Zwarte kleine vogels

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Zwarte kleine vogels

Bericht door SugarKittie178 » 18-06-2011 19:10

Mijn pa was vandaag op de andere wei gaan werken. Hij belde me om te vragen of het normaal was of er zoveel van die zwarte vogels zitten. Ik zei hem dat ik daar nog nooit van die vogels gezien heb. Hij dacht dat het eksters of kraaien waren. Hij zei ook dat er enkele dood in de wei lagen, al half opgegeten. Hij had ze al zover mogelijk opzij "gestampt". Want ja dat zit vol met beesten he. Ik naar daar gegaan, het zijn inderdaad echt kleine zwarte vogels. Hier zitten ook een paar kraaien of eksters, maar die zijn wel een heel pak groter als deze vogels. Dus ik stel me de vraag of het wel dezelfde zijn. Maar wat een gekraai zeg :? . Je ziet ze daar zo met de hopen rondvliegen in en rond de bomen. Ik denk wel een 100 tal.

Is dit wel normaal denk ik dan? Vanwaar komen ze ineens? Waarom liggen er zoveel doden in mijn wei? Heeft iemand die al meegemaakt?
Maar het allerbelangrijkste... wat kan ik daaraan doen?!

Ik vind het idee maar eng dat er zo regelmatig van die dode vogels in mijn wei zouden liggen. Met al die vieze beesten die hun karkassen opeten. Stel je alleen maar al eens de vraag hoe ze dood komen? Geschoten? Ziektes? Roofdier?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 18-06-2011 23:01

Ja, bij ons is het ook een plaag voor de moment, het zijn kauwen, kleine kraaien, allé als het die ook zijn bij U he:

Afbeelding

Zo klein zijn die nu ook wel niet, misschien waren het spreeuwen, maar die zijn niet helemaal zwart, zijn ook altijd met veel.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 19-06-2011 20:32

Cd'kes aan draadjes aan je wei hangen, die beesten houden niet van die lichtflitskes die die geven als ze rond draaien. Of windmolentjes ofzo plaatsen

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 21-06-2011 21:26

@ Marc : Dat zijn de vogels die hier op de weide zitten. Maar die op de andere weide zijn veel kleinder en veel donkerder

@ Hanne : Merci voor de tip! Ga ik zeker proberen!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 22-06-2011 16:26

Kauwen zitten hier ook de weide... last heb ik er niet van...maar ik moet ze toch niet hebben hoor. Ze worden veel te tam en gaan haast niet meer opzij. Ze hebben zelfs een nest gemaakt in de schouw van de buren (mijn meter), we hebben die al eens dichtgemaakt (maar er moest wel nog lucht doorkunnen)...hebben alles stukgedaan en zijn blijven erin wonen. Nu geraken we er niet meer vanaf.

Die kleine zwarte zijn spreeuwen denk ik.

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 22-06-2011 21:40

Ja, ik dacht ook aan spreeuwen als het geen kauwen zijn, die kunnen ook met honderden ergens neerdalen, maar Shari sprak van gekraai en spreeuwen kwetteren meer :?
Soit, veel kan je er toch niet aan doen en zijn ze gewoon van voorbijgaande aard.
Weeral extra werk natuurlijk om de weide op te kuisen.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 22-06-2011 21:56

ja dat is waar als er zo lijken op je wei liggen en ander vuil dat die achter laten hopelijk is dat zo dat ze van voorbijgaande aard zijn maar er moet toch iets zijn dat die vogels afschrikt ?

@ Hanne : ik was altij in het gedacht dat blinkende materialen die vogels juist aantrok , maar bij deze ook iets bij geleerd :D
if you dont stand for something , you will fall for everything

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 22-06-2011 22:09

beide zijn juist, blinkende materialen trekken kraaien en eksters aan maar verjagen ander vogels.
Wat voor de een beangstigend is, is voor de andere leuk :lol:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 25-06-2011 10:15

Ik heb echt geen idee wat voor vogels het zijn. Als ik nog eens naar daar ga zal ik eens proberen een foto te nemen!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie