Wandeling + vader krijgt rijles

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Wandeling + vader krijgt rijles

Bericht door Gwen » 22-03-2009 12:53

Gisteren is de vorige eigenaar van mn paardje op bezoek gkomen.
Ze wou nog eens een ritje maken. Dus ik liet haar Nobody nemen en opzadelen, terwijl nam ik mijn Goldy.
Even opwarmen in de piste en met elkaar kennis maken (ze hebben nog nooit samen op de weide gestaan, wel naast elkaar en dat was vuurwerk).

Op de piste = Goldy haar terrein was zij meester en liep ze vooraan ...eens we van de oprit stapten, liep ze toch liever achter Nobody.

Dus wij op stap, na een kleine kilometer gingen we de veldwegen in en maakten we ons klaar voor nog een dikke kilometer in galop... zalig!
We vervolgden onze weg langs de kleine wegen, even de drukke laan nemen en dan terug de zijweggetjes.

Na een uur en een half te rijden in de zalige zon en de paardjes bezweet, keerden we naar huis terug.

Paardjes op de weide, natuurlijk meteen lekker rollen.
Beetje later op de wei nog wat al spelenderwijs oefeningen gedaan met Goldy. Gewoon in vrijheid, zo super fijn hoe ze zelfs dan naar me luisterd. Ze is 6jaar en dan zie je toch dat je werk wordt beloond.

Zo, dat wou ik even kwijt... en dan vandaag mijn pa voor het eerst rijlessen geven, benieuwd wat dat gaat worden :p

Afbeelding

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

rijles

Bericht door Gwen » 22-03-2009 18:27

het is redelijk goed verlopen, voor een beginner.
Draf liet hij liever nog even voor wat het is, blijven zitten was nog moeilijk. Handen - en beenwerk is nog werk aan natuurlijk. Maar eerst vertrouwen krijgen en basisbevelen in stap geven. Leren stoppen, draaien, vooruit gaan is al een hele bedoeling.

Man man, waar is de tijd dat we zelf aan het leren waren...dat zit bij mij al ver weg. Het lijkt allemaal vanzelf, maar als je ziet welke ondersteuning een beginneling nodig heeft en op welke punten die het nog moeilijk heeft. Toch niet simpel.

En je vader les geven, is zeker een hele boodschap.
Hij beseft nu toch weer dat hij nog moet vermageren, en had last in de rug en knieën. Hij beseft ook dat hij niet op één twee drie op wandeling zal kunnen gaan. Dat is al heel wat, want mij zien rijden lijkt simpel, maar nu...! :D


Afbeelding

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 22-03-2009 19:58

héhé:)
leuk dan kan je samen met je papa binnenkort op stap gaan:)
xxx
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 22-03-2009 20:54

Is toch zalig hé zo een goed weer. Kan je zo van genieten met de paarden. En na nog wat lessen kan je met je vader ook op schok. Leuk, mijn vader rijdt ook en men stiefmoeder ook en regelmatig een wandelingetje samen is toch echt genieten!!
Go papa van Gwen, je kan het wel!!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 22-03-2009 21:31

Klinkt gezellig. Wat fijn dat jij je papa het wil leren zeg! Binnekort samen lekker op stap!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 23-03-2009 10:39

ik herinner me nog goed dat mijn vader ook ooit rijles is gaan nemen. Ik was ergens 14 of 15 denk ik. Hij deed het gewoon omdat ik zo gek was op paardrijden en hij vond zich beetje buitenstaander, hij wou zelf ondervinden wat het nu eigenlijk was waar ik steeds over sprak.

2 jaar geleden is mijn papa gestorven, maar dat leren paardrijden indertijd is zelfs tot op de dag van vandaag een van de mooiste dingen die hij voor mij gedaan heeft.
Nadat die manège failliet ging heeft hij de draad nooit meer opgenomen toen ik naar een andere manège verhuisde.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 23-03-2009 19:19

Dat wit paard komt dat soms op gipsy met een vrouw derop???
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

reactie

Bericht door Gwen » 23-03-2009 19:56

hehe, dank je wel allemaal voor de reactie D
We doen ons best eh... mijn pa had dat nog eens graag gedaan in zijn leven. Hij is 53j (als ik dat mag zeggen p ) en had nog eens graag met mij op stap geweest in de Ardennen.

Hij is altijd menner geweest (nog steeds) en paarden in de koets opgeleerd en dergelijke, ook doet hij nog steeds keuringen en hij leidt nu ook de Jaarmarkt hier. Is nog in het bestuur van de Vlaamse Haflingerclub geweest en zit momenteel nog in het bestuur van de Paardenhappening te Zottegem.

Hij heeft mij altijd de kans gegeven om te rijden, dus doe ik dit graag voor hem terug. Alleen is hij nogal bazig en het is moeilijk om hem iets aan te leren vanuit mijn standpunt. Iemand tips? )

@ newy
Gipsy ???
Het paard is een New Highlander van 16j, Nobody (merrie). De vrouw erop is de vorige eigenaar, is van de kanten van Antwerpen dachtek.

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 23-03-2009 21:30

Dacht al dat ik het paardje kende ( de vorige eigenares is inderdaad van antwerpen)

Kvond het altijd wel al iets hebben noemde het altijd in de winter ijsbeertje...

Is ideaal om op te leren!!
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

kennen

Bericht door Gwen » 23-03-2009 21:44

ah, leuk dat je haar kent... hoe dan en hoe was ze dan?

Plaats reactie