VTS proef Trainer B

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

VTS proef Trainer B

Bericht door SugarKittie178 » 03-10-2011 20:28

Zoals jullie weten mocht ik niet meedoen met de VTS-proef (praktisch) omdat ik voor 2 theoretisch vakken van VTS niet geslaagd was : anatomie en fysiologie. Ik heb die herexamens gedaan 1 juli. Nu had ik nog steeds geen resultaten gehoord en besloot ik zelf maar eens wat rond te bellen.
Na veel rondgebeld bleek het verdict dus dat ik geslaagd was! Yes yes!

Volgende rondgebeld was dan om te vragen wanneer die praktische proef dan was. Vrijdag 23 september was het toen ik voor dit alles belde. Zeiden ze me aan de lijn dat de proef doorging op dezelfde dag als de instapproeven : woensdag 28 september.
Maar goed dat ik zelf wat rondgebeld had, of ik had mijn eigen proef gemist.
Ik was blijkbaar ook de enige die de proef zou afleggen.

Dus woensdag 28 september was het zover. Eerst nog eventjes kunnen kijken naar de anderen die hun instapproef deden en dan was het mijn beurt.
Eventjes voor de proef kreeg ik wat stress, maar ik kreeg veel steunende woorden van mijn supportercrew : Bart, Lesley, Patje, Istvan en Gwen!

Wat was de bedoeling :

Ik kreeg een duo : paard + ruiter. Ik mocht dan zeggen wat ik graag van hun zou zien. Stap, draf, galop, cirkels, spins,... alles wat ik maar wou. Daaruit moest ik een analyse maken van paard en ruiter en mijn verdict naar de jury brengen. Daarna was het de bedoeling dat ik zelf het paard zou bestijgen en de fouten die ik opgenoemd had aan te pakken.

Oke zo gezegd zo gedaan. Paard en ruiter kwamen vanvoor binnen in de piste. Wij stonden nog vanachter. Dus even naar ginder gewandeld. We waren nog niet daar of Patrick zei me "oke zeg het maar". Ik zei "wat, serieus?". "Ja zeg maar wat je al ziet" zei hij. Ik had zoiets van eeeummmh ze is net gewoon de piste binnengewandeld maaaaaaaaar oke.
"Het paard is veel de loom en gebruikt zijn achterhand totaal niet, er moet meer power vanuit de achterhand komen".

Oke zei Patrick, laat ze nu nog maar wat dingen doen die jij nodig vind. Ik heb haar eigenlijk gewoon de 3 gangen laten doen en een keertje stoppen en achterwaarts. Vroeg Patrick "nog iets aan toe te voegen?".
Ik zei "Ik blijf bij mijn standpunt. Het paard moet meer vanuit de achterhand gereden worden. Hij test en hij probeerd. Het meisje is veel te zacht voor hem". Zei Patrick "oke ik heb alles gehoord wat ik moest horen, stap maar op."

Ik opgestapt. Hij had gezegd ofwel rijd je en leg je uit wat je doet, ofwel rijd je gewoon en wij zien wel wat je doet.
Paard meer gemotiveerd om wat actiever te lopen. Laterale en verticale nageeflijkheid, meer motivatie gegeven. Had een paar minuten gereden en ik stopte en vroeg "enough of nog?".
Zei hij "nee stap maar af het is goed".

Ik superblij dat het voorbij was. Ik had er een tevreden gevoel over. Dan kwamen ze me natuurlijk nog zeggen dat ik geslaagd was!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eindelijk! 4 jaar werk beloond. Eindelijk dat diploma in handen!

Ik moet alleen nog op de brief wachten waar instaat dat ik geslaagd ben! Maar ik weet toch al dat ik geslaagd ben en dat is voor mij meer als genoeg!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 03-10-2011 20:42

Gefeliciteerd Shari :D Je hebt dat echt goed gedaan!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 03-10-2011 20:52

4jaar hard werken eindelijk beloond ! Dikke proficiat Sharike , was een puike prestatie da je daar hebt neer gezet en heel rap klaar denk nog geen 20 min :D en eens je papier in handen hebt zijn we weg é om te vieren ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-10-2011 09:31

nog eens een dikke proficiat hé!!!!!!!!!!!!!!!

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 04-10-2011 11:13

Proficiat Shari!! :D meer dan verdiend, je hebt er hard genoeg voor gewerkt!
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 04-10-2011 13:52

Bartje schreef:4jaar hard werken eindelijk beloond ! Dikke proficiat Sharike , was een puike prestatie da je daar hebt neer gezet en heel rap klaar denk nog geen 20 min :D en eens je papier in handen hebt zijn we weg é om te vieren ;)
Das zeker datte! Ene (en nog liefst meer als ene) gaan drinke om het te viere hoort er bij he! 8)
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Gast

Bericht door Gast » 04-10-2011 15:30

Eindelijk zeg!!! :D
Dikke proficiat!!!

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 04-10-2011 16:16

Proficiat!!!!
En inderdaad, zoiets mag wel gevierd worden he ;)

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 04-10-2011 18:01

Congrats!!! En idd waar blijft dienen drank iere??? /congratulations

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 07-10-2011 22:09

Dank jullie allemaal! En eumh ik wil graag feesten hoor. Leggen jullie allemaal samen dan? :lol:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie