Ratten

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Ratten

Bericht door SugarKittie178 » 12-02-2012 13:00

Ik zit eigenlijk al heel lang met ratten aan mijn stallen. Mijn eten is goed afgeschermd dus daar kunnen ze niet aan. Mijn pakken vlas, mja die kunnen ze natuurlijk zo kapot bijten. Die kan ik niet zoals mijn eten in een metalen bak steken. Maar natuurlijk kunnen ze nog altijd zo wat eten bij de paarden pikken. Maar het begin eigenlijk echt wel een plaag te worden. Ze graven overal gangen onder de stallen door. Soms weer een gat bij binnenin de stal zelf en kan ik dat elke keer weer gaan toegooien, terwijl het de volgende dag natuurlijk zo weer open ligt.

Maar nu is mijn vraag. Wat kan ik er tegen doen? Ik zit dus wel met een hond die altijd mee gaat naar de paarden. Dus gewoon vergif rondstrooien is geen optie. Zijn er andere opties dat jullie weten? Zodat mijn paarden en hond veilig blijven?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 12-02-2012 13:10

je hebt zo van die bakken waar ratten kunnen inkruipen via een gat , daarin zit een kleefstof die werkt als vergif , geen nood ratten geraken er ook nie uit eens erin en zo kan imka zeker nergens een dode rat opeten . denk da die spullen niet al teveel kosten en ze zijn ook niet te groot en makkelijk ergens in een hoekje te zetten uit de baan

hier mss een paar ideeen wat zou kunnen helpen van vallen
http://www.ongediertewinkel.nl/ratten-b ... ooien.html

http://www.bug-busters-webshop.be/index ... ategorie=6
if you dont stand for something , you will fall for everything

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 12-02-2012 13:15

Dan hebbe wij nog geluk met die veldmuisjes! Maar een rat is natuurlijk van een ander kaliber! Hopelijk geraakt ge er rap van verlost!
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 12-02-2012 14:27

Ja rattenvergif werkt inderdaad het beste.. Ze zeggen dat voor elke rat/muis ge zie lopen, er nog 100 verstopt zitten he.
En die zakjes nemen ze mee naar de nest, waardoor ge ze ineens uitroeid.

Maar ge moet zeker goe oppassen met Imka, mijn vader zijnen hond hebben ze vergiftigd met rattenvergif..
En ik verzeker u, da's een afschuwelijke en heel pijnlijke dood!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 12-02-2012 23:34

@ Bartje : Gaat dat niet lang duren als ik ze zo 1 voor 1 moet vangen?!
@ bart : Waren het maar veldmuisjes!
@ Tinne : Dus die zakjes is ook geen optie omwille van Imka dan?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-02-2012 08:07

ja het zal wel effe duren eer je ze dan allemaal zou hebben , maar je hebt ook van die kotjes waar ze mee 3 ingeraken . dus neemt da je er zo een paar zet vang je er eens zoveel natuurlijk . al is er natuurlijk ook nog optie verdelger laten komen ma dan moet je al weten waar de nest zich juist bevind en dan zal je wrs de paarden effe moeten verhuizen tot de producten uitgewerkt zijn :s
if you dont stand for something , you will fall for everything

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 13-02-2012 11:14

Misschien als je ze aan de achterkant van uw stallen legt, en goe afspant zodat Imka daar niet kan komen?
De meeste van die producten hebben een heel aantrekkelijke geur voor ratten, dus ze gaan er echt naar op zoek.
Dus het speelt niet echt ne rol waar ge ze legt, ze zulle ze wel vinden :)

Dan is het nog wel oppassen dat Imka geen vergiftigde rat vind, ik weet ni of zij dat doet? Want zo krijgen ze het vergif alsnog binnen..
(Onze vieze Freddy hier eet die gewoon op als em zoiets vind :))

CQtie
Rookie
Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-02-2012 14:06

Bericht door CQtie » 13-02-2012 11:21

Een kat of twee ? Is iets ecologischer en kan misschien wel helpen.
Ik ging vroeger babysitten in een boerenhof en plots zag ik voor mijn voeten een rat in de living achter de houtmand rennen....de eigenaars wisten dat ze ratten hadden, maar dachten niet dat die in huis zaten...de week erna hadden ze een kat en er zijn geen ratten meer geweest.
Het proberen waard, natuurlijk zit je wel met een kat als het niet werkt :-))
"When a Horse touches your Heart, Riding becomes a Way of Life "

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 13-02-2012 12:33

Inderdaad, goed idee :D

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 13-02-2012 19:04

@ Tinne : Ik heb geen idee of Imka zoiets zou opeten...
@ CQtie : Geen katten dank je. Niet dat ik iets tegen katten heb. Maar ik mag hier al geen huisdieren houden, dus ik ga de huisbaas echt niet nog meer "ambeteren". Als ik huisdieren mocht en de wei was echt vlak aan het huis dan zou ik het zeker overwegen. Of die met Imka zouden overeenkomen zou dan een andere vraag geweest zijn :D
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie