Wij zoeken een weide! (om te huren)

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Wij zoeken een weide! (om te huren)

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 27-12-2009 20:04

Omdat het zeker is dat we binnenkort een tweede paardje bij hebben (en mss wel een 3de) zoeken we een weide(s), groot genoeg voor minstens 3 paarden, met schuilstal (of met toestemming van de eigenaar om er 1 te bouwen) en al omheining geplaatst.
Liefst ook met een afgesloten deel dat als piste kan dienen, of de mogelijkheid om dit aan te leggen.
Wij zelf wonen in Duffel en willen maximum een half uur rijden naar de paarden.. komt ongeveer overeen met +- 30km omtrek vanuit Duffel?

We zoeken enkel weides om te huren op maand of jaarbasis die volledig voor ons zijn, dus niet dat we moeten delen met andere paarden en dat het onderhoud ook volledig voor onszelf is (en dus geen bijkomende kosten)!

groeten
Wesley & Jaleesa
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 27-12-2009 22:59

een halfuur rijden...
Je moet wel rekenen dat als je zelf een weide hebt
er niemand is die je paard voert en drinken geeft.
Dus je moet hier wel rekening mee houden als je 's ochtends moet gaan werken. Je kan beter wat korter in de buurt zoeken of wel een weide zoeken met een sanitair verantwoordelijke.
Je kan (als je geluk hebt) een weide vinden van een boer, die met plezier 's ochtends de paarden voert.
Maar, daar moet je geluk in hebben, de tijd van nu...
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 28-12-2009 21:29

Ja, dat is zo. Ben zelf ook naar een weide aan't zoeken. Ik had er 1 gevonden, maar ben niet zeker dat het nog door gaat. En zeker een weide waar je je eigen zin mag doen, die zijn zeldzaam! En boeren, vergeet het maar. Ben zelf bij een paar boeren gaan aankloppen, dan hoor je van die smoesjes zoals 'ik ga er zelf koeien opzetten' (en dan staan er na 6 maanden nog geen op) of ze zeggen heel eerlijk 'die paarden maken alles kapot!' Ik ga soms ook bij mensen aankloppen die naast of nabij een weide wonen en dat geeft soms ook resultaat. Laatst vroeg ik info aan een vrouw over de weide over haar huis en ze zei dat ze zelf een weide te huur had. Die heb ik uiteindelijk niet genomen, gezien ze te duur was. Een weide vinden deze dagen is echt speurwerk!

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 28-12-2009 21:56

Sandra schreef:Laatst vroeg ik info aan een vrouw over de weide over haar huis en ze zei dat ze zelf een weide te huur had. Die heb ik uiteindelijk niet genomen, gezien ze te duur was. Een weide vinden deze dagen is echt speurwerk!
Hihi, even hierop inpikken.. hoeveel vroeg ze? en waar lag die weide? en hoe groot was die weide? want je zocht in omgeving Lier enz, dus dat is ook niet ver van Duffel.. :P
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 28-12-2009 22:02

Wel, die weide is in Lier. Er staan mooie stallen op voor 3 paarden (gesloten stallen). Er is een kleine piste + een middelgrote weide en 1 nog af te werken door eigenaars. Totaal een 4 à 5000 m2? Ze vragen 225 euro per maand, electr. + water inbegrepen. Ik vond dit toch iets te veel, maar voor 3 paarden...? :lol:

Plaats reactie