Wat verwacht jij van een manège?

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 06-03-2009 21:23

3passions schreef:Eigenlijk is altijd alles al weer gezegd, maar je kan als lesgever dan, nooit voor iedereen perfect zijn. Dat is zeer moeilijk! Iedereen gaat aders om met een lesgever, zo heb ik ook graag theoretische uitleg, andere mensen niet. Ik weet graag waarom ik wat moet doen, al betekend dat dat ik een halfuut uitleg over me heen krijg, daar mee ben ik meer dan dat ik kan reageren wanneer een lesgever het zegt...
het probleem is eerder dat ze eigenlijk niet of nauwelijks les geeft... 5 minuten babbel met de ouders, dan zegt ze iets tegen de kindjes, dan weer 5 minuten babbel...

Als een ponytje eens bokt of gek doet (zeker met die koude die geweest is) grijpt ze niet in, ze zegt redelijk snel "ja kzie het al het gaat niet zet em maar binnen". Daar zijn die kinderen niks mee! pardje dat 2x weigert tijdens de springles? Juist hetzelfde, zet maar binnen...

Er is nog iemand die kan lesgeven en waar echt iedereen heel blij mee is (ze heeft 1x lesje gegeven als vervangster) maar daar willen de andere 2 uitbaters niks van horen... Voor hun is goedkoop belangrijker dan kwaliteit en dat merk je aan alles.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 06-03-2009 22:54

Oei, ja dat is niet echt de goede instelling natuurlijk, zo leer je kinderen toch niet rijden? Bovendien krijg je verschrikelijk ambetante paarden... :?
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 09-03-2009 09:17

3passions schreef:Oei, ja dat is niet echt de goede instelling natuurlijk, zo leer je kinderen toch niet rijden? Bovendien krijg je verschrikelijk ambetante paarden... :?
Wees maar zeker... er is zo Indisch meisje die echt superged met ponytje overweg kon dat enorm kopschuw is (we vermoeden slagen gehad voor die op manège kwam) en die was gewoon doodbraaf bij haar. Dat meisje is op vakantie geweest, andere kindjes dierven/konden hem niet opzadelen vanwege die kopschuwheid en de lesgeefster heeft hem dan 2 weken op stal gelaten. Nu komt dat meisje terug, die pony was gewoon een bom... Nu rijden er af en toe grotere ruitertjes mee die hem beetje beter de baas kunnen, maar dat meisje is er wel het hart van in omdat die pony nu idd rotstreekjes begint uit te halen en ze er niet meer mee mag rijden.

Quote van de lesgeefster dee zaterdag over die pony: "da's ne rotpony, zet die in de les en begint em te bokken, pakt hem der maar terug uit want tzal toch geen zin hebben, laat em gerust in zen stal en probeer morgen maar opnieuw".
Waar alle ouders bijstonden! Heb het beetje kunnen terugkaatsen door haar erop te wijzen dat die pony het weekend voordien mee op wedstrijd is geweest, 5 minuten lastig heeft gedaan om energie eruit te laten en daarna als enige echt perfecte parcourtjes heeft gelopen met onberispelijk gedrag voor de rest van het weekend.


De kogel is ook door de kerk:
Er komt een jumpingteam dat losstaat van de manège met de gevorderde ruitertjes, of voor ruitertjes die beetje kunnen springen en graag verder willen doorgoeien daarin of die mee willen op wedstrijd. Ze gaan paar manègepaardjes ter beschikking stellen voor wie geen eigen paardje heeft zodat iedereen de kans krijgt om ervaring op te doen. Dit komt onder leiding van P. (de uitbater die nu alles alleen moet doen) en de sponsor.
Ikzelf ga voorlopig enkel mee als groom, als ik zelf weer kan rijden ook als ruiter. Mijn eigen trainster zal ook de trainster van die groep worden, dus dat zit ook al snor :D we plannen 2x/week dressuurles en 1x/week springles. haar vriend is smid en gaat ook zelf meerijden + als smid van die groep paarden, mijn vriend wordt chauffeur en technieker van dienst + hulpgroom.

Op die manier krijgen de ruitertjes die ietsje meer willen dan enkel recreatief de kans om onder ervaren begeleiding op wedstrijd te gaan. En zo kunnen we ook aantonen wat het verschil zal opleveren qua niveau van de ruiters als ze bij de huidige lesgeefster blijven of bij iemand die er gewoonweg door gepassioneerd is en meer verstand van heeft...
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 09-03-2009 13:07

ons op de hoogte houden van de wedstrijdjes hé!! En liefst met foto's hé

Plaats reactie