pffff

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-02-2009 20:04

Gleyla schreef: 't Is alsof ze Montana geen kans WIL geven :( ...

Ze heeft ook al eens in de round pen met mijn bitloos hoofdstel gereden, en dat ging echt super! Maar voor in het bos durft ze niet.
Er zijn dan ook nog eens genoeg mensen die Diana hare kop zot maken door te zeggen dat Montana ni te stoppen zal zijn ZONDER BIT (hoe belachelijk!)
misschien is ze wat bang nu ze eens gevallen is? En inderdaad als ik het zo lees wil ze haar methodes niet veranderen? en moet het paard volgens haar veranderen, maar daar heeft ze geen kans toe als ze zelf geen inspanning doet natuurlijk, misshien kan je haar inderdaad overtuigen om eens privéles te volgen ofzo? Iets moet toch veranderen, het zou anders echt zonde zijn, voor jou en ook Montana, aangezien jullie zo'n band hebben...
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 05-02-2009 20:37

En kan er niets aan de omgeving gedaan worden? Waardoor Montana wél buitengelaten wordt elke dag?

Verder zou ik inderdaad voorstellen om lessen te volgen. Maar een oudere vrouw is zowiso banger om te vallen en dergelijke.

Maar als ze beslist om te verkopen is er niets dat je kan doen. Hoe jammer het ook is natuurlijk. Als zij vindt dat het paard niet bij haar past en ze niet wil/kan inzien dat er misschien nog mogelijkheden zijn...

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 05-02-2009 20:41

Ze heeft dat paard ondertussen al 1.5 jaar, dan zou ze toch al veel vroeger die beslissing hebben kunnen nemen...denk ik dan zo...

Ik heb al gevraagd aan sommige mensen of ze haar ni op de wei willen zetten, maar ofwel hebben ze geen tijd, en anders staan de weien al vol...

:(

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 05-02-2009 20:48

Gleyla schreef:Ze heeft dat paard ondertussen al 1.5 jaar, dan zou ze toch al veel vroeger die beslissing hebben kunnen nemen...denk ik dan zo...

:(
Ja, dat kan allemaal zijn, maar als zij beslist om te verkopen ge je er niets aan kunnen veranderen. Hoe erg het ook is. Mensen verkopen wel vaker na een paar jaar plots hun paard en kopen er een ander. Daar kan je niets aan veranderen.

En het is natuurlijk heel jammer dat het dan net jou en Montana moet overkomen. Waarom kan je haar niet kopen? Niet dat het mijn zaken zijn, maar misschien kan je iets regelen met die mevrouw?

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 05-02-2009 20:56

Ik heb het geld en de tijd er niet voor. Ik doe hogere studies die veel van mijn tijd opslorpen, en ik kan misschien wel met studentenwerk een paard kopen en stalling betalen, maar daar blijft het dan ook bij. Ik zou geen extra opzij kunnen houden voor als mijn paard ziek zou worden, of voor andere dingen. Plus, mijn opleiding zou daaronder lijden...

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 05-02-2009 21:17

Dat is eerlijk, maar wel jammer. Ik hoop dat je nog met die vrouw kan praten en samen kan werken aan een betere oplossing.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 06-02-2009 15:09

Ik hoop voor jouw dat ze kan blijven... Maar ja, als ze 'een schrik gepakt heeft' is het wel moeilijk...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 09-02-2009 18:34

Ze zijn dus daadwerkelijk op zoek naar een ander...
Echter, dit weekend heeft Diana twee super rustige ritjes achter de rug.
Ik heb ze eerst wat "afgereden", waarna Diana buiten is gaan rijden. Dit ging zo goed, dat ik hoop dat ze hun plannen toch zullen wijzigen...

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 09-02-2009 20:52

Ik hoop het ook voor jou leyla, jen hebt echt een goed band met monty.

Wel geod dat je erover na denkt voor je een paard koopt.

Anders is wet william praten en vragen of hij is met diane wilt praten,diane is een sterke vrouw het enigste wat ze nodig heeft is moed en steun en jammer genoeg heb je en krijg je dit niet op gipsy.

Opbouwende commentaar is ook een deel daarvan.

Hoop echt voor jou dat ze haar beslissingen herziet, en dat ze montana houdt.

Maar denk voorlopig nog het beste en hoop op het beste met veel geluk komt alles in orde.

En denk eraan moest der iets zijn je bent altijd welkom bij mij op stal hé.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 09-02-2009 21:53

Danku newy, dat vind ik echt heel lief van u.

William gaat binnekort eens met Diana buitenrijden, om eens te zien of er werkelijk wel een probleem is...

Ik ga alvast proberen elke keer als Diana komt, ervoor met Montana te rijden.

Plaats reactie