Training Goldy IV

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Training Goldy IV

Bericht door Gwen » 19-05-2011 21:08

We zijn weer enorm wat kennis rijker dankzij Syntra! Hiphoi! Eens een andere, ruimere kijk op de zaken. En gelukkig dat mijn vriend de lessen op film zet, dan kunnen we onszelf bestuderen en nog meer verbeteren.

Het oefenen op het nieuwe handmade zadel (sinds jan'11) gaat prima! Goldy gaat zoveel vlotter in haar bewegingen op de voorhand ea. dan met het vorige zadel.
Ik zie eindelijk weer wat vooruitgang. We zijn lang op hetzelfde niveau blijven hangen en als nu een lesgever op Syntra haar overneemt, zeggen ze meteen "ze kan het" (ookal heb ik het haar dan geleerd) blijkbaar ben ik de juiste signalen vergeten en voert ze het bij mij dus niet mooi meer uit. Mss zijn we wat nonchalant geworden... Maar dat is nu gedaan, want de zon komt eraan en tot haar spijt, maak ik nu meer trainingstijd! :p

Afbeelding
Afbeelding

FEBRUARI de les eens laten filmen...want ookal lijkt het soepel te verlopen, na enkele beelden verbaas je je soms toch...

1. back tss balken had ze moeilijk mee, dus daar al wat op geoefend. Soms draait ze nog wat ongerust "moet ik daar echt tussen"...maar het komt - We hebben nog maar enkele keren een klein sprongetje gewaagd, maar ze lijkt het leuk te vinden. Algemeen is ze met beenbeschermers wel nonchalant met de balken. - Dan blijven we ook oefenen op het verzameld draven, lopen,... en de stops, jha, wat kan ik erop zeggen, doet soms pijn het achteraf te zien...blijven oefenen!
http://www.youtube.com/watch?v=kvIjgoEC7Ek

2. Galop met aandacht naar verzameling. Door de kleine piste niet makkelijk om op mooie lijn te komen in verzameling voor stop oa.
http://www.youtube.com/watch?v=kvIjgoEC7Ek

3. Beetje uitstappen op 1hand,... al bij al werkt ze heel flink mee...tis de ruiter die moet bijschaven eh :santa ::wink:
http://www.youtube.com/watch?v=R2JmRkh1msg

Afbeelding

MAART
Op Syntra ging het er soms energiek aan toe. Maar zelfs na 4u werken, was mijn madam ver de enige die nog niet moe was.
Opwarmen voor het beginnen is daar een must - zeker tijdens die slechte winterperiode waar ze weinig buiten kon.

Hier geeft ze enkele stoute reacties op mijn spoor (heeft ze al eens aan de rechterzijde, nog meer bij de hengstigheid) Volgende foto's allen genomen met enkele seconden tussentijd:
Afbeelding

Meteen na bokken:
Afbeelding

En we zullen doorgaan zenne:
Afbeelding

--> topic vul ik later nog aan - ik open even een apart ivm Syntra examen

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 20-05-2011 23:29

Bij dat achterwaarts gaan tussen de balken dat ze zo wat ongerust staat te doen is normaal hoor. Ik heb hier nog vele paarden dat dat doen, gaat wel over. Dus no worries ;). Dat balkje springen, zelfde verhaal, blijven oefenen. Ze gaat er toch al goed over, alleen de beentjes nog wat meer opheffen. Stops, mja ik heb er ook vele die ik achteraf bekijk waarvan ik denk "omg". Ik ga je nog een keertje zeggen wat ik je al eens gezegd heb (dus sorry daarvoor), maar als je "whoa" zegt vind ik het nogal kort en "angstaanjagend". Als je "whoa" zegt, laat het dan meer vanbinnenuit komen en zeg met een iets langere toon "whoaaaaaaaaa".

Je 2de link is dezelfde als je eerste. Heb wat liggen kijken tussen je andere links, als het filmpje "50 2lope verza stop" noemt dan heb ik het gevonden :) . Weeral daar hetzelfde met je "whoa". Verder zie ik ze nog graag iets meer verzameld lopen. Ik denk dat ze haar achterhand nog beter kan onderbrengen en haar hoofd wat lager kan dragen. Die laatste 2 galopsprongen voor je stop vind ik ze wel goed lopen!

Ook ik heb ook al eens een bokkesprongetje gemaakt op syntra :). Gebeurd wel bij meerdere, als je blijft zitten is het goed he :D.

Ale ik ga over naar je volgende topic :P
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 22-05-2011 14:46

Dank je wel, weer comment waar ik iets aan heb!

Ja die woo, is zo een gewoonte geworden...als het eruit is denk ik...sh*t nu heb ik het weer zo gezegd :P
En idd als ik het dan met lagere stem doe en langer, heeft dat meteen beter effect op mijn stopreactie/houding in het zadel ook. En stopt ze meteen beter. Ma da zit er zo ingebakken eh, erg ze :)

Idd, verzamelen, verzamelen en nog verzamelen. Telkens ik thuis oefenen is het vooral daarop geconcentreerd...soms wordt ze het wel beu en is ze er lastig van...ja die spieren doen dan wat lastig, maar we komen er wel. Ze maakt regelmatig de goede klik, maar houdt het nog niet lang vol...een energierijk werk ook voor de ruiter!

Oeps verkeerde link, goed dat je het gevonden hebt! Tworden er op den duur ook zoveel.

Springen is niet echt mijn ding, zij doet het wel graag en moest ik er zelfverzekerder in zijn, zou ze het ook beter doen...maar ach, daar gaan we nu niet teveel op fixeren.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 22-05-2011 15:53

Dus je merkt duidelijk dat het werkt als je het met lagere stem doet en meer vanbinnen uitkomt? Heel goed, gewoon even aan die gewoonte werken dan.
Ik heb nog wel je link niet aangepast. Nee hoor, die sprong is maar bijzaak. Maak je daar niet te druk in :).
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 22-05-2011 16:03

ja idd, ik merk het verschil...alleen is het moeilijk een gewoonte af te leren.
Ze reageerd ook zeker zo goed op 1hand ivm stop ook, daar ze dan vrijer en doch nog gestuurd is. Daar is het ook weer aan mij om me erin te verbeteren, dan zie je weer waar je terugvalt op mini-tekens met de teugels :oops: :)

Plaats reactie