Mij is boosmaken!

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 14-03-2009 09:07

ze heeft haar paard eigenhandig uit de moeder gehaald bij de bevalling. Ik begrijp perfect dat zoiets een speciale band schept tussen paard en mens maar dan nog zijn er grenzen.
het paard is 4 en volgt wel mooi aan de hand, geeft voetjes enzo, da's allemaal wel goed. maar op stal hinnikt ie naar iedereen die hij ziet of probeert met hals uitrekken aandacht te krijgen. wat bij velen lukt, hij heeft echt een mooie snoet. Tijdens het rijden is zijzelf bang om te vallen (wegens ernstige blessure vroeger) en je ziet eraan dat ze het paard niet doorijdt, ze durft niet echt haar wil opleggen omdat hij uit protest durft bokken of zou kunnen schrikken.
Een paard stemcommando's leren doe ik oak zoals stap, draf, galop, achteruit, opzij, voetje... maar da's gewoon ook nodig! maar een paard voorwaarts neerwaarts proberen rijden op stem door te zeggen "zak maar falcootje, ga maar diep met uw hoofdje" is er toch net wat over :lol:

Eergisteren hebben we er ook weer een stunt mee gehad: mijn smid ging met zijn jonge hengst rijden, echt doodbraaf beest (3 jaar). Ze dierf Falco er niet naast zetten gebonden, stel je voor dat die hengst iets zou doen... maar Falcois een ruin... Voor iemand die zelf al gefokt heeft verwacht je toch dat ze zoiets weet?
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie