Eerste wedstrijd prab

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
Iris van PRAB
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2014 21:47

Eerste wedstrijd prab

Bericht door Iris van PRAB » 17-03-2014 12:22

De eerste wedstrijd van het jaar zit erop. We mochten een hoop nieuwe beginners verwelkomen die gisteren hun eerste stapjes in de westerensport gezet hebben.

Iedereen deed zijn best. Sommige nog wat moeizaam terwijl anderen hun eigen verwachtingen overstegen.

Beginners konden daarna kijken naar de amateurs en open ruiters en zien wat je met tijd, training en doorzetting allemaal kunt bereiken en werden hopelijk geïnspireerd om verder te werken. Tenslotte zijn zij de toekomst.

Ook leuk dat enkele ruiters van de plaatselijke manege, die duidelijk klassiek geschoold waren ook mee deden. Zij stonden open om het eens te proberen voor de fun en droegen daarmee bij aan de leuke sfeer.

De samenwerking met de (klassieke) manege was ook heel top

Via FB heb ik al foto’s gezien. Dank je fotograaf Bart.

Bedankt aan iedereen het was een fijna dag. Op naar show 2 op 13/04. Dan zijn we te gast in Korsessem bij PC stables.

niet aarzelen om ook eens mee te doen of te komen supporteren. Er is voor elk wat wils

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 18-03-2014 10:13

Die fotograaf ben ik dus! :wink:

Ook ik vond het afgelope zondag een leuke dag! Toch leuk dat enkele engelse ruiters het opnamen in een discipline die ze niet (of nauwelijks) kenden! 8) Hopelijk vonden zij het ook leuk en zien we die in de toekomst terug! :D

Mijn eerstvolgende prab wedstrijd zal waarschijnlijk de rawhide cup zijn! :wink:
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Iris van PRAB
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2014 21:47

Bericht door Iris van PRAB » 18-03-2014 14:21

Ik denk dat de algemene tendens wel positief was. Ook onder de klanten van de manege zelf. Enkel bij de opwarming van de showmanship hoorde ik een opmerking in de zin van die gaan naast hun paard lopen want ze kunnen niet rijden. Ik weet niet hoe ze erover dachten toen ze zagen hoe fijn die paarden afgesteld waren op hun handlers. Zelfs bij de beginners hadden de meesten nog een goede controle.

Mocht je iets opgevangen hebben dan willen we dat zeker weten want we kunnen er alleen maar uit leren.

We willen onze sport in een positief daglicht zetten dus is het altijd interessant om te weten hoe buitenstaanders het ervaren.

De manege eigenaar was in ieder geval positief want die heeft me gevraagd of ik wou komen lesgeven om de klassieke paarden en ruiters een beetje rustiger te krijgen.

Wat nieuw is, was dat de speaker voor elke klas afriep wat de bedoeling was van die discipline zodat ook niet westernruiters een beetje konden volgen en hier en daar ving ik flarden op van gesprekken tussen supporters waarbij het western werd uitgelegd aan de klassieke ruiters.

Maar veel heb ik niet kunnen opletten gezien ik zelf 2 paarden bijhad en ook nog verschillende klassen moest coachen dus elke vorm van feedback is welkom.

Bart, dankjewel voor de foto’s. Dat was een heel aangename verassing gisteren. Ik heb je wel niet gezien. De enigen die ik met een fototoestel zag rondlopen waren Hans en natuurlijk Serge. Aan de foto’s te zien was je er wel een hele dag maar ja dat zijn echt wel drukke dagen voor ons.
Fijn dat je nog eens komt maar ik vind het al jammer dat het niet volgende maand is  :D

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 18-03-2014 15:15

Van al die keren dat ik is naar een show van de prab ga, kan ik niet veel opmerken. Mijn inziens zijn ze goed zoals het nu was! :wink:
Enige verbetering is vooral nog mogelijk op vlak van reclame en publiciteit! Kan alleen maar ten goede komen he! Zelf heb ik ook een heel deel flyers en wat affiches mee die ik oa op m'n werk zal ophangen! :wink:
Zelf heb ik afgelope zondag op de hoek van de kleine zijde gestaan. Daarmee dat ge mij niet direct gezien zult hebbe! :wink:
De reden dat ik hoogstwaarschijnlijk niet zal aanwezig zijn op de volgende afspraak, is vooral om het feit dat het ook dat weekend de eerste wedstrijd is van de DPHC in Nederland!
Maar sowieso ga ik proberen om nog eens aanwezig te zijn op een prab wedstrijd! :wink:
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Ge

Bericht door Charley » 20-03-2014 08:44

Laat maar weten op het forum waar en wanneer de volgende wedstrijd is. Ik zou ook wel eens een kijkje willen komen nemen.

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 20-03-2014 09:20

De volgende is op 12 en 13 april in Vliermaalroot. :wink:

voor meer info, zie website prab: http://www.prab.be/
moest ge ook op facebook zitten, zij hebben ook een pagina daar: P.R.A.B. - Performance Riding Association Belgium
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Iris van PRAB
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2014 21:47

Bericht door Iris van PRAB » 20-03-2014 09:41

http://www.prab.be/index.php/cal/item/3

Wanneer 12-04-2014 8:00 - 13-04-2014 19:00
Waar PC Stables
Herestraat 47
3721 Vliermaalroot
Belgium
Organisatie Performance Riding Association Belgium
+32(0)474 88 19 45
info@prab.be

zaterdag is AQHA show
dat wil zeggen alleen voor quarters

zondag is PRAB
alle rassen en alle ruiters

Plaats reactie