Duits merk Deuber

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Duits merk Deuber

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 21-04-2012 00:30

Hey,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het Duitse merk "Deuber" http://www.deuber.de en wat hun bevindingen zijn..
En welk model van zadel?
Waarom zij het wel of niet aanraden :)

(het gaat hier uiteraard over de westernzadels)
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 26-01-2014 22:00

Jaleesa volgens mij kan jij nu zelf je eigen bevinden hier neerzetten?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 26-01-2014 22:48

ik heb zelf geen ervaring met het merk, maar het is mij toch al enkele keren aangeraden.

persoonlijk denk ik dat het merk van minder belang is zolang het maar goed op het paard past.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 05-02-2014 20:32

Yup! :lol:

Ik heb sinds Juli vorig jaar eindelijk mijn zadel!
't heeft lang geduurd voor ik de juiste pasmaat en model gevonden had voor Whizje.. ze heeft nogal een lastige bouw, compact paardje :P Korte rug, hoge schoft, steile schouders,.. :roll:

Jean-Paul van Hopa Sport is enkele keren komen passen met zowel zadels als naakte bomen.. uiteindelijk bleek de "Pecos"-boom Whiz als gegoten te zitten! 8)
Dan zijn we gaan zien welke modellen er werden uitgevoerd in de Pecos-boom.. bleek spijtig genoeg een beperkt aantal (in de prijsklasse onder de 1800euro) en vele die helemaal niet mijn smaak waren..
Kwam er natuurlijk nog bij dat Whiz nogal compact is en dus een korte rug heeft waar de meeste zadels veel te lang voor waren, vooral de butterflyskirts zadels, welke ik nu net de mooiste vond :roll:
Ik had eerst gekozen voor de Midwest Reiner
http://deuber.de/index.php/western/w-sa ... -04-detail
Maar die bleek dus te lang te zijn voor Whiz.. De skirts zouden haar gaan hinderen in haar bewegingen en tegen de heupen komen.. *zucht*
Mede op aanraden van Shari en Jean-Paul dan toch maar besloten om dan voor een roundskirt te zien, maar hier was al helemaal weinig keuze in mijn richtprijsklasse, eigenlijk kon ik enkel voor de Nevada gaan..
http://deuber.de/index.php/western/w-sa ... 4-5-detail
Helemaal niet mijn ding!
Dus had besloten om nog iets langer te sparen en mijn budget omhoog te trekken zodat ik wat meer keuze had, zodat het toch ook een zadel naar mijn goesting zou zijn.. tuurlijk is de pasvorm voor het paard het belangrijkste maar het oog wil ook wat hé! :oops:

Uiteindelijk is het de Roger Kupfer Roundskirt geworden!
http://www.deuber.de/index.php/western/ ... -04-detail

Whiz heeft zelfs zo'n korte rug dat zelfs deze roundskirt nog speciaal is ingekort zodat er zeker geen hinder zou zijn aan haar heupen :shock:

Ik moest in het begin wennen aan de roundskirt omdat het eigenlijk niet echt mijn ding was, ik zag liever butterflyskirts..
Maar uiteindelijk ben ik er wel van gaan houden :/whisle

Ik ben heeeel content van m'n zadeltje en Whiz klaarblijkelijk ook!
Whiz reageert sinds het zadel echt fantastisch, is helemaal veranderd in de goeie zin.. is beter controleerbaar, loopt veel beter.. En ik zit als in een zetel! 8) Onze trainingen gaan ook vlotjes vooruit!
Ik ben een heel tevreden klant! En ik zal dan ook Deuber zeker aanraden :/notworthy

foto's volgen in 't foto-topic!
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 05-02-2014 21:46

@ Jaleesa.X.Henna mooi zadel die roundskirt :wink:

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-02-2014 21:56

Die paarden met die korte ruggen, vreselijk toch :lol: .
Maar hey kijk, het went wel :wink: .
Jij bent tevreden, je paard is tevreden, jullie gaan er enkel op vooruit,...
Wat wil je nog meer :D
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 05-02-2014 22:16

@ SugarKittie178, dan weten we wat we voor ons pintokes moeten gaan kopen hé :wink:

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-02-2014 22:26

Sorry Taiko

Zolang Equiflex bestaat blijf ik daarbij. En mijn pinto moet geen zadel hoor ;)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie