Blokeren

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Blokeren

Bericht door Charley » 07-04-2014 12:20

Zoals sommige al weten is vorige week charley verhuist.
Nu hebben we gisteren voor de eerste keer terug een zadel opgelegd.
Ff gelongeerd om te zien dat hij niet te gespannen was maar hij was super kalm. Natuurlijk niet zo gefocust maar dat is typisch charley om naar buiten te kijken met het longeren.

Na een paar minuten aan de longe er natuurlijk opgekropen.
Ging heel goed geen enkele keer verschoten van iets wel een actieve draf wAar ik hem toch soms moest terug vragen. Back up ging wat stroever maar daar kunnen we wel aan werken stapje per stapje. En dan eerst de goede galop gedaan versnellen en vertragen geen probleem. En daarna de andere dat was een paar andere mouwen terug altijd naar de draf vallen, verkeerd aanspringen weer een heel zwoeg werk. En dan ineens blokkeerde hij.

Hij wou niet meer vooruit, achteruit, niks... Jordy moedigde mij aan om meer benen te geven, zelfs de teugels gebruikt om op zijn gat te tikken maar nee meneer bleef gewoon staan. Eerst dacht ik da hij zijn rug terug had geblesseerd en dat daar het protest van kwam. Dus ik mijn paard afgezadeld en met de hand proberen te nemen. Hij bleef gewoon staan, ondertussen ook zijn hoofdstel uitgedaan. En hem ff laten doen. En ineens gaat meneer rollen en doet hij alsof er niets aan de hand was. Daar stond ik dan!

Iemand dat ook al meegemaakt of tips. Want ik weet niet wat er aan de hand was alleen dat meneer me goe liggen heeft.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 17-04-2014 22:33

Volgens mij heeft Charley je goed liggen gehad ;).
Paarden kunnen idd wel ineens eens blokkeren en niet meer verder willen.
Ik probeer ze dan helemaal in te buigen let hun hoofd richting mijn knie zodat je ze uit balans brengt, en dan probeer ik een voorwaartse motie te krijgen. Door benen te geven of een tikje met de teugel op hun poep.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie