trail

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

trail

Bericht door taiko » 26-01-2014 22:52

Vorige week kennis gemaakt met trail.
Deze discipline spreekt mij erg aan omdat het gebaseerd is op het buiten rijden en veel oefening, geduld en controle vergt.

voor wie het niet of minder goed kent:

De letterlijke betekenis van Trail is 'spoor in de vrije natuur'. Bij dit onderdeel wordt een vooraf aangegeven proef verreden. De proef bestaat uit een spoor met verschillende nagebootste hindernissen uit de natuur. Het paard moet volledig vertrouwen hebben in de ruiter en niet schrikken van de hindernissen.


De proef bestaat uit minimaal zes hindernissen waarvan drie verplicht:
- een hek, wat geopend en gesloten moet worden nadat de combinatie er door is gereden


- minimaal vier balken waar het paard over moet stappen zonder deze aan te raken
- het achterwaarts gaan volgens een bepaald patroon (vaak een L-figuur) tussen balken of pionnen.


Deze drie hindernissen worden aangevuld door een bruggetje waarover heen gelopen moet worden, slangfiguur rijden tussen balken of pionnen in draf of galop, iets van A naar B brengen en een complete draai maken in een klein vierkant zonder de balken aan te raken. De genomen hindernissen bij Trail worden door de jury beoordeeld. De manier hoe het paard reageert en de hulpen die de ruiter geeft staan centraal in de beoordeling bij Trail.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-01-2014 20:00

Extreme trail is ook bangelijk. Daar al naar gekeken?

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 27-01-2014 23:00

nu wel en het mag duidelijk zijn waarom het extreem heet.
naar mijn mening, er zijn wel een paar dingen waarvan ik denk ok, maar ook enkele dingen die er over gaan.
maar nog is, dit is mijn gedacht en ik wil hiermee niemand veroordelen.

Plaats reactie