Zobra

Wie ben je? Waar woon je? Wie zijn je paardjes? Wat zijn je andere interesses?
Kortom neem even de tijd om je hier voor te stellen.
Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Zobra

Bericht door Zobra » 08-06-2011 16:51

Hallo Iedereen,

Op aanvraag van Marc, ook actief op dit forum, heb ik mij ook een profiel aangemaakt.

Even voorstellen;

Ik ben een 26 jarige amazone, woonachtig te Vilvoorde samen met mijn vriend. We hebben 2 hele schattige katten, Babar en Dikkie.

Van kinds af aan was ik eigenlijk al gefascineerd door paarden maar als kind was ik er altijd wel een beetje bang van, ondertussen is die fascinatie uitgegroeid tot een heuse hobby (en angstig zijn we ook allang niet meer :P ) en gelukkig heb ik een mama die dezelfde interesse heeft :)

Mijn paarden:

Marechal was mijn allereerste aanwinst, gekocht toen hij 7 jaar oud was en zo groen als gras. Met heel veel geduld en doorzetten zijn we uiteindelijk een echt duo geworden en zijn we provinciaal kampioen geworden in 2005, nadien volgde nog vele medailles, echter was Marechal zijn gezondheid een probleem, voornamelijk zijn achterbenen. Toen we van de dierenarts het verdikt kregen dat Marechal in een ernstige graad arthrose had ontwikkeld, hebben we hem meteen op rust gezet. Ik wou hem een goede 'oude' dag gunnen zonder pijn, hij was nog maar 13 jaar op dat moment. Hij bleef echter alleen maar achteruit gaan en toen ook cortisonen niet meer hielpen tegen de pijn, hebben we de beslissing genomen hem te laten inslapen. Marechal stierf op 9 maart 2009 in mijn armen.


Brando is mijn nieuwste aanwinst, hij is een Nederlandse Warmbloed van inmiddels 5 jaar oud, ik heb hem sinds hij 6 maanden oud was. Brando is een heel fijn paard van karakter, heel leergierig en mensgericht maar soms nog een beetje ondeugend, desalniettemin heeft ook hij al enkele mooie wedstrijdresultaten behaald, maar gezien zijn leeftijd is het allemaal nog op een laag pitje, alles mag, niets moet.

Als ik heb gevonden hoe ik foto's kan toevoegen zal ik er een paar posten :roll: :)

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 08-06-2011 20:39

Welkom!
en ik ben blij dat er eens iemand dichter uit mijn buurt is ;)

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 08-06-2011 21:06

Nog is welgekomen tussen de paardenzotten :D
Hopelijk kunnen we hier nog veel van je lezen en leren :wink:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 08-06-2011 21:28

hey, welkom!
En zonde van je eerste paard!
Maar blijkbaar heb je ook een mooie toekomst in het verschiet met je nieuwe aanwinst.

Trouwens leuk van ook nog eens een dressuuramazone tegen te komen!

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 08-06-2011 21:41

Welkom and enjoy zou ik zeggen wink

Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Bericht door Zobra » 08-06-2011 22:58

@Gwen: Wolvertem is zowat mijn achtertuin, idd helemaal niet ver :-)

@Marc: Of je veel van mij gaat leren, dat is nog de vraag he :P ach ja, hier en daar heb ik nog wel iets nuttigs te vertellen over paarden en wie weet het een ander er ook nog wat aan he :-)

@Ohanner: Het was/is idd een grote zonde dat Marechal zo vroeg is overleden, hij was niet alleen mijn wedstrijdpaard, hij was ook echt mijn maatje en ik ben 3 weken str*ntziek geweest toen ik afscheid heb moeten nemen, dat was echt de zwaarste beslissing in mijn hele leven.

Maar ik had op dat moment Brando gelukkig al en die heeft me eigenlijk kunnen weerhouden van volledig te stoppen met rijden want ik zag toen wel al potentieel in hem en toen ik hem ben beginnen rijden viel de puzzel eigenlijk op z'n plaats en nu begin ik meer en meer te beseffen dat Brando eigenlijk maar dan een waardige opvolger is.

En ik ben idd wel redelijk dressuurminded, maar ik sta wel open voor andere 'takken' van de paardensport hoor :D

@miss Rocky: danku, ben ik zeker van plan :)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 10-06-2011 07:53

Jammer dat een mens zo een dingen moet meemaken he. Maar ongetwijfeld heb je de juiste beslissing genomen! Wees welkom hier op het forum en veel plezier! (wachtende op foto's :P, al eens gaan kijken bij de uitleg?)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Bericht door Zobra » 10-06-2011 11:35

Ik heb al gevonden hoe foto's op te laden :D

Dit is was mijne Marechal op wedstrijd;

Afbeelding

En thuis in training:

Afbeelding

En dit is Brando op wedstrijd deze winter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een foto van zijn allereerste wedstrijd 'jonge paarden' als 4 jarige:

Afbeelding

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 10-06-2011 17:42

Brando is een prachtig paard, hij lijkt wel goed op Marechal, van wat ik op de foto kan zien :)
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 10-06-2011 20:49

Mooi paard die Brando!

Plaats reactie