Zitles / Centered Riding

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
Gast

Zitles / Centered Riding

Bericht door Gast » 20-07-2011 20:59

Waar of bij wie kan ik terecht voor zitles/Centered Riding als absolute beginner, in de (ruime) buurt van Herentals (België)?

Als 44-jarige heb ik mijn eerste 4 paardrijlessen (Western) achter de rug. En het smaakt naar meer ....
Ik heb al gedraafd en gegaloppeerd maar merk dat ik heel onzeker in het zadel zit.

Ik voel de nood om eerst aan de pure basis te werken: evenwicht houden, vertrouwen opbouwen, minder spanning (angst om te vallen).

Ergens las ik dat, om meer "zadelvast" te worden het goed is om de verschillende passen te leren/oefenen aan de lounge, zonder beugels of teugels.
Waar of bij wie kan ik daarvoor terecht hier in de buurt - of een workshop van meerdere uren zou ook verder weg mogen zijn.

Alvast bedankt!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 21-07-2011 21:01

Heb je al andere paardrijervaring? Dressuur of wandelingen,... ?
Of begin je nu te leren van O via western?

Ik weet wel enkele basisoefeningen en mijn merrie heeft een rustige gang om je vertrouwen en evenwicht op te vinden.
Maar misschien zijn hier andere mensen op het forum of die trainers weten die je nog beter kunnen helpen?

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 21-07-2011 21:46

Margreet Bouwmeester geeft soms workshops of open clinics, maar is vooral actief in Nederland.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 21-07-2011 23:13

Ik weet een zeer goede lesgeeftser voor zitlessen met ook een zeer goed paard om mee te lessen. Maar is wel dressuur. Ik volg daar ook regelmatig lessen, want zelf na jaren rijervaring moet je nog steeds aan je zit werken en bijschaven!

Plaats reactie