tips/Vlecht ... chten1.htm

en die strikjes dat zijn waarschijnlijk zo van die dingen

Afbeelding
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 11-03-2009 11:51

Ik heb even mijn licht opgestoken bij het meisje (Else) die Amke nu traint. Dotjes maken is helemaal geen probleem, alleen heeft zij ook nog nooit gehoord van die witte strikjes. Misschien toch maar even verder nog zoeken voor uitleg, en desnoods informeren of gewone dotjes ook goed zijn.

Voor het showhoofdstel ben ik oo nog op zoek, maar dat mag geen moeilijke klus zijn.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 11-03-2009 18:11

Afbeelding
Moet je niet gewoon je strikjes over je dotjes doen?
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 12-03-2009 10:38

je moet een lange draad in 3 verdelen, rond je dotjes doen en dan gelijk met het dotje afknippen. Zo heb ik het toch gevonden op het internet.

Intussen blijkt dat Amke door die keuring BWP zou worden, en niet meer KWPN. Mocht ze echter niet slagen op die keuring, wordt ze geen BWP EN dan verliest ze haar statuut van KWPN ook! Maw, een slechte keuring doet meer slecht dan goed.

Heb nu van iemand gehoord dat ik ze gewoon KWPN kan laten als ik gewoon de attesten aangetekend verstuur naar hun zetel in Nederland. Iemand anders verklaart dat je een attest van overdracht van eigenaar gewoon moet binnensturen, en dat het paspoort dan op 1 maand op je naam staat. ga het zo eerder proberen, veel minder risico...
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie