Pffff... Stress en ongerust.

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 27-03-2009 03:01

Wesley schreef:Hmmm

is het die merrie dat fokmerrie was met springbloed ?
ik denk dat ik met u dan is gepraat heb aan de Koraal ....
@ Sjoebieke: het was over de mijn hoor ;)

Ja, het is inderdaad die donkerbruine fokmerrie met springbloed en wij hebben inderdaad met elkaar gepraat aan de kraal over jouw Henna en mijn merrie :wink: . Aangezien jij er ook zoveel problemen mee hebt gehad.

Ik ben vandaag bij haar gaan kijken trouwens. Morgen het verslag, nu moet ik dringend mijn bed in :lol:

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 29-03-2009 18:57

Beste Lynn,

ik zal u wat meer vertellen over deze twee merries.

Veralie: Dit paard is zeer braaf om te rijden maar vraagt wel een gevorderde ruiter daar deze merrie
nog niet ver beleerd is omdat ze eerst als fokmerrie heeft gediend. Ze kent de basis dressuur en springt al
enkele sprongetjes onder man. Kan super vrij springen en is voor ambitieuze ruiter ook een paard met toekomst
in de springsport. Op stal kan deze merrie wel wat merriestreken vertonen dus ze heeft iemand nodig die
consequent met paarden om kan gaan. Naar andere paarden toe en in het bos super braaf.

Bij onze paarden is het altijd mogelijk voor een proefrit,
u kan telefonisch of via mail een afspraak met ons maken.

Met vriendelijke groet,


Sorry ik wou ook eens horen wat ze er juist over zeiden... Heb je al nieuws?
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 29-03-2009 23:32

Bedankt Lynn! Ze zijn wel eerlijk in hun uitleg. In de stal is ze moeilijk, maar onder de man is ze heel fijn en los in de piste ook (volgt je als een hondje)

Hier het verslag van donderdag:


Donderdag ben ik dus onverwacht binnen gesprongen. Er kwam net iemand aan de poort, dus meteen gezegd 'ik heb hier een paard staan en zou er graag naar komen kijken'.

Ok, ik werd vriendelijk binnen gelaten. Dan werd ik voorgesteld aan de 'zakenpartner' (de dressuurruiter) van de persoon waar ik altijd contact mee had (de springruiter). Zij nam me mee naar mijn paard. Ik heb uitleg gevraagd, gevraagd hoever ze al stond, wat er verbeterd was, hoe het gewoon met haar ging, ervaringen,... Kreeg ik allemaal netjes een antwoord op. Ook info over geïnteresseerden die al langs zijn geweest,...

Dan zei ik ook even dat ik al mails had gestuurd en telefonisch contact had gezocht, zonder succes. Daar wist zij niets van zei ze. Ik heb dan uitdrukkelijk gevraagd of ze wil meedelen aan mijn contactpersoon om zéker te reageren op mijn mails. Niet dat ik elke week een uitgebreid verslag wil. Nee, ik wil gewoon graag antwoord wanneer ik er eens achter vraag.
Ze ging het doorgeven. Meer kon ik niet doen. Volgende week ofzo zal ik wel nog eens mailen, eens zien of er nu wel reactie komt. Ik hoop van wel.

Ik ben toch al een beetje gerustgesteld. Ik werd niet afgewimpeld ofzo. Ik heb daar zeker een uur aan de stal gestaan en met haar gepraat. Er staan nog veel paarden die er al een tijd staan. Het is niet echt de ideale periode voor verkoop.

In elk geval werd er me uitgelegd hoe ik binnen kon komen indien ik nog eens langs wou komen (ik zei dat ik nog eens zou binnenspringen als ik in de buurt was, niet dat dat snel zal gebeuren).

Ik hoop dat het allemaal in orde komt.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 29-03-2009 23:58

Graag gedaan hoor!
En we hopen allemaal met je mee!
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 30-03-2009 06:52

Dat is dan toch al een opluchting he. Altijd leuk als ze vriendelijk zijn.
Inderdaad is het geen goed moment voor verkoop, maar als het weer beter word komt dat wel terug.
Nog veel succes met de verkoop!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 30-03-2009 10:24

Als ze in het bos braaf is, dan zijn ze er toch ook al mee buiten geweest :)

Als je het zo bekijkt kan je eigenlijk zeggen dat ze best hard op Ravi lijkt, die heeft ook lang als fokmerrie gediend (nuja, 4 veulens op 10 jaar ofzo) en die heeft ook zo pissig karakter in de stal. Al is zij wel heel hardhandig aangepakt geweest toen ze haar terug onder het zadel wilden brengen waardoor ze nog een mannenhaat heeft ook.

Tegenwoordig zijn er best nog veel mensen op zoek naar een paard, alleen moet het allemaal zo goed mogelijk zijn, zo braaf mogelijk en voor zo weinig mogelijk geld. Dat lijkt de laatste jaren alleen maar erger te worden, ik heb de indruk dat mensen vroeger toch iets makkelijker een bedrag neertelden voor een goed paard, ongeacht welk karkater. Zoals ze zeggen "hoe beter het paard hoe meer steken eraan loszitten".

Nu het weer terug beter wordt en het zomerseizoen weer van start gaat in de wedstrijden zullen er wel weer terug meer paarden aan- en verkocht worden. Je kan altijd vragen dat ze ook meegenomen wordt op wedstrijdjes, al is het maar om ervaringen op te doen. Op zo'n dingen zijn er altijd wel mensen die hun ogen openhouden voor talentvolle paarden.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 30-03-2009 10:34

Wel ja, ze zijn er al wel wat mee bezig geweest hoor. Daar ben ik vrij zeker van.

Inderdaad, de moeilijke karakters zijn dikwijls de paarden die het ver kunnen schoppen. Nimmerdor was ook een moeilijk karakter en kijk eens aan! Hij zit dan ook 2x in haar bloedlijn...

Nu ja, we zien wel! Zolang ik er niet bedrogen uitkom, ben ik al blij ;)

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 07-04-2009 09:55

Ik heb gisteren gezien op kapaza dat ze een "compagnon" zoeken voor het bedrijf. Dit wil zeggen: om er te werken en om er ook financieel mee in te stappen. Bedoeling is om het bedrijf nog verder uit te bouwen qua stallingen en accomodatie zoals bijvoorbeeld een stapmolen.

Blijkbaar gaan de zaken daar toch nog goed, anders kan je geen uitbreidingen doen. Dus da's toch ook al een geruststelling, het zou gevaarlijker zijn als ze op een plek zit waar ze verlies maken.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie