Spijtige situatie

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Spijtige situatie

Bericht door ohanner » 23-02-2009 23:31

Vandaag heeft een vriendin me laten weten dat ze haar paardje wilt verkopen. Nu dit paard is een paard waar ik zeer graag mee train. Ze kan een hoog niveau dressuur aan, kan wat springen en gaat ook graag wandelen.
Ze zouden dit paard het liefst aan mij verkopen omdat er echt een zeer goede klik is tussen mij en dit paard en geloof mij, het paard laat het duidelijk zien ook, zowel in rijden als gedrag.
Ik zou doodgraag dit paard kopen, met haar zou ik mijn droom nog kunnen waarmaken van wedstrijd rijden met haar en te zien hoe ver ik geraak met haar.
Spijtig genoeg hebben wij het financieel helemaal niet makkelijk en hebben we net genoeg om Mageno te kunnen houden (ook dankzij mijn vader) dus haar kopen zit er totaal niet in.
Zo zonde hé, maar ja, als je een paard nog geen goed leven kan geven omdat de centen er niet zijn dan kan je ze beter ergens anders naar toe sturen.
Hopelijk komt er nog een mirakeloplossing uit de bus!!!! En kan ik haar misschien dan toch nog blijven rijden.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-02-2009 07:00

Ach, dat is best wel jammer zeg! Maar als je het geld er inderdaad niet voor hebt... Zo heb ik ook al enkele paarden aan mijn neus zien voorbij gaan. Maar telkens weer kom ik er nieuwe tegen, waarbij ik hetzelfde gevoel heb. Wie weet kom jij ook nog wel zo paard tegen als dit, die je hetzelfde gevoel geeft.

Anderzijds, hopelijk komt er inderdaad nog iets uit de bus.
Misschien dat je het paard mag blijven rijden bij de volgende eigenaar?
Wie weet...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-02-2009 09:44

Idd, wie weet, we blijven hopen.

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 24-02-2009 11:56

Dat is inderdaad geen leuke situatie. Ik hoop mee op een wonder! Ik weet hoe het is...

Het is altijd mijn droom geweest Black en zijn halfbroer te herenigen... Ze hebben jaren samen gestaan en zelfs na elkaar 3j niet meer gezien te hebben hinnikten ze vrolijk naar elkaar in het bos en kriebelden ze in elkaars manen. Black ging ook vlotter stappen wanneer hij merkte dat we richting broertje gingen.

De dag dat zijn broer te koop stond, had ik net een veulen gekocht en dus geen budget en plek toen...

Nu weet ik niet meet waar hij is :cry: Misschien eens een zoekertje plaatsen.

Ik hoop in elk geval voor jou dat het beter afloopt!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-02-2009 15:21

Oh, hoe spijtig zeg. Ja, soms moet je zo dingen laten schieten waar je later dan zo veel spijt van hebt, maar ja, het zijn de dingen des leven.
In ieder geval, heb nog een mailtje gehad van de eigenaars en we zoeken volop naar een oplossing, want zij hebben ook liever dat ze naar mij gaat al is het voor veel minder geld dan dat ze ze moeten verkopen aan iemand vreemd.
We zullen zien, donderdag zie ik hen en gaan we zien wat er uit de bus komt. Ik hou jullie op de hoogte.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-02-2009 19:00

Ik ben benieuwd!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 25-02-2009 23:02

Ik ook, ik hoop voor jouw en het paardje dat jullie niet gescheiden worden.
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 25-02-2009 23:12

ben benieuwd morgen weet ik meer, maar heb al zelf gezegd tegen hen dat ze ze misschien gewoon maar moeten verkopen. Ik zou me anders veel te schuldig voelen tegen over hen. Enfin, we zien wel, ik hou jullie alvast op de hoogte

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 26-02-2009 17:20

JA zeker doen! en ja er zullen denk ik nog meer paardjes je pad kruisen die je graag zou houden, maar wat niet kan, zolang ie dan een goede thuis krijgt... dat is al iets e
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 26-02-2009 19:16

Hey, ben net terug van die mensen.
We hebben besloten dat we ze beter verkopen, maar ze gaan ze misschien verhuizen naar waar ik sta met mijn veulen zodat ik haar terug een beetje op punt kan trainen zodat ze goed getraind kan verkocht worden.
Dus heb ik er toch nog even mijn plezier mee gehad en dan weet ik dat ze goed getraind kan vertrekken. Het is spijtig, maar inderdaad wie weet vind ik nog wel een beter droompaard in de volgende jaren.

Plaats reactie