hoeveel huur vragen voor weide?

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

hoeveel huur vragen voor weide?

Bericht door Sandra » 26-11-2009 15:54

Hallo, vanaf januari kan ik een weide huren van 6000 m2, voor 100 euro per maand, incl. elektriciteit en water. Nu heb ik 1 paard en ik wil niet dat ze alleen staat. Ik zoek dus een weidegenootje voor mijn merrie. Dit betekent de kosten delen, dus elk 50 euro voor de weide (eigenaars weide gaan akkoord). Uit ondervinding weet ik, dat kosten delen niet altijd vlot verloopt, o.a. te laat betalen (of niet), oneerlijke verdeling van de kosten enz. Daarom zou ik graag bij die 50 euro ineens een bedrag willen bijvragen voor hooi, wortels, liksteen, ... Dan kan ik alles zelf regelen en moet ik me geen zorgen meer maken over verdeling van de kosten enz. Enkel korrel wil ik apart kopen, gezien niet iedereen dezelfde voeding koopt en mijn draver er niet zo veel van nodig zal hebben. Het is dus niet mijn bedoeling om winst te maken, maar ik wil er ook mijn broek niet aan scheuren. Nu weet ik niet echt hoeveel ik hiervoor moet vragen, gezien ik mijn paard nog niet lang heb en niet weet hoeveel hooi zij in de winter eet. Ik denk dat ik hier in de buurt ongeveer 25 tot 30 euro betaal voor een grote baal van 250 kilo. In de zomer kan ik mijn prijs laten zakken, gezien de kost van hooi wegvalt. Graag jullie mening! :D
O ja, het is enkel een weide met schuilstal, geen aangelegde piste of zo. Ik maak wel een stukje van de weide af om op te rijden. Het onderhoud van de weide zal gebeuren met een beurtrol.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 26-11-2009 16:08

Hey Sandra eventjes over dat weidegenootje, heb je daar al iemand voor?
Op een ander forum zit iemand die een weide zoekt omgeving Lier of Boechout.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 26-11-2009 16:10

Hey Shari, neen, voorstellen zijn altijd welkom. Maar ik denk dat ik dat ben! Ik had ook een zoekertje gezet op paardentippers onder naam micato. Kijk eens na als je wil. :lol: PS: graag ook je mening over huurprijs!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 26-11-2009 16:41

Whahaha ja dat was jij. Lol waarom zeg je dat niet :D . Zal eens denken over prijs.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 27-11-2009 17:21

Haaj,

ik ben wel geintrseerd,als dat voor jou goed is zou ik van de week al eens een kijkje willen nemen.
Als dat past voor jou?
Hoeveel paardjes morgen er nog bij?
Hopelijk tot gauw.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 14-12-2009 22:50

Hey Newy,

sorry, heb je bericht nu pas gelezen! Je mag altijd een bericht naar mij persoonlijk sturen (weet niet of dat gaat langs deze weg?) Intussen is er enkel nog plaats voor een kleine pony op de weide. En dan liefst iemand die 's morgens altijd langs de paarden kan gaan om eten te geven (enkel in winter). Naast onze weide ligt nog erg veel grond en de eigenaars zijn van plan om hier ook nog verschillende weides van te maken. De volgende weide zou ten vroegste tegen de zomer klaar zijn. Deze is ook 6000 m2. Als je interesse hebt wil ik het tel. nr van de eigenaars geven. Laat maar iets weten. Groetjes Sandra :D

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 26-01-2010 12:16

hoi !

ik heb een tijdje op een weide gestaan en hiervoor vroegen ze 120€ per maand. hierin zat enkel hooi bij ! zelfs geen mogelijkheid om te rijden ofzo. de wei was nu wel wat groter ( 70-75a)
maar mijn korrel moest ik ook zelf bijkopen.
maar die mensen waar ik van huurde gaven hem dan wel eten omdat ik er niet dagelijks kon geraken.

nu moet je ongeveer in de winter rekenen op een kleine 10kg per paard per 24u , dan staan ze mooi rond en je kan een paard ook beter zich warm laten eten ( in hooi ! niet in korrel :wink: ) dan dat je het een deken gaat opleggen endergelijke.

schaam je dus niet om rond de €100 per maand te vragen ! weet dan wel dat je voor deze prijs voor alles alleen staat ... zoals mest verwijderen en de weide evt. nog afmaken.

misschien heb je nu ongeveer een ideetje :wink:

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 06-02-2010 10:50

Hey, het is niet gemakkelijk om een prijs vast te leggen. Ik zou namelijk graag het onderhoud van de weide delen, gezien ik niet de tijd heb om elke dag de weide uit te mesten. Hooi in de prijs inbegrepen vind ik gemakkelijk, dan kunnen daar al geen discussies over ontstaan (jou paard eet meer, enz). Ik betaal 100 euro per maand voor de weide en moet er zelf een schuilstal op zetten.

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 06-02-2010 19:37

Sandra schreef:Hey, het is niet gemakkelijk om een prijs vast te leggen. Ik zou namelijk graag het onderhoud van de weide delen, gezien ik niet de tijd heb om elke dag de weide uit te mesten. Hooi in de prijs inbegrepen vind ik gemakkelijk, dan kunnen daar al geen discussies over ontstaan (jou paard eet meer, enz). Ik betaal 100 euro per maand voor de weide en moet er zelf een schuilstal op zetten.
dan kan je nog wel aan €75-80 denken naar mijn mening hoor.
je hebt een piste aanwezig , ze hebben een schuilstal met weide en er zit hooi bij inbegrepen. dan vind ik dat nog een eerlijke prijs. je hoeft ook niet te zegge hoeveel huur jijzelf betaald hé , het gaat erom welke kosten jij hier allemaal nog bij aan doet ...

Plaats reactie