Schuilhok schilderen

Voor al je vragen ivm de plaats waar je paard staat. Stal, stalbekkingen, weide, rijbakken,...
Plaats reactie
dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Schuilhok schilderen

Bericht door dravertje » 14-07-2010 21:18

Ik zou het schuilhok van men paardjes moeten schilderen, alleen ik weet niet juist welk product te gebruiken.
Heeft iemand dit al eens gedaan en wat hebben jullie dan juist gebruikt?
Ik kan het natuurlijk ook gewoon behandelen om het hout te beschermen zodat je de houtkleur blijft zien, maar ik weet niet of dit voldoende is.
En moet je ook niet oppassen wat je juist gebruikt? Voor als ze eraan zouden bijten ofzo???

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 18-07-2010 09:56

Ik heb al vele hokken geschilderd. Vroeger deed ik die met carboline, maar sinds dat niet meer mag gebruikt worden doe ik het nu maar met bio-carboline. Is minder effectief als de carboline maar werkt wel.
Als ze daarin zouden bijten is niet erg, aangezien het "bio" is...

Je moet wel als je gewerkt hebt met dit product je paarden niet meteen in de stal zetten. De geur is nogal pakkend op je adem. Als het een schuilhok is kan het zo geen kwaad, dan is het hun eige keuze moesten ze binnen gaan staan. Ik probeer het toch bv overdag te schilderen zodat de stallen s'avonds weer beschikbaar zijn.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 18-07-2010 17:31

Wij gebruiken dat inderdaad ook...goed tegen de knaagdiertjes en houtwormen en ook wel het knagen v/d paarden.

Ik heb voor mezelf ook altijd een doek voor de mond, want de geur is niet niks :evil: Maar daarna ben je weer jaren gerust en het geurtje ben je dan ook snel vergeten.

Plaats reactie