Papa Tibor?

Voor al je vragen ivm dekhengsten, dragende merries, veulens.
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 04-04-2009 23:36

Van 18augustus tot ergens in september heeft Taco ( +-15jarige hengst) bij Peppy (merrie) gestaan. En ja daar waren bij ons geen problemen bij. Peppy was de bazin!
Hij heeft in februari vorig jaar ook op stal gestaan bij merries en heeft Peppy af en toe is gedekt en hij werd er niet 'hitsiger' van.
Vanaf dan stond Taco terug alleen en heeft hij nooit meer willen uitbreken tot... 2weken terug...

Ik weet niet of dit helpt? Want Taco is al nen ouden bok. :lol:
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Sjoubieke
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 222
Lid geworden op: 27-02-2009 21:35

Bericht door Sjoubieke » 05-04-2009 09:22

ik bedoelde meer ga je Tibor bij de merrie laten als ze drachtig is, omdat hij nog jong en speels is en best wel es ruw durft worden. Een merrie met dikke buik is ook niet meer zo beweeglijk dat ze hem altijd op zijn plek zal kunnen zetten als ie wat overdrijft. En sommige zijn gewoon meer gesteld op rust als de ton wat ronder wordt.
Amke & Ravi = 2 beste rosse trutten ooit!

99% van de fouten liggen aan de ruiter. Don't blame the horse if you don't ask it right!

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 05-04-2009 17:30

Dus Taco heeft paar x gedekt en is rustig gebleven? Dat is al positief 8) Ik denk dat leeftijd niet zo erg uitmaakt...

En ja, Tibor zou erbij blijven. Tenminste, tot ze een andere plek gevonden hebben. Tegen dat die dikke buik er is zijn we al een heel eind verder en is de kans groot dat Tibor al gecastreerd is. Daarbij denk ik dat een zure merrie wel genoeg indruk zal maken op hem om hem op zijn plek te zetten.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 07-04-2009 13:36

Pindanootje schreef:Dus Taco heeft paar x gedekt en is rustig gebleven? Dat is al positief 8) Ik denk dat leeftijd niet zo erg uitmaakt...

En ja, Tibor zou erbij blijven. Tenminste, tot ze een andere plek gevonden hebben. Tegen dat die dikke buik er is zijn we al een heel eind verder en is de kans groot dat Tibor al gecastreerd is. Daarbij denk ik dat een zure merrie wel genoeg indruk zal maken op hem om hem op zijn plek te zetten.
Ja als wij erbij kwamen wou hij zich precies eens bewijzen (zijn 5de been kwam piepen) maar dan liet Peppy duidelijk merken dat hij niet moest proberen en deed hij weer normaal. Ook heeft hij 3jaar geleden met zijn 2veulentjes en hun moeders op de wei gestaan om ze nog eens te dekken.
Raar maar waar :lol:
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 07-04-2009 16:42

ohanner schreef:Die van mij kan uiteindelijk nog niet gecastreerd worden. Had daarnet even gebeld met veearts. Mijn hengst zijn ballen zijn nog niet zichtbaar en voelbaar, dus moeten we wachten of we moeten het in het ziekenhuis laten doen wat natuurlijk veel meer geld kost. Dit doen we dus niet.
Heb dan ook ineens gevraagd of hij bij deze dan ook vruchtbaar is of niet. Neen, niet vruchtbaar dus. Zolang er geen klokkenspel hangt is een hengst niet vruchtbaar.
Zie daar maar mee uit...

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 07-04-2009 19:17

Gleyla schreef:
ohanner schreef:Die van mij kan uiteindelijk nog niet gecastreerd worden. Had daarnet even gebeld met veearts. Mijn hengst zijn ballen zijn nog niet zichtbaar en voelbaar, dus moeten we wachten of we moeten het in het ziekenhuis laten doen wat natuurlijk veel meer geld kost. Dit doen we dus niet.
Heb dan ook ineens gevraagd of hij bij deze dan ook vruchtbaar is of niet. Neen, niet vruchtbaar dus. Zolang er geen klokkenspel hangt is een hengst niet vruchtbaar.
Zie daar maar mee uit...
Ik denk dat als ik hem in een kudde zou zetten, dat zen klokkespel er sneller zal zijn dan gedacht en dat er toch wel eens voor we het weten er een veulen zou kunnen zijn. Dus idd ik ben er toch maar voorzichtig mee en laat hem wel even gewoon tussen de ruintjes staan.

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 07-04-2009 19:43

hihi

:lol:

Plaats reactie