suikerloze voeding voor te mager paard

Voor al je vragen over voeding van paarden.
Plaats reactie
didsel
Rookie
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2014 11:21

suikerloze voeding voor te mager paard

Bericht door didsel » 14-04-2014 19:36

hoi iedereen,

ik heb een probleem met m'n paard.
Ik heb ze gekocht toen ze verwaarloosd was geweest en was toen heel mager.
heb ze dan uiteindelijk dikker gekregen, maar dan volgde een hele reeks tegenslagen: serieuze wonde in het been waardoor ze in de stal moest staan ->alle bespiering weg, luizen -> bloedarmoede, bloedwormen en dan nog eens koliek-> na onderzoek uitgebleken dat ze niet tegen suikers kan.
Dus ik kan ze geen krachtvoer geven met suikers (geef ze nu speciaal eten maar mag ze ook niet te veel van krijgen), ook geen voordroog hooi, dus moet ik droog hooi pakken maar daar wordt ze ook niet dikker van, gras ook maar even per dag, zeker het gras dat nu aan het groeien is.
Dus uiteindelijk, ze komt heel stilaan bij maar ze staat dus veel te mager door alle tegenslagen.
en dus mijn vraag is: hoe krijg ik er veel bij, zonder haar suikers enzo te moeten geven?
Love my horsies: Finka en Equina

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 17-04-2014 22:27

Als ik je een raad mag geven... Zoek de nr van Ben Mijten eens op. Of ga naar Witters in Beerzel op de Koningsbaan. En vraag daar eens achter zijn nr of vraag ze hem willen opbellen. Hij geeft heel goed voedingsadvies. En als het probleem zich niet oplost komt hij zelfs eens langs!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

didsel
Rookie
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2014 11:21

Bericht door didsel » 20-04-2014 20:48

SugarKittie178 schreef:Als ik je een raad mag geven... Zoek de nr van Ben Mijten eens op. Of ga naar Witters in Beerzel op de Koningsbaan. En vraag daar eens achter zijn nr of vraag ze hem willen opbellen. Hij geeft heel goed voedingsadvies. En als het probleem zich niet oplost komt hij zelfs eens langs!
Heb al alle voeding van Mijten geprobeerd, geen een waar ze tegen kan.
M'n andere kan dan weer tegen alle voeding.
Love my horsies: Finka en Equina

Plaats reactie