Waarom ik normaal de staart invlecht

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Waarom ik normaal de staart invlecht

Bericht door SugarKittie178 » 19-07-2011 09:02

Ik hoor altijd veel mensen vragen als ze hier komen waarom ik de staarten van de paarden invlecht. Sommige vinden het grappig. Sommige denken voor de mooiheid.
Maar ik denk dat iedereen wel weet dat dit is zodat de paarden niet op hun staart zouden trappen bij het achterwaarts gaan of de stops. Want zo kunnen ze zelfs hele stukken staart uittrappen.
Eigenlijk ben ik deze zomer al laks geweest en heb ik het nog niet gedaan.

Bij deze een herinnering aan mezelf dat ik dit dus wel terug moet gaan doen! Een paar dagen geleden was ik met Theo aan het rijden, veel backing up en stops gedaan.
Wat tot dit resultaart leidde :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oops :oops: . Arme Theo, een heel deel van zijn staart kwijt. Helemaal van vanboven afgescheurd zeg. Moet zoveel pijn gedaan hebben. Ik moet het de eigenaars nog melden...
Maar dus heel jammer en stom van mij! Vanaf nu alle staarten weer invlechten!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 19-07-2011 10:32

ouwch pijnlijke zaak voor theo :s dus ja idd best dat je trg naar je principe gaat van invlechten :D
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 19-07-2011 19:47

Ojee, ocharme die Theo! Vanaf nu dus zeker en vast invlechten en wete je wat??? Bij warm weer, hebben ze toch frissere billekes hé :D

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 02-08-2011 15:40

Ik vlecht nooit in maar ik hou wel goed bij dat zijn staart niet te lang wordt. Indertijd, toen we stops aan het trainen waren (die keer dat hij plates had) vlocht ik wel in. Hij kwam dan eigenlijk nog lager met zijn kont dan hé.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-08-2011 19:06

@ Bart : Vollop aan het doen!

@ Hanne : Haha ja eigenlijk wel, nog niet bij stilgestaan :P.

@ Dana : Ja ik denk dat je dan wel best invlecht. Maar als je de staart kort genoeg houd is het normaal niet nodig he.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie