piste

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

piste

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 30-06-2011 11:38

Hey,

Wij zijn bezig met zelf een buitenpiste aan te leggen, niks professioneels/gedraineerd, gewoon een stuk weide omgeploegd en daarop gaan we zand laten storten..

Nu wou ik eens horen welke ervaringen jullie zoal hebben met verschillende soorten zand?
Ik hoor van verschillende mensen verschillende soorten zand die 'het beste' zijn voor een buitenpiste..
Het gaat over Scheldezand, Rupelzand, Lommelzand en Rijnzand..
Welke zouden jullie aanraden, waarom? of welke juist niet en waarom niet dan?

Mijn mama heeft ook van iemand gehoord om houtkrullen in het zand te verwerken, dit zou hetzelfde effect hebben als van die vezels en goedkoper, hier heb ik nog nooit eerder van gehoord en zou dus graag jullie ervaringen en meningen hierover horen :)
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 30-06-2011 13:37

Ik heb dat van die houtkrullen ook al gehoord en da's ook niet te zwaar want da's het gevaar van zelf buitenpiste aanleggen dat het véél te zwaar wordt. Verder ken ik niet veel van de verschillende soorten en ik denk dat het zowat overeenkomt allemaal als je maar goed ziet dat je het niet veel te dik legt.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 30-06-2011 16:36

Wij hebben scheldezand... met de andere heb ik geen ervaring.
- droogt snel
- loopt soepel (en als het goed ligt kan je redelijk schuiven voor een stop)
- na een regen - en windbui "plakt" het soms tegen de grond, maar na wat inrijden is het zo weer los
- blijft redelijk goed op zijn plaats liggen, nu pas zouden we het (na 6jaar) eens mogen bijvullen...en dan nog komt er niet zoveel op

We slepen zeer af en toe eens en als er geen paarden op lopen, ook onkruid of gras eruit halen in de loop der tijd...maar dat valt redelijk goed te onderhouden.

Plaats reactie