Mens erger je niet!

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Mens erger je niet!

Bericht door Sjoubieke » 20-03-2009 08:50

Waaraan kan jij je mateloos ergeren?

Hier enkele voorbeeldjes van mezelf:

De lesgeefster op onze manège is op dit moment grootste bron van ergernis. En wel om heel grondige redenen!
Ze heeft haar attest van manègehouder van Syntra (Sugarkitty zal het wel kennen) en zit in haar laatste jaar Dierenzorg in Gent. Ze woont (gratis!) op de manège en moet zorgen voor het eten, de stallen en de lessen.
1. Op haar vrije dag, dinsdag, komt ze letterlijk niet buiten. Stallen worden niet bijgestrooid, deze week hebben we gezien dat de paarden zelfs geen eten of hooi hebben gehad!

2. Tijdens de lesjes praat ze meer met de ouders dan les te geven en rookt ze in de piste. Ze staat altijd aan de deur en de houding van de kindjes is echt miserabel. Regelmatig laat ze ook toe dat ze zonder tok of fietshelmpje rijden (bij de allerkleinsten is zo'n helpmje voldoende).

3. Haar border collie bijt altijd ofwel in de achterbenen van de paarden ofwel in hun neus als ze hun hoofd buiten de staldeur steken. Mijn oudste paard heeft zo een grote snee opgelopen op haar neus (toch 5 cm lang denk ik) door met haar neus tegen de deurkant te stampen van het schrikken. Ze wist van deze wond af, heeft me niets gezegd en het niet eens ontsmet! Toen ik tekst en uitleg vroeg kwam ze met een lam excuus af, maar haar hond was zogenaamd niet de schuldige. Je zou de neuzen van de andere paarden eens moeten zien.
En dat bijten in de achterbenen doet de hond onverwachts, als paardje de piste of de stal ingaat. Maar soms hebben kindjes dat paardje vast! Stel je eens vor als er zo es een pony schrikt en begint te bokken? "Kan allemaal geen kwaad" zegt ze dan...

Ik erger me ook aan mensen die onbekwaam omgaan met allerlei hulpmiddelen zoals de slof, de goghue, sporen, keihard en onterecht slaan met de zweep, dierenmishandelingin het algemeen...

En ik erger me soms ook in het verkeer als er zo'n opaatje 50 rijdt waar je 70 mag en je kan er niet langs en je bent net gehaast :lol: Naar de winkel gaan en het belangrijkste vergeten zodat je terug moet :D
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 20-03-2009 19:58

Wat een mens zeg, dat echt wel erg.
Zoals je zegt met die kindjes, ik denk dat ze vroeg of laat wel eens tegen de lamp zal lopen....
Aangezien zij tijdens haar les verantwoordelijk is voor de kindjes.
En dat van haar hond zou ik gewoon eens hard door de gang roepen is het nu genoeg ja rothond!!!
Wel dat ze het hoort dan zal de boodschap wel duidelijk zijn.
In ieder geval hoop dat het verbeterd.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 20-03-2009 23:06

Amai, hoe erg! Ja en Border Collies hebben soms het overdreven Drijfinstinct, wij hebben er 3, waarvan er 2 ook hun niet kunnen inhouden en achter de paarden lopen en vanachter in hun benen willen bijten.
Soms moeten we ze gewoon in de auto zetten omdat ze hun niet kunnen 'inhouden', die vrouw moet haar verantwoordelijkheid duidelijk nemen. Want zo kan haar hond trouwens ook is een stamp krijgen waar hij een tijdje niet goed van zal zijn of erger... Misschien dat eens bovenhalen?

Ik erger mij vooral aan mij peter (eigenaar van men stallen). Hij moet altijd alles 20x herhalen!
"Hebt ge al stro gegeven? Zaterdag moeten de stallen gemest worden eh! Zijde al gaan wandelen? Ik had u vandaag verwacht! De paardne hebben alles al gekregen eh! En hier ligt uw eten eh! Vergeet geen water te geven eh"
Pfff om zot van te worden!

En hij zit ook helemaal niet zo in met het paard zijn gevoelens en denkt niet ver na bij wat hij zegt.
Paarden moeten van hem genoeg eten krijgen en in de trainingsmolen staan PUNT. :? In vind dat de paarden hun echt niet kunnen uitleven in een traingsmolen, maar das mijn gedacht dan weer...

Als Peppy niet van de eerste keer luistert of bang heeft van iets roept hij altijd: "BENEN GEVEN, BENEN GEVEN! OF MOET IK DE ZWEEP HALEN?"
Das zo : "Grrr, als ik benen geef schiet ze gewxoon weg, laat ze gewoon even rustig verkennen".
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 21-03-2009 11:11

newy schreef:Wat een mens zeg, dat echt wel erg.
Zoals je zegt met die kindjes, ik denk dat ze vroeg of laat wel eens tegen de lamp zal lopen....
Aangezien zij tijdens haar les verantwoordelijk is voor de kindjes.
En dat van haar hond zou ik gewoon eens hard door de gang roepen is het nu genoeg ja rothond!!!
Wel dat ze het hoort dan zal de boodschap wel duidelijk zijn.
In ieder geval hoop dat het verbeterd.

Die dingen gebeuren al dagelijks hoor, het enige excuus dat ze geeft is "ik kan het haar niet afleren". Punt. Voor de rest echt wel schat van een hond, maar juist dat drijfinstinct moet afgeleerd worden. Als je de hond ziet aanzetten om te springen of te bijten en je roept "kyra!" dan remt ze en stopt ze onmiddellijk. Op dat punt luistert ze dus wel goed, maar je kan dat beest geen 24/24 gaan volgen.

We gaan de lesjes eens beginnen filmen en dat gebruiken als bewijsmateriaal voor haar stagementor op haar school (op papier kunnen ze altijd nog aanvechten). En de uitbater is gisteren begonnen om mensen wiens kindjes minstens 3 weken niet meer komen rijden op te bellen en wat vragen te stellen waarom. Tot nu toe reageerde iedereen "het komt door de lerares, te weinig niveau in de lesjes, geen vooruitgang" en nog wat dingen.

Heb me gisteren nog aan iets geërgerd: roddels over mijn 2 paarden. Er is een vrouw die angst heeft voor paarden, maar haar dochtertjes wel lat rijden en har best doet om die angst te overwinnen (chapeau!). Alleen verklaart ze zichzelf "paranormaal" en is ze er heilig van overtuigd dat mijn 2 paarden kwaadaardig en gedragsgestoord zijn :evil: Omdat je jongste aandacht wil trekken met tegen de deur stampen en met haar hoofd schudden. Doet ze enkel bij die vrouw, ze weet dat die dan kijkt. Dan krijg je uitspraken zoals "ik kijk uw paard dan recht in haar ogen en dan staat ze te schudden en te slaan en zie ik gewoon dat ze wil uitbreken en mij verscheuren". WTF??? Mijn ouder paard heft karakter op zich, klikt het niet dan botst het, en hard ook. Het is inderdaad geen beginnerspaardje, maar volgens haar is ze "evil" en "duivels gevaarlijk". Een ander heeft er ook schrik van en zegt "da's een paard zonder respect". Zever, zet die paarden op hun punt, doe er normaal tegen en wees correct en het zijn 2 lammetjes. De meeste mensen vinden ze trouwens schitterend en perfect opgevoed :lol: Maar die roddels doen wel mijn haar rechtkomen omdat nieuwe ouders en kindjes dan direct denken dat ik ook een freak ben...
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 21-03-2009 11:56

In 1 woord zwaar gestoord heel dien boel daar, wat ik al allemaal hier heb vernomen wow :roll:
Heb ik nog nooit in heel mijn paardenleven meegemaakt.
ik ben in shock
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 21-03-2009 17:19

newy schreef:In 1 woord zwaar gestoord heel dien boel daar, wat ik al allemaal hier heb vernomen wow :roll:
Heb ik nog nooit in heel mijn paardenleven meegemaakt.
ik ben in shock
Wow inderdaad, ik sluit me aan bij Newy
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 22-03-2009 10:00

Er zijn 2 koppels die de boel uitbaten en koppel 1 weet al lang dat die lesgeefster ramp is, koppel 2 heeft nog overtuiging nodig maar ze beginnen het ook wel in te zien dat die lesgeefster de boel om zeep werkt. Binnenkort is haar stage gedaan en wordt ze hoogstwaarschijnlijk vriendelijk buiten geveegd :)
Voor de rest is de sfeer super! Gisteren met een hoop ouders nog kreupel gelegen van het lachen, lekker samen op het terras in de zon... De kinderen zijn gek op de paarden, er is altijd leven in de brouwerij dus zo slecht is het er niet. De uitbaters hadden alleen beter moeten uitkijken toen ze die lesgeefster in dienst namen en als stagiaire aannamen.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie