Uri verhuisd!

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Uri verhuisd!

Bericht door dravertje » 03-12-2010 22:53

Na 4 maanden in Achtmaal in een stal gestaan te hebben, heb k besloten om Uri daar weer weg te halen!

De eerste maand ging het goed, dan kon ze lekker met de merries en veulens mee op de wei, in begin september werd het ineens anders, ze mocht niet meer bij de merries en veulens staan terwijl dat wel een voorwaarde was aan de stalling daar.

Er kwamen nieuwe paarden bij, ze moest daar dan maar bij.
Toen ging het bergafwaarts! Uri is sinds eind september al 3 keer ziek geweest!
De verzorging van de stal was nog maar halfsegat, ze kreeg minder hooi dan de andere paarden etc....
De management van de stal en weides trekt er op niets! Ik heb ze nooit weten mest van de wei halen, de weides zijn overbegraasd, en er wordt niet gezamelijk ontwormd met eenzelfde product! Zo blijf je dus in een cirkeltje zitten he! Nu heeft Uri daar bloedwormen opgelopen...werden de andere paarden ontwormd die op de zelfde weides gestaan hebben of er zelfs nog op staan???? NEEN hoor!!! Ze beseffen het gevaar gewoon niet!
Een serieus gebrek aan ervaring hebben ze in ieder geval...maar ja... ze zitten nog maar 3 jaar in de paardenwereld!

Nu heb k besloten om Uri daar weg te halen, nu verhuisd ze naar een stal op een km van de deur. De eigenaar heeft enorm veel ervaring, en ook met jonge paarden, die stal wordt hier in het dorp aanzien als een "moederhuis"! Merries worden naar daar gebracht om daar hun veulens krijgen...

Nu hoop ik dat Uri daar wat tot rust kan komen, en weer wat op positieven kan komen...
Ik ga nu alles weer zelf doen, stal mesten en eten geven, zo heb ik tenminste meer controle over men meisje!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-12-2010 19:15

amai, dat is idd geen reclame voor die stal zeg! Soms is het idd beter om het allemaal zelf te doen dan ben je zeker over hoe het gedaan wordt.
Veel sucses op je nieuwe stal!

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-12-2010 13:22

Ik doe het ook nog steeds liefst zelf! dan ben je der zeker van dat het gedaan wordt inderdaad.
Schandalig is dat zeg! Goed dat je haar op je tanden hebt, en opkomt voor die arme Uri!
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 08-12-2010 19:38

Ondertussen is Uri verhuisd!
Ze doet het goed daar, ze is rustig en duidelijk meer ontspannen. :)
Ben haar nu stilletjes aan aan het overschakelen naar haar oude voeding.
Met het nieuwe voordroog ben ik ook nog wat voorzichtig, het is helemaal anders dan wat ze gewoon was.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 15-12-2010 09:27

Ik ben blij voor je dat het wat beter gaat op haar nieuwe plaatsje :)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie