Bambi Catapult mijn pony's

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 02-02-2009 21:46

3passions schreef:
RienyxCherry schreef: ze zijn wel aan de betere hand maar, voor hoe lang ? ? ?
ja inderdaad, dat zou ook meteen mijn eerste vraag zijn! Als jij het je niet aantrok waren die beestjes er niet meer, iets zegt me dat als je je greep nog maar een beetje lost(denk nu niet dat jij dat zal doen) dat ze terug minder erg zal hebben in wat die diertjes krijgen, mogen of doen...
inderdaad.
ik heb mij voorgenomen dat ik het nooit zal opgeven.
Zij hebben voor mij gevochten om het te overleven
nu moet ik voor hen blijven vechten om ze terug te winnen.
ik heb de politie en dierenbescherming zelfs gezegt,
dat de shettekes niet persé naar mij hoeven te komen.
Mij maakt het niet uit al gaan ze naar een ander gezin met weides
ik wil ze daar gewoon weg
ik wil dat ze eindelijk weer eens een leven krijgen.
het waren twee pracht shettertjes en nu zijn het twee magere bizons
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 02-03-2009 13:59

Als je van BLID spreekt, ben je dan van ergens in de buurt Sint-Lievens-Houtem/ Herzele / Erpe-Mere / Lede.... per toeval?

Probeer dan eens bij de "Groenen" zoals wij hier zeggen, diegene die instaan voor behoud en beheer van natuurgebied. Ik woon in Lede en mijn wei die ik huur is voor een deel natuurgebied. Het stuk erachter probeer ik ook vast te krijgen en dat ligt volledig in natuurgebied.

Bij de voorzitter van mijn afdeling heb ik informatie gehad over het GRATIS gebruik van weides in natuurgebied ter afgrazen. Er zitten heel wat beperkingen aan zoals types omheining, stalgrootte (12m²/hectare) en onderhoud, maar je hebt dan wel al een plek waar ze heen kunnen!

Natuurgebied wil niet zeggen dat het moeilijk bereikbaar is. Mijn weide ligt vlak aan een doodlopend grindbaantje, en we kunnen erop met auto en trailer dus qua bereikbaarheid zit dat wel snor.


Zit je niet in onze regio maar lijkt het je wel wat, zoek dan even op google waar de beheerders van natuurgebieden bij jou in de buurt zitten en bel ernaar. Met wat geluk hebben ze nog weide vrij waar je je beestjes op kwijt kan als goede thuis en is het voor jou ook nie te kostelijk. En ik denk wel dat ze er begrip voor gaan hebben als je vertelt waarom je die weide nodig hebt...
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Plaats reactie