join up

Voor al je vragen over NH.
Plaats reactie
M!çh!el
Rookie
Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 01-01-2009 20:36

join up

Bericht door M!çh!el » 12-01-2009 22:41

hoi

ik ben zelf nogal voorstander van natural horsemanship.
ik gebruik, als basis, de theorie van monty robberts.
hierop bouw ik een beetje verder voor een leuke omgang en communicatie met fien (haflinger)
ik ben eens benieuwd hoe jullie denken over de join up?
zijn er onder jullie die het gebruiken, en hoe vinden jullie dat?

grts m!çh!el

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 12-01-2009 22:56

Zoals jij weet heb ik dit ooit onbewust en zonder nadenken gedaan, het hielp wel..ik was eigenlijk zeer verbaasd.. mijn mening? Ik vind dat het best ok is als dit de band met je paard verstevigd..maar ben er niet zo heilig mee bezig..
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Pindanootje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 11-01-2009 20:15

Bericht door Pindanootje » 12-01-2009 23:32

Ik heb eens een join-up gedaan met mijn toenmalig Arabiertje. En ik moet zeggen dat hij aardig gelukt is! Ik ben wel enkel tot de fase gegaan waar hij aan je schouder komt en dan een klein beetje rondgestapt.
Het is leuk als het lukt.

Maar ik raad wel aan om het pas te doen als je er voldoende research naar gedaan hebt. Er zijn nogal veel mensen die het allemaal maar wat proberen zonder de onderliggende tekenen, redenen en signalen te herkennen en begrijpen.

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 13-01-2009 20:14

ik heb ook de Join Up gedaan met mijn nu 5jarige merrie.
En zij reageerd hier goed op. Het lukte heel goed het vetrouwen bij ons zit heel goed. Ik heb ook geprobeerd met een koord op haar te laten vallen en ze rende niet weg, ze rilde eventjes op haar rug maar ze bleef mij trouw aankijken. ze maakt er geen probleem uit. als ik haar loslaat en van haar weg ga, komt ze direct achter mij aan met haar hoofd omlaag en haar oortjes naar voor. voor haar ben ik haar leider. ookal staat ze onder andere paarden ziet of hoort ze mij, komt ze onmiddelijk naar mijn richting. wat ik enorm leuk vind.
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Bericht door Wesley » 15-01-2009 22:33

heb ik ook al gedaan met henna -> vermoeiend

let wel op doe dit echt niet teveel is niet altijd zo goed heb ik horen zeggen vanwege stress en dit ''kwetst'' het paard ook als ik me niet vergis :)
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 16-01-2009 10:53

Wesley schreef:heb ik ook al gedaan met henna -> vermoeiend

let wel op doe dit echt niet teveel is niet altijd zo goed heb ik horen zeggen vanwege stress en dit ''kwetst'' het paard ook als ik me niet vergis :)
inderdaad, maar dat is met vele spelletjes zo.
cherokee vind het afgezaagd als je iets te vaak herhaald waardoor ze gaat lastig doen (steigeren of weigeren)...
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

M!çh!el
Rookie
Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 01-01-2009 20:36

Bericht door M!çh!el » 16-01-2009 18:39

of soms worden ze het zo gewoon dat ze direct hun hoofd laten hangen en al naar t midden willen komen!!

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Bericht door Wesley » 16-01-2009 21:02

M!çh!el schreef:of soms worden ze het zo gewoon dat ze direct hun hoofd laten hangen en al naar t midden willen komen!!
Hoofd laten hangen is niet voldoende en vanzelf naar het midden komen ? dat is al helemaal niet de bedoeling ...
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 17-01-2009 19:23

@Wesley
ik denk dat hij bedoeld dat het paard er geen zin in heeft en dus gwoon direct naar jou komt, waardoor je niet echt effect hebt bij de 'oefening'..
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 31-01-2009 22:17

het kan altijd dat het paard eens geen zin heeft...
ik denk dat iedereen wel eens een dagje heeft dat hij/zij liever rust...?
waarom paarden dan niet.
als ik mijn cherokee uit de stal haal en merk dat ze eigenlijk weinig zin heeft dan houd ik daar rekening mee, iets wat weinig mensen doen heb ik ondervonden.
Ik doe dingen die zij graag doet dan waardoor ze zin krijgt in spelletjes te doen samen met mij...
ik vraag haar dan geen oefeningen te doen die ze eigenlijk saai vind.
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Plaats reactie