Lando ineens "stout"

Voor al je medische vragen over paarden.
Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 06-09-2011 12:34

Ja Shari, niet gedacht hé en dan meteen op niet het makkelijkste paard haha.
Peter kwam zelf met het idee dat hij te zwaar was. Echt erg vindt hij het niet, hij heeft immers nu Lava. Maar hij vindt het wel heel tof dat ik zo wat met hem bezig ben en dat hij voorlopig niet verkocht hoeft te worden.

Ik hoop deze maand nog eens met Lando naar de les te geraken en dan moet Peter maar eens wat foto's nemen.
Gisteren, tussen de buien, door met de fiets Lando op wandel genomen. Dan kan hij lekker voluit draven, op zijn eigen tempo en helemaal ontspannen. Op deze manier lijkt me toffer voor hem dan aan de longe (waar ik overigens geen plek voor heb).
Het voordeel is dat Lando naar bijna niets kijkt, dus het vrij veilig ernaast te fietsen.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 07-12-2011 13:31

Is niet meer helemaal "medisch" maar ik ben nu geregeld aan het trainen met Lando en het is zooo leuk!
Dat paard gaat als een speer vooruit, qua leren dan hé. Hij loopt graag (fijn een paard dat je niet steeds moet drijven), hij werkt graag, onthoudt alles goed wat hij geleerd heeft en wil het ook goed uitvoeren zonder protesteren en hij begint echt helemaal te ontspannen.
Zelf mijn trainer staat iedere les met :shock: zo'n ogen te kijken. We hebben nog een lange weg te gaan maar zijn eerste stapjes (zelf een hele ronde!)in de spin zijn al een feit en dat na een les of 5 dat we daar een beetje op oefenen (hij zet zijn voorbenen ook altijd correct over, da's al de helft van het werk bespaard). Wisselen kan hij ook heel goed, zeker als ik het correct vraag :wink: . Hij springt tegenwoordig al aan vanuit stap. Stoppen is al helemaal geen probleem (toch maar denken aan plates!) en in staf en draf loopt hij zo mooi nageeflijk. Lekker los in de handen, in de galop vindt hij het nog iets moeilijker.
Kortom, het gaat super! Hij ziet er goed, blijft goed op gewicht (wil in de winter wel eens invallen), hij is gewoon happy en ik ook. Trainen is weer fun!
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Plaats reactie