Trainingsdag voor de pony's

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Trainingsdag voor de pony's

Bericht door Pindanootje » 08-03-2009 00:32

Vandaag was het zo een mooi weer dat ik besloot om de hele dag met de pony's te gaan werken.

Een voor een een uitgebreide poetsbeurt. Toen Tibor klaar was, heb ik hem een longeersingel omgedaan zodat hij went aan een band rond zijn buik. Zo heeft hij heel de dag gelopen :lol:

Pepijn niets speciaals, omdat een poetsbeurt op zich bij Pepijn al een hele training is :roll: Maar het gaat beter en beter! Zijn manen zijn vandaag voor het eerst sinds zijn aankomst gekamt!

En toen was Dax aan de beurt.
Dax is nooit echt degelijk bereden geweest. Alleszinds niet veel. Hij is 1x in zijn leven een paar weekjes op ponykamp gegaan (onbeleerd) en achteraf heeft hij even een verzorgster gehad.
Maar dus er was ooit op gereden geweest. Dit wou ik dus eens gaan uittesten.
Bij Black zijn westernzadeltje gaan halen, Blacks hoofdstelletje mee. Eerst wat 'longeren' met zadel. Dax werd GEK van dat zadel op zijn rug! Hij moest er nit veel van weten... Ik denk dat het vooral komt omdat hij ZO moddervet is :roll: dat de zadels gewoon naar overal verschuiven.

Dus ben ik er maar gewoon zo zonder zadel opgekropen :oops: Hij vond het even raar. Wou wat bokken en onder me vandaan lopen. Maar uiteindelijk na 5 minuutjes wat stap-ho oefeningen was hij heel flink! Ik verschoot zelfs hoe een goed stuur erop zit. De remmen mogen een beetje bijgestelt worden en gas geven is voldoende met stem alleen. Uiteindelijk kan hij zelfs mooi op de volte draven en we hebben een klein galopje gewaagd.

Uiteraard als moddervette en conditieloze pony :roll: stond hij snel in het zweet. De verzorgster kwam toe en was verbaasd. Zij heeft hem dan mogen uitstappen. Blij dat ze ermee was! Ok, het is geen zicht qua lengte, maar wij wegen allemaal niet veel :lol: Nu die conditie opbouwen.

Morgen komen er foto's!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 08-03-2009 19:58

Klinkt als een fijne dag! Kan niet wachten op de foto's!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 08-03-2009 20:58

hehe, leuk leuk!
foto's :/notworthy
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 13-03-2009 10:13

Klinkt beetje alsof je hem stukje zadelmak hebt gemaakt :D Vergelijk zijn niveau als dat met een paardje waar ze al eens over gelegen hadden en misschien eens aan de longe hadden rondgestapt.
Zeker ook omdat hij vroeger van onbeleerd eventjes ponykampje heeft meegedaan en daarna eigenljijk niks meer.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie