Jullie meningen en ervaringen???

Voor al je vragen over NH.
newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 04-01-2009 14:17

Verkeerd uitgedrukt ook al ben jij de alfamerie.


Bovendien heb ik ooit gezegd dat trukjes nh zijn NEE....
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 04-01-2009 17:37

Gleyla schreef:Dorien, ik heb echt veel respect voor de manier waarop jij met Cherokee omgaat. Ik vind het echt prachtig wat je al hebt bereikt. Toen ik jullie op de manege zag, stralen jullie ook een prachtige band uit met elkaar !
dank u:)
we hebben hard gewerkt en het loont de moeite.
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 04-01-2009 17:44

newy schreef:Verkeerd uitgedrukt ook al ben jij de alfamerie.


Bovendien heb ik ooit gezegd dat trukjes nh zijn NEE....
kijk, het paard hoeft zich niet aan ons aan te passen...
stel u voor dat iemand die chinees praat, een ganse dag tegen jou loopt aan te zeuren... je begrijpt er geen snars van, je wordt het beu, wordt kwaad, begint te roepen en te schelden, waarom?? omdat je hem niet begrijpt...
dit is net zo met paarden...
wij spreken onze mensen taal tegen hen maar eigenlijk begrijpen zij dat niet, zij spreken niet, zij hebben nood aan lichaamstaal... net zoals wij daar nood aan hebben, praten via msn wekt vaak misverstanden op, waarom? omdat er geen lichaamstaal is...
daarom is het belangrijk dat wij als mens stoppen met praten maar eens gewoon luisteren naar wat het paard ons vraagt.
en dan kunnen we samen werken aan een leukere band.
je gaat samen dingen doen die je beide leuk vind.
ik vind het niet erg dat vandaag mijn paard slecht gehumeurd is en steigerd en bokt dat hebben wij mensen ook...
een paard dat altijd braaf is en nooit eens laat zien van kijk dat vind ik niet leuk en dat vind ik wel leuk daar heb ik niets aan...
ik wil dat mijn paard gelukkig is en zich volledig paard kan voelen.
Cherokee en ik hebben echt een kuddeliefde samen.
krab ik in haar hals kriebels zij in mijn zij...
krab ik op haar billen kronkelt zij haar lipjes rond...
sta ik haar te borstelen staat zij te genieten, geeuwen en mij knuffelen want ja hoor, paarden kunnen ons ook knuffelen!
ik vind dat veel leuker dan een paard dat daar gewoon staat en niets zegt.
ik durf echt zeggen dat wij een perfecte relatie hebben.
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Henna

Bericht door Wesley » 08-01-2009 19:47

Wij zijn nu een tijdje met Nh bezig dankzij -> dorien :)

wij hadden paard dat wat had meegemaakt en het vertrouwen ver zat voor de mens :!:

momenteel goed bezig met Nh -> grondwerk gaat super -> rijden gaat beter en beter -> bitloos aant rijden ook

en leren nog steeds bij elke maand paar lessen bij 27ranch wat zeker de moeite is paardje staat ook in een kudde nu dus wij gaan er toch nogal ver in omdat henna er beter en beter van wordt niet allen voor ons maar ook voor haar :!:

dus we hadden een paard waar we niets mee konden aanvangen en nu rijden we ermee en gaan we volgende week voor ons eerste certificaat Starter basics !

Op naar het volgende !

Groetjes
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Re: Henna

Bericht door RienyxCherry » 08-01-2009 19:53

Wesley schreef:Wij zijn nu een tijdje met Nh bezig dankzij -> dorien :)

wij hadden paard dat wat had meegemaakt en het vertrouwen ver zat voor de mens :!:

momenteel goed bezig met Nh -> grondwerk gaat super -> rijden gaat beter en beter -> bitloos aant rijden ook

en leren nog steeds bij elke maand paar lessen bij 27ranch wat zeker de moeite is paardje staat ook in een kudde nu dus wij gaan er toch nogal ver in omdat henna er beter en beter van wordt niet allen voor ons maar ook voor haar :!:

dus we hadden een paard waar we niets mee konden aanvangen en nu rijden we ermee en gaan we volgende week voor ons eerste certificaat Starter basics !

Op naar het volgende !

Groetjes
Jullie zijn inderdaag heel goed bezig met NH!
Henna is een totaal ander paard geworden!
Ze is rustig, doet de oefeningen, stresst niet meer, is ontspannen onder het zadel en tijdens grondwerk en voelt zich goed in de kudde!
Jullie mogen zeker trots op haar zijn wat ze op korte tijd allemaal heeft klaar gespeelt in haar hoofdje!
Ben heel blij dat ik jullie heb kunnen helpen want ik wist dat jullie een goede combinatie waren qua paard en ruiter.
Ook vind ik het heel schoon van jullie dat jullie alles voor haar doen en haar de kans hebben gegeven zich volledig te veranderen en zich goed mag voelen.
x
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Re: Henna

Bericht door Wesley » 10-01-2009 00:35

RienyxCherry schreef:
Wesley schreef:Wij zijn nu een tijdje met Nh bezig dankzij -> dorien :)

wij hadden paard dat wat had meegemaakt en het vertrouwen ver zat voor de mens :!:

momenteel goed bezig met Nh -> grondwerk gaat super -> rijden gaat beter en beter -> bitloos aant rijden ook

en leren nog steeds bij elke maand paar lessen bij 27ranch wat zeker de moeite is paardje staat ook in een kudde nu dus wij gaan er toch nogal ver in omdat henna er beter en beter van wordt niet allen voor ons maar ook voor haar :!:

dus we hadden een paard waar we niets mee konden aanvangen en nu rijden we ermee en gaan we volgende week voor ons eerste certificaat Starter basics !

Op naar het volgende !

Groetjes
Jullie zijn inderdaag heel goed bezig met NH!
Henna is een totaal ander paard geworden!
Ze is rustig, doet de oefeningen, stresst niet meer, is ontspannen onder het zadel en tijdens grondwerk en voelt zich goed in de kudde!
Jullie mogen zeker trots op haar zijn wat ze op korte tijd allemaal heeft klaar gespeelt in haar hoofdje!
Ben heel blij dat ik jullie heb kunnen helpen want ik wist dat jullie een goede combinatie waren qua paard en ruiter.
Ook vind ik het heel schoon van jullie dat jullie alles voor haar doen en haar de kans hebben gegeven zich volledig te veranderen en zich goed mag voelen.
x
Jah nogmaals bedankt :)

Idd iedereen maakte haar zwart door te beweren dat ze een slecht kwaadaardig paard was terwijl ze gewoon met angst zat :/
maar goed ooit kom ik terug voor wandeling of wat dan ook voor paar mensen hun ogen te laten opentrekken xD

Groetjes
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Re: Henna

Bericht door RienyxCherry » 10-01-2009 12:06

Wesley schreef:
RienyxCherry schreef:
Wesley schreef:Wij zijn nu een tijdje met Nh bezig dankzij -> dorien :)

wij hadden paard dat wat had meegemaakt en het vertrouwen ver zat voor de mens :!:

momenteel goed bezig met Nh -> grondwerk gaat super -> rijden gaat beter en beter -> bitloos aant rijden ook

en leren nog steeds bij elke maand paar lessen bij 27ranch wat zeker de moeite is paardje staat ook in een kudde nu dus wij gaan er toch nogal ver in omdat henna er beter en beter van wordt niet allen voor ons maar ook voor haar :!:

dus we hadden een paard waar we niets mee konden aanvangen en nu rijden we ermee en gaan we volgende week voor ons eerste certificaat Starter basics !

Op naar het volgende !

Groetjes
Jullie zijn inderdaag heel goed bezig met NH!
Henna is een totaal ander paard geworden!
Ze is rustig, doet de oefeningen, stresst niet meer, is ontspannen onder het zadel en tijdens grondwerk en voelt zich goed in de kudde!
Jullie mogen zeker trots op haar zijn wat ze op korte tijd allemaal heeft klaar gespeelt in haar hoofdje!
Ben heel blij dat ik jullie heb kunnen helpen want ik wist dat jullie een goede combinatie waren qua paard en ruiter.
Ook vind ik het heel schoon van jullie dat jullie alles voor haar doen en haar de kans hebben gegeven zich volledig te veranderen en zich goed mag voelen.
x
Jah nogmaals bedankt :)

Idd iedereen maakte haar zwart door te beweren dat ze een slecht kwaadaardig paard was terwijl ze gewoon met angst zat :/
maar goed ooit kom ik terug voor wandeling of wat dan ook voor paar mensen hun ogen te laten opentrekken xD

Groetjes
ik zit te popelen om hun gezicht te zien echt waar! :D
ik heb onlangs met cherokee op Gipsy horses geweest omdat zij net dezelfde 'mooie' naam kreeg daar als Henna bij ons en ik heb ze daar eens mooi laten zien hoe een 'kwaadaardig' paard ze nu nog is!
zonder bitje gewoon rustig buitenritje terwijl hun hoge pieten daar, haar nog niet met een correctional konden berijden!
ik vind het gewoon grappig dat sommige mensen hun capaciteiten niet opzij willen zetten en eens luisteren naar wat hun paard eigenlijk verteld, net zoals wij gedaan hebben we hebben gewoon gekeken van wat wil ons paard ons eigenlijk vertellen? waarom doet ze dit? wat maakt haar zo boos? wat maakt van haar een kwaadaardig beestje? kan dit opgelost worden? wel alles is op te lossen! je moet alleen de juiste oplossing zoeken en misschien ligt die niet voor de hand maar dan moet je hulp gaan zoeken bij mensen die er meer over weten...
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Adelyn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 10-01-2009 20:55

Bericht door Adelyn » 12-01-2009 11:25

ik vind het super om te doen
ik ben nu bezig met men 4 grondwerk op de two lazy seven ranch en dit lukt super we zijn bijna klaar
toen ik snowy kocht was het een super angstig paard we zijn er grond werk mee gaan doen en dit veranderde hij begon te comuniceren en werd een links denkent paard hij is nu super op zen gemak en vind grondwerk super hij wil altijd werken voor me en daar geniet ik van om te zien dat hij zo zen best doet ik raad zeker grond werk aan aan iedereen
horses leave hoofprints on your haert

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 12-01-2009 17:16

Adelyn schreef:ik vind het super om te doen
ik ben nu bezig met men 4 grondwerk op de two lazy seven ranch en dit lukt super we zijn bijna klaar
toen ik snowy kocht was het een super angstig paard we zijn er grond werk mee gaan doen en dit veranderde hij begon te comuniceren en werd een links denkent paard hij is nu super op zen gemak en vind grondwerk super hij wil altijd werken voor me en daar geniet ik van om te zien dat hij zo zen best doet ik raad zeker grond werk aan aan iedereen
Leuk, volgens Wendy is mijn Cherokee ook een Links denkend paard. Het is zalig om paarden te zien communiceren, ik geniet er van om te zien dat ze zichzelf kunnen zijn. Als ik bij cherokee in haar hals krabbel dan wrijft zij met haar lipjes over mijn schouder net zoals ze in de kudde bij elkaar doen. Echt leuk en allemaal dankzij de grondwerk oefeningen...
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 12-01-2009 23:40

Ik ben mezelf eigenlijk pas beginnen verdiepen in NH toen ik een veulen kocht. Ik wou op een correcte wijze mijn veulen opvoeden en NH leek me daar heel geschikt voor.

Mijn toenmalig veulen (nu leuk 2jarige) was een veulen dat in een afgelegen wei in het midden van een bos stond met zijn moeder. Geen wandelpaden of niets. De enige keren dat hij een mens zag was wanneer de boer wat brood over de draad kwam gooien.

Met als gevolg: een veulen dat nog nooit was aangeraakt, niets kende wat met mensen te maken heeft. Alleen een paardenwereldje tussen hem en zijn moeder.

Ik wist dat ik hem niet kon aanraken, maar zijn nieuwsgierigheid was een goed teken. Dat wilt zeggen dat er zeker mee te werken zou vallen. Dus ja, hij kwam aan, kon niet aans aan een touw lopen, verstijfde, ging lopen, je kon hem niet aanraken (en hij had geen halster meer aan of niets).

In elk geval met NH er wat mee gewerkt, en een flinke dosis logisch verstand. Na een 2 weken kon ik hem al wat aanraken, na 3 weken helemaal en na een maand kon ik met enige moeite een halster aandoen. En nu is hij een tweejarige hengst die veel kan verdragen. Een echte knuffelkont ook!

Ik ben niet iemand die vastbijt in bepaalde methodes. Ik lees wat en haal overal wat uit waar ik en mijn pony zich thuis in voelen. Dikwijls zijn dat ook dingen die ik nergens gelezen heb, maar met logisch denken heb gemerkt dat het werkt.
Zo zal ik ook altijd wel ergens vast hangen in het 'klassieke'.

Plaats reactie