"Weldoeners paardenopvang" blijken oplichters

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 16-03-2009 08:40

Caro schreef:Ik zou niet diegene willen zijn die zijn paard naar daar gedaan heeft...
Vreselijke praktijken dat die mensen doen!

Zijn die al vervolgd ofzo?
Die zijn een hele tijd geleden al eens in opspraak gekomen na soortgelijke klachten, dat is toen onderzocht maar echt veel is er niet echt gedaan denk ik, omdat er niet zoveel bewijs was tegen hun.
Dit keer zijn ze echter WEL dik tegen de lamp gelopen omdat het parket en de onderzoeksrechter van Dendermonde erbij betrokken zijn. Op onze manèe zit iemand die agent is en die heeft de affiche die ze bij ons achtergelaten hadden + een steunkaart (die iemand onwetend had gekocht) meegenomen als bewijsmateriaal in die zaak. We zijn ook gecontacteerd geweest door de plaatselijke dierebescherming om te zien of er van bij ons paarden naar ginder waren vertrokken, wat niet het geval is.


Ik persoonlijk heb ervoor gezorgd dat de chipregistratie bij beide paarden zo snel mogelijk aangepast zal worden nar "uitgesloten voor de slacht". Je weet maar nooit of je je paard ooit verkoopt en het komt bij zoiets terecht... Of na diefstal... Het spijtige is wel dat eerlijke verenigingen zoals Horsetopia vzw en andere succesvolle en correcte opvangcentra hiermee ook weer onrechtstreeks een slechte naam krijgen.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 16-03-2009 16:24

Horsetopia vertrouw ik voor 100%
Ken de mensen die het alemaal mee hebben opgericht .
En zij geven echt wel wat het paard van zen oude dag verdient.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 16-03-2009 17:03

Ook in de regio bij ons zit er een gekende opvang, kan alleen nooit de naam othouden :p Ze zijn gevestigd in Laarne en houden zich ook voornamelijk bezig met de opvang van oudere paarden en paarden op pensioen. Daar gaat de politie zelf regelmatig kijken of ze in beslag genomen paarden, mishandelde en verwaarsloosde paaden of paarden die ontsnapt zijn en niet terug opgeëist worden kunnen opvangen.

Maar die dingen vergeten mensen vaak veel vlugger dan een verhaal van een opvang die zwendel blijkt te zijn hoor.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 17-03-2009 09:55

Inderdaad is er ondertussen nog nieuw nieuws over de mensen en de paarden.??
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 17-03-2009 11:40

momenteel wordt er niets meer over gezegd. Als je het artikel las stond er iets in over een man die er 5 paarden had gekocht en er 4 van moest laten slachten wegens medische reden. Die 4 paarden zijn daar ook ooit gezet om van een oude dag te genieten, dus dat zijn ook weer 4 paarden waarvan de eigenaar ze niet meer terugziet.

Denk wel dat er redelijk veel gedupeerden gaan zijn. Misschien zie ik iemand deze week die er wat meer van weet, ben er ook benieuwd naar!
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 19-03-2009 06:49

Een tijdje geleden had ik een mailtje gehad van iemand die zijn paard wou laten opleren door mij. Het was een appaloosa, die al wel gereden zou geweest zijn. Maar moest nog doorgereden worden.
Ze had er al gaan naar zien, maar ze heeft hem niet getest. Ze merkte wel dat hij vanvoor niet zuiver loopte, maar daar had ze dus niet bij stilgestaan. Ze heeft het paard gekocht. Ik vond het al zo raar dat je een paard koopt zonder te rijden of dergelijk. Maar dat doet er niet toe.

Nu zei ze me gisteren dat er dus geen training zal komen. Ze heeft haar paard dus gekocht bij die oplichters daar in Wetteren! Er is iets mis met het paard zijn hoefbeen (is gekanteld of zo iets), dus haar paard zal nooit bereden kunnen worden.

Vind het zo zielig voor haar! Ze heeft me gevraagd of ik mijn appaloosa nog te koop had staan. Maar ja, dat is nu te laat. Jammer! Nu is ze dus opzoek naar een nieuw paardje.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 19-03-2009 13:07

Wat gaat ze met die appaloosa doen? ook al kan ze er niet mee rijden, het kan wel een ideaal gezelschapspaardje zijn voor haar of iemand anders. Of als het een redelijk hoge prijs was (bijvoorbeeld 3000€ ofzo) eens kijken of ze via vredegerecht of advocaat de vereniging kan aanklagen?

Ik zou het super vinden als ze haar getuigenis zou willen bekend maken aan BLID, de dierenbescherming die ermee bezig is hier in onze regio. Met eventueel aankoopsbewijs, verslag van de veterinaire onderzoeken en dergelijke. Alle bewijsmateriaal kan op dit moment heel belangrijk zijn! Ze kan contact opnemen met de voorzitter op http://www.blid.be/ ofwel via de politie klacht indienen en vermelden dat ze er in onze regio mee gekend zijn.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 19-03-2009 19:42

Als ik ze zie, zal ik het haar eens vragen of ze wil getuigen!
En wat ze met de appaloosa doet weet ik niet. Ze was er zelf nog niet uit of ze hem als gezelschap paard zou houden of dat ze hem gaat verkopen.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 19-03-2009 21:58

even verduidelijken.

de persoon waar het over gaat, staat bij ons op stal.
Maandag wordt haar paard gecheckt door een dierenarts en wordt er vastgesteld of hij echt kreupel is of eventueel operatief kan geholpen worden.
ze heeft de politie aan de lijn gehad, deze hebben haar gisteren gecontacteerd, met het nieuws over een vergroeid hoefbeen.
hij heeft er last van in draf en galop, ook op de wei.
de vorige eigenaars blijken hem toch niet terug te willen want ze mag hem houden.
ze mag kiezen, hem zelf bijhouden of naar een WEL erkende opvang brengen.
alle slachtoffers van deze zaak zullen getuige worden tegen deze praktijken!
dus laat ons hopen dat zulke dingen niet meer gebeuren
want zowel voor de vorige eigenaars, als de nieuwe eigenaars is het een klap in het gezicht.
stel je maar eens voor dat je na een tijdje te horen krijgt dat je paard eigenlijk van iemand anders is en dat ze hem terug eisen...

maar goed, nu weten jullie meer
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 20-03-2009 08:37

zo zie je maar hoe klein de wereld is en dat er nog elke dag gevallen van hun praktuijken opduiken!
dat is hier dan een klein dorp, een kleine onschuldige opvang op het eerste zicht, maar blijkbaar wel met dramatische gevolgen al!

Deze week bleek 1 van onze manégepony's ook als gestolen geregistreerd, maar dat was dan een vrouw in echtscheiding die de pony achter de rug van man en kinderen had verkocht. We mogen hem nu ook houden, die man, is zelfs blij dat hij niet naar de slacht is. Het deed ons echter dadelijk aan Los Vaqueros denken omdat die pony en nog enkele andere rond die periode zijn toegekomen en zogenaamd niet gechipt waren (bleek uiteindelijk dan wel, zo kwam de "diefstal" aan het licht). Vanaf nu wordt er bij elke aankoop van de pony direct op chip gecontroleerd en de gegevens van de eigenaar. En die vrouw van die vereniging was nogal goed herkenbaar, dus de uitbater wilt die niet meer op zijn terrein zien.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie