WESTERN leren, lessen, training

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 19-11-2010 13:41

Ik les op de Llyda Stables bij Eugene Wimme te Destelbergen. Ideale reiningbodem daar.
Ze hebben daar ook 2 lespaarden dus je hoeft niet met je eigen paarden te gaan. Beide lespaarden hebben een behoorlijk niveau dus je kan er echt iets van leren!
Voor 1 uur privéles met je eigen paard betaal je 25 € (20 € voor de les, 5 € voor de piste).
Je kan ook met 2 mensen ook komen (met eigen paarden) dan betaal je in totaal 30 € (10 € per persoon en dan nog 5 € per persoon).
Groepslessen zijn er echter niet, je moet telkens een afspraak te maken. Echter wij hebben sowieso steeds les op hetzelfde tijdstip,da's heel makkelijk. Al kan hier wel van afgeweken worden natuurlijk.

Een privéles met zijn paarden kost 30 € (piste hoeft dan niet betaald te worden).

Ik vind dit redelijk schappelijke prijzen als je het niveau van de lessen en de pistes (ook binnenbak) ziet. Ben er heel tevreden over!
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 19-11-2010 18:35

Ja Eugene ken ik, hij nodigt me zo al een jaar uit, maar ik geraak (weeral eens) niet zomaar daar..jammer
Hij is ook ooit op tv geweest in een programma op vitaya, ze hebben ook een zeer mooie site, die hun niveau wel goed weergeeft denk ik!
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 02-12-2010 12:08

Rawhide in Herentals, hier betaal je 27 eur per uur privéles.
De link kan ik er niet opzetten (kan geen links in mijn eerste 2 posts zetten blijkbaar :) ) Maar die is snel gegoogeld he :)

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 02-12-2010 21:08

3passions schreef:Ja Eugene ken ik, hij nodigt me zo al een jaar uit, maar ik geraak (weeral eens) niet zomaar daar..jammer
Hij is ook ooit op tv geweest in een programma op vitaya, ze hebben ook een zeer mooie site, die hun niveau wel goed weergeeft denk ik!
Een vriend van mij volgt daar ook les en Eugene heeft me ook al uitgenodigd, maar dat is wat ver voor me en ik laat men paard daar niet graag staan als ik hier toch plaats genoeg heb.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-12-2010 13:25

Gwen schreef:
3passions schreef:Ja Eugene ken ik, hij nodigt me zo al een jaar uit, maar ik geraak (weeral eens) niet zomaar daar..jammer
Hij is ook ooit op tv geweest in een programma op vitaya, ze hebben ook een zeer mooie site, die hun niveau wel goed weergeeft denk ik!
Een vriend van mij volgt daar ook les en Eugene heeft me ook al uitgenodigd, maar dat is wat ver voor me en ik laat men paard daar niet graag staan als ik hier toch plaats genoeg heb.
Ja inderdaad, maar toen ik dat zei, zei hij lekker vettig "ik zal u eens aop een paardje zette zeh!"

Met andere woorden: hij heeft echt wel prima lespaarden. Geen tien he, maar op goed niveau getrainde paarden waar je volgens mij heel wat van kan leren:D
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 06-12-2010 12:21

RienyxCherry schreef:www.gipsyhorses.be Oosterwijk westerlo
Black Crow Ranch Ramsel (geen website)
Elschot Stables gaf ook les maar nu dat weet ik niet meer...
om even te verduidelijk bij Dorien :
Elschot stables geeft nog steeds les !
zowel basis als hogere reining

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

lesgever omg. kortenaken

Bericht door Lienn » 06-12-2010 12:27

weet er misschien iemand een reininglesgever (die betaalbaar is!)
in de omgeving van kortenaken-geetbets?

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 06-12-2010 16:46

@ Gwen: hoever is het voor jou misschien rijden? Voor ons is het ook 45 km enkel en in de winter moet ik Jack dan nog bij mijn ouders ophalen. Dan zijn we toch dik een uur onderweg. Maar het is het waard! Ik heb zelden zulk enthousiaste lesgever gezien. Hij kan best streng zijn maar dan zo blij bij de minste vordering.
Wat die al uit mij en Jack heeft gehaald, daar sta ik echt versteld van (en hij eigenlijk zelf ook :lol: )
Hij heeft inderdaad 2 heel leuke lespaarden die ook wel degelijk alles kunnen.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 06-12-2010 19:50

Dana schreef:@ Gwen: hoever is het voor jou misschien rijden? Voor ons is het ook 45 km enkel en in de winter moet ik Jack dan nog bij mijn ouders ophalen. Dan zijn we toch dik een uur onderweg. Maar het is het waard! Ik heb zelden zulk enthousiaste lesgever gezien. Hij kan best streng zijn maar dan zo blij bij de minste vordering.
Wat die al uit mij en Jack heeft gehaald, daar sta ik echt versteld van (en hij eigenlijk zelf ook :lol: )
Hij heeft inderdaad 2 heel leuke lespaarden die ook wel degelijk alles kunnen.
61 km van bij mij, dus met benzine en tijd enzo kan ik dat niet meteen doen. Wat ik eventueel eens kan doen is in de vakantie een maand regelmatig les volgen, waarbij ik mn paard daar laat of bij Filip. In Destebergen is ook de Elba Ranch (vooral fokken), daar staat ook de moeder van mn Sanjo en een veulen van ons die nog te koop is. Die kameraad (Filip) gaat dus ook bij Eugene voor lessen en is erg tevreden, hij neemt vooral les op Eugene zijn paarden, heeft nu ook de zus van Sanjo daar op training en volgt ook met zijn paardjes er les.
Misschien dat ik het niet met Goldy doe maar met Sanjo binnen enkele jaren. We zien wel ;)

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 01-02-2011 21:17

Bij de JC-Ranch betaal je 20€ voor een uur prive les.
Ben er nu al twee keer les gaan volgen en het bevalt me goed, heb nu eindelijk het gevoel dat ik leer westernrijden!

Plaats reactie