Verschietachtig

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Verschietachtig

Bericht door 3passions » 05-01-2009 21:26

Omdat het nu zo vriest en de grond overal zeer hard ligt, wordt mijn paddock, waar Chinook in de winter normaal staat, gewoonweg gevaarlijk. Voor het vriezen was het nat en drassig, daarbovenop heeft een tractor van de gemeente die sporen nagelaten die onder water stonden. Met het vriezen werd dit dus helemaal glad, hard en eigenlijk gevaarlijk aangezien mijn paardje ook nog eens vier ijzers heeft.
Daarom staat mijn paardje nu op stal, maar als paardje dat het niet gewoon is, vond ik het wat zielig ze 24/24 te laten staan. Dus elke dag loop ik een tien minuutjes met haar rond(meestal aan de hand) naast de wei, waar het beter ligt. Vandaag lag er over al sneeuw, ik haalde Chinook uit de stal en liep met haar naar het weggetje naast de wei.
Ik had het kou mijn voeten deden pijn en ik was moe, dus deed ik haar een hoofdstel aan en sprong ik er op om wat te stappen. Na wat over en weer geloop werd Chinook wat trippelig en liet ik ze een traag 'jogje' doen. Na twintig meter moest ik stoppen en weer de andere kant uitgaan. Ik stopte, ging achteruit en dan omhoog. Chinook had besloten dat ze eens wou steigeren.. "Wat krijgt gij nu?" dacht ik en reed weer de andere kant uit, waar ze juist het zelfde deed! De derde keer steigerde ze weer en eigenlijk best hoog, ik had geen zadel en schrok best even...
Daarna was alles precies weer in orde..Ik denk dat mijn paardje wat zot wordt in de stal en veel energie niet kwijt kan..
Maar daarom hoeven we niet met twee achterover te gaan he? Het was even schrikken. hehe
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Jorre
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-12-2008 13:24

Bericht door Jorre » 05-01-2009 21:28

Mja, waarschijnlijk een beetje zottekes van zolang binnen te staan.
Bij ons is dat nu ook zo, kan geen kl*ten aanvangen met JD.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-01-2009 21:34

ja in principe was het vrij goed, haar draf je was zalig, opgewonden, maar beheerst en dan ineens staat die bijna helemaal recht :shock:
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-01-2009 21:43

Het zal er inderdaad wel aan liegen, als ze het niet gewend is.

Ik mag er niet aan denken wat voor een bom Forever gaat zijn na dat halve jaar :shock:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-01-2009 21:46

Awel Shari gelooft het of niet, maar dat is een van de eerste dingen waar ik aan dacht als ik afstapte :D
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 05-01-2009 21:48

Bij ons was ook heel glad.

we zijn bijna onderweg geraakt door een camion, aangekome op de wei gleed onze camionette weg bijna in de beek.

Echt gevaarlijk weer...

En dan zag ik verderop bij het maisveld gewoon kinderen met hun pony galoperen heel normaal...
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-01-2009 21:53

3passions schreef:Awel Shari gelooft het of niet, maar dat is een van de eerste dingen waar ik aan dacht als ik afstapte :D
Ik laat je het tegen dan wel weten!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-01-2009 21:57

SugarKittie178 schreef:
3passions schreef:Awel Shari gelooft het of niet, maar dat is een van de eerste dingen waar ik aan dacht als ik afstapte :D
Ik laat je het tegen dan wel weten!
laten weten? Wees gerust, ik kom kijken!! :lol:
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-01-2009 21:57

Ook goed 8)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 05-01-2009 23:25

Jorre schreef:Mja, waarschijnlijk een beetje zottekes van zolang binnen te staan.
Bij ons is dat nu ook zo, kan geen kl*ten aanvangen met JD.
ja dit kan er zeker mee te maken hebben.
Cherokee kan deze kuurtjes soms ook krijgen dan :)
maar ik weet haar wel op tijd weer in te tomen
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Plaats reactie