westernzadel en verkoper

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

westernzadel en verkoper

Bericht door Lienn » 31-01-2014 21:14

hoi iedereen ,


begin september heb ik een splinternieuw westernzadel gekocht welk me 1000€ gekost heeft.
ik had dit voor mn vorig paardje gekocht maar aangezien die verkocht is heb ik het tijdelijk even op mn nieuw paardje gebruikt maarja natuurlijk past het niet zoals het moet.
nu wil ik dus een VZH zadel op maat laten maken en denk ik er dus over om dit zadel weer te verkopen.
graag had ik hier toch nog 750€ van gehad maar de winkel van waar ik het gekocht heb zegt dat dit veel te veel is en dat hij het voor die prijs niet overneemt.
het zadel is amper een 20tal keer gebruikt en dan ook nog altijd met een wolletje gereden dus hooguit de beugels zijn wat vuil.

wat vinden jullie hiervan ?

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 31-01-2014 23:29

Ik snap wel waarom de winkel dat aan die prijs niet wil overkopen want hij kan daar maar een paar 100€ winst met maken.
Waarom zet je hem gewoon niet op het internet met de vermelding van de nieuw prijs en dan laten bieden. Er zal zeker wel iemand zijn die er een deftig prijsje voor wil betalen.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 01-02-2014 08:51

Een 2de handszadel gaat nog amper voor €750 buiten.
Dat is nu eenmaal zo. Of het nu maar 1x gebruikt is of 20x
Heb het ook ervaren en nagevraagd.
Idd enige optie is het zelf verkopen.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 01-02-2014 19:18

Ik begrijp zeer goed dat een winkel dit voor die prijs niet terug overneemt. Aangezien zij er ook nog een deel winst op moeten kunnen maken.
Ik weet niet welk merk je hebt? Maar particulier krijg je die prijs misschien nog. Maar je moet veel geduld hebben. Ik heb de indruk dat de westernzadels die "een iets hogere prijs" hebben, slecht gaan op de markt 2de hands. Mensen willen niet veel meer geven voor een zadel.

Ik ken nog iemand die een zadel zoekt. Wat heb je precies?
Merk, kleur, maat inch en quarter? Misschien een foto?
Misschien kan ik je helpen...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 01-02-2014 19:59

SugarKittie178 schreef:Ik begrijp zeer goed dat een winkel dit voor die prijs niet terug overneemt. Aangezien zij er ook nog een deel winst op moeten kunnen maken.
Ik weet niet welk merk je hebt? Maar particulier krijg je die prijs misschien nog. Maar je moet veel geduld hebben. Ik heb de indruk dat de westernzadels die "een iets hogere prijs" hebben, slecht gaan op de markt 2de hands. Mensen willen niet veel meer geven voor een zadel.

Ik ken nog iemand die een zadel zoekt. Wat heb je precies?
Merk, kleur, maat inch en quarter? Misschien een foto?
Misschien kan ik je helpen...

het is een lichtbruin zadeltje , semi-quarter maat , afgerond voor kortere types
merk white star

(ik heb de foto geupload maar weet niet of ie erbij zit)

Afbeelding

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 01-02-2014 20:05

Hij zit erbij hoor Lienn. Ik zoek nog een zadel voor een klant die een pony heeft (grote C-pony, randje D-pony), dus zadel mag niet te breed zijn en liefst kort terugggesneden. Dus dit kan wel wat zijn.
Kan hij gepast worden?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 01-02-2014 20:20

SugarKittie178 schreef:Hij zit erbij hoor Lienn. Ik zoek nog een zadel voor een klant die een pony heeft (grote C-pony, randje D-pony), dus zadel mag niet te breed zijn en liefst kort terugggesneden. Dus dit kan wel wat zijn.
Kan hij gepast worden?

Mag uiteraard gepast worden
Zit ook geen druk achter moet niet ineens weg ofzo dus ze mag er gerust over nadenken :)
Laat maar iets weten wat ze ervan denkt is echt zo goed als nieuw en de zit is altijd beschermt met het wolletje

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 01-02-2014 20:21

Het zadel ziet er inderdaad nog zo goed als nieuw uit.
Waar moet hij opgehaald worden? Ik ga er niet speciaal voor liggen
rondrijden, het is tenslotte niet voor mij en ik heb er niets aan.
Ik help gewoon graag als het kan. Of kan je het zadel misschien eens hier naartoe brengen?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 01-02-2014 20:40

SugarKittie178 schreef:Het zadel ziet er inderdaad nog zo goed als nieuw uit.
Waar moet hij opgehaald worden? Ik ga er niet speciaal voor liggen
rondrijden, het is tenslotte niet voor mij en ik heb er niets aan.
Ik help gewoon graag als het kan. Of kan je het zadel misschien eens hier naartoe brengen?

Kwil er wel voor langskomen hoor maar van waar is ze want ik laat het niet achter, ze mag het passen en ermee rijden maar k neem het wel terug mee als ik vertrek (indien ze nog niet zeker is dat ze t wil)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 01-02-2014 21:27

Ik zou het passen gewoon in Putte. Indien het past verwittig ik de eigenaar van het paard. En dan kan die zelf het zadel later bij jou ophalen als die het wil?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie