Appaloosa met Tinker?

Voor al je vragen ivm dekhengsten, dragende merries, veulens.
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 18-06-2009 00:29

Lynn schreef:Tof! Laten scannen eh!

@Wesley: Ik denk daar eigenlijk ook zo over, maar als het voor jezelf is (niet voor de verkoop) dan bekijk ik het wel anders... Sommige mensne willen gewoon 'iets' van hun paard moest het ooit sterven en het veulen dan zelf bijhouden. Zoals mijn vriend zijn vader doed (ardenner x quarter) gewoon om te verkopen vind ik echt fout... En zoals ik Vaya (BWP) niet wou laten dekken door taco (quarter), gewoon omdat ik helemaal zo geen veulen wou... En als het verkocht zou worden, wie weet hoe komt het terecht...? Bij een paardje met papieren denk ik dat die kans toch kleiner is...
Idd, voor verkoop ben ik ook voorstander van raszuivere paarden, maar dit is idd een paard dat zelf gehouden zal worden, niet door mij maar door de eigenaars van de merrie. En zoals ik al zei, als je al bastaarden hebt, kan je moeiljik kweken met behoud van bloedlijnen hé. Of gewoon niet kweken, maar dit is maar een 1-malig iets.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 18-06-2009 11:01

Ik sluit mij bij u aan :wink:
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 18-06-2009 12:45

ohanner schreef:
Lynn schreef:Tof! Laten scannen eh!

@Wesley: Ik denk daar eigenlijk ook zo over, maar als het voor jezelf is (niet voor de verkoop) dan bekijk ik het wel anders... Sommige mensne willen gewoon 'iets' van hun paard moest het ooit sterven en het veulen dan zelf bijhouden. Zoals mijn vriend zijn vader doed (ardenner x quarter) gewoon om te verkopen vind ik echt fout... En zoals ik Vaya (BWP) niet wou laten dekken door taco (quarter), gewoon omdat ik helemaal zo geen veulen wou... En als het verkocht zou worden, wie weet hoe komt het terecht...? Bij een paardje met papieren denk ik dat die kans toch kleiner is...
Idd, voor verkoop ben ik ook voorstander van raszuivere paarden, maar dit is idd een paard dat zelf gehouden zal worden, niet door mij maar door de eigenaars van de merrie. En zoals ik al zei, als je al bastaarden hebt, kan je moeiljik kweken met behoud van bloedlijnen hé. Of gewoon niet kweken, maar dit is maar een 1-malig iets.
bastaard kan je nog altijd fokken met een andere bastaard van hetzelfde ''ras'' eh ? als je dan toch een veulen van je paard wil bij honden is het net hetzelfde je moet met verschillende aspecten rekening houden

( wesley)
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 18-06-2009 13:04

Bwa, gekruisd is gekruisd eh. Of we nu terug gaan kruisen met hetzelfde ras, dan kunnen we nogaltijd geen volledige stamboompapieren hebben, tenzij ge (zoals we bij Border Collies kunnen doen) shows gaat lopen en verschillende keuringen doorstaat om zo papieren te krijgen...
En als die persoon een kruising wilt van deze 2 verschillend gekruiste paarden, en het paard in kwestie leidt er niet onder, zie ik het probleem niet...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 18-06-2009 13:09

Lynn schreef:Bwa, gekruisd is gekruisd eh. Of we nu terug gaan kruisen met hetzelfde ras, dan kunnen we nogaltijd geen volledige stamboompapieren hebben, tenzij ge (zoals we bij Border Collies kunnen doen) shows gaat lopen en verschillende keuringen doorstaat om zo papieren te krijgen...
En als die persoon een kruising wilt van deze 2 verschillend gekruiste paarden, en het paard in kwestie leidt er niet onder, zie ik het probleem niet...
idd, dank u. En het is door het kruisen dat ze nieuwe rassen hebben ontdekt met betere eigenschappen. En nog steeds ontdekken.

Plaats reactie