Leuke gezelschapsvis: guppy

Hier kan je alles te koop plaatsen wat met paarden te maken heeft (behalve paarden zelf en het tuig) zoals : trailers, posters, films, autos, ...
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Leuke gezelschapsvis: guppy

Bericht door Gwen » 21-06-2010 20:38

Ik heb regelmatig een nieuwe selectie jonge guppen. Deze beestjes doen het nog altijd goed in de gezelschapsbakken en zolang de mijne tevreden zijn, krijg ik een mooie kroost en wat centjes van deze hobby terug.

De jonge guppy's zitten in een aparte opgroeibak. Zo kan de overschakeling naar uw aquarium beter verlopen.

Een guppy of miljoenenvisje is een gezelschapsvis en kan met diverse vissen gehouden worden. Soms ook in een vijver, maar dit lijkt me niet zo optimaal en ik denk niet dat ze zichtbaar zijn, daar ze een lengte hebben van 3-5cm.
Bekende vrienden van de guppy zijn: platy, zwaardrager, neonsoorten, molly's, corrydoras, plecostomus (ruitenkuiser),...

Algemene regel: 1 man met 2-3 vrouwen
Doe je dit niet, dan is er te weinig keuze voor de man en zal er 1 guppy teveel lastig gevallen worden. (stalking, oververmoeidheid, kan met dood tot gevolg)

EXTRA: als je guppy's zich goed voelen, zal er al snel een rijke geboorte volgen. Dit als de jongen zich kunnen verstoppen aan het wateroppervlak, want ook de ouders zullen hun jongen trachten op te eten.
Een guppyvrouw heeft eitjes, deze worden bevrucht door de man. Men kan dit zien door de zwarte vlek achteraan, onder de buik v/d vrouw.
Een guppy is ei-levendbarend: eens het ei uit de buik komt, springt het velletje open en zwemt de baby guppy naar boven. TOT 30 JONGEN !
De jongen hebben hun ouders niet meer nodig, eten zelfstandig fijngemalen vlokkenvoeder.

Mannen hebben een langere en rijker gekleurde staart.
Vrouwen hebben in de natuur geen-weinig kleuren. Nu worden ze no gekweekt dat deze ook gekleurde staarten hebben. Doch nog steeds minder fel.

Guppy's eten vlokkenvoer, diepvriesvoer (rode, zwarte muggenlarven).

--------------------------------------------------------------------------
TE KOOP: guppy's van enkele weken oud, kleuren nog niet zichtbaar. Dit is pas na enkele maanden, alsook het geslacht.
Kleuren nog mooier op bij ouder worden!

Baby guppen, nog geen staartkleur of geslacht zichtbaar = 0,30 euro
Jongvolwassen op kleur = 0,50
--------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 30-06-2010 21:33

Vandaag de aqua van de ouders proper gemaakt...is zo een 120liter groot!

En er zijn weer enkele kleintjes bij!

Afbeelding

Afbeelding

Even geleden was het nog zo:
Afbeelding

Afbeelding

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-02-2011 14:53

Eindelijk weer enkele mooie plaatjes (mooier dan de vorige ronde,...)

Tevens ook een 40tal jonge guppen te koop. Kleur en geslacht nog niet zichtbaar, maar hoogstwaarschijnlijk zelfde kleurslagen als onderstaande ouders. Bij interesse...PM

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze zouden leuke tekstballonetjes kunnen vind ik :p
Afbeelding

Vooral de rode komt er goed uit
Afbeelding

Man met dubbele staart en vrouw met mooie kleuren (terwijl er vroeger enkel natuurkleuren waren...om zich kunnen te verstoppen)
Afbeelding

Afbeelding

Een mooi vrouwtje
Afbeelding
Afbeelding

Man, dubbel zwaard, anders getekend
Afbeelding
Afbeelding

Groepje welke achter de vrouwtjes zat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favoriet...
Afbeelding
Afbeelding

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 25-02-2011 19:51

Leuke foto's!
Als wij verhuizen willen wij een groot aquarium. Rudy had er vroeger een groot met echt toffe vissen in.
Maar zijn er nog niet uit wat we gaan doen: zoet- of zoutwatervissen.
Maar denk dat het zoutwatervissen gaan worden.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-02-2011 20:05

zoutwater interesseert met ook wel, maar vind het redelijk duur en er komt nog veel meer werk bij kijken dan de zoete...en samen met de andere dieren heb ik daar nu toch al wel mn handen vol mee :)

Heb altijd 2 grote Juwel aquariums gehad. Record en Panorama van 1m
Nu nog een Juwel Lido vierkant van 120liter.
En dan de guppybak van 50l en enkele opkweekbakjes.

Plaats reactie