Training Goldy III

Hier kan je terecht met al je vragen over recreatief western, reining, cutting, pleasure, barrelracing,...
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 07-09-2010 18:13

@Hanne: dank je wel.
Rood of paars was ook mijn idee.

Heb nog een rood met groene onderlegger, maar wat dun voor het huidige zadel.
Het zadeldoek dat ik zou nemen is bruin en beige, dus gaat dan wel bij mn hoedkleur en paard.

Ben nog aant nakijken of ik nog op tijd in een westernwinkel geraak, anders zal het mijn jeanshemd worden.(Het hemd is verplicht met lange mouwen.) Zadeldoeken heb ik hier nog genoeg liggen...pff nie simpel om assorti te zijn zonder defintief materiaal.

Aleja we zien wel ;)
De proeven zelf zijn uiteindelijk het voornaamste.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 11-03-2011 21:51

We zijn weer enorm wat kennis rijker dankzij Syntra! Hiphoi!
Het oefenen op het nieuwe handmade zadel gaat prima! Goldy gaat zoveel vlotter in haar bewegingen op de voorhand ea.
Afbeelding

Even enkele filmpjes van op Syntra.

En omdat we een zeer lange winterperiode hebben gehad en weinig thuistraining, gelukkig redelijk wat lessen daar in binnenpiste. Maar elke keer heeft ze eens moeten bokken en op voorhand longeren (en laten uitbokken) was ook een must.
Maar al bij al heeft ze het goed gedaan. Ook het trailerladen kan ik bijna alleen aan en rijden met jeep+trailer doen we al zelf natuurlijk...flink eh ;)
Afbeelding

Oefening op onderdeel examen reining
Op het einde wou ze te vroeg stoppen, daarom zette ik haar eerst terug in galop alvorens te stoppen. Ze knabbelde nogal op het bit, ondanks er niet veel spanning op zat. Ze is daar gewoon iets meer gespannen dan thuis.
http://www.youtube.com/watch?v=mFJnnJRlQCo

Galop, maar vooral bij de oef om het zonder stemgebruik te doen, ze mocht enkel op de benen reageren en dat was dus even zoeken. Als ik een 'kusgeluid' maak is ze meteen vertrokken, maar dus mocht ik die hulp niet gebruiken.
http://www.youtube.com/watch?v=0WUH8MbQaMY

Oefening op onderdeel trail...
Let niet op de 5min dat we aan de poort staan(jaja VIJF minuten angst aan de poort, manmanman en thuis hebben we dat al gedaan dus eh, argh)
De brug gaat goed, de draf over de balken en de galop ook. Voort eerst een half sprongetje, ben er al blij mee, hadden we nog nooit geprobeerd zo over kruis en op exa mag je gewoon erover stappen ook.
Dan de backup tss balken...hadden gewoon alle paarden het moeilijk mee.
En de lesgeefster heeft bij de andere ook sneller aangegeven om langs de andere kant er eerst door te gaan. Dan lukte het wel.
Verder het vierkant, kunnen we beter, nuja dat was door de ontlading dat het gedaan was, na die vorige 'foutjes' gehad te hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=nHEYZWgeNk0

Afbeelding
... de oefeningen thuis al herhaald en de backup tss balken begint te komen, maar ze moet altijd eerst eens weigeren, koppige dame.
Het verzameld lopen begin ik ook al meer tevreden over te zijn, maar tkan nog vlotter, ze heeft nog redelijk wat beenondersteuning nodig zodat ze goed de ribben/buikspieren gaat gebruiken.
Spin komt er ook stillaan in. De stops komen, ze loopt niet meer uit, nu moet ik nog letten op mijn zit, zodat er niet teveel druk op de voorhand komt maar we beide onze rug boller zetten en die buikspiertjes trainen!

Gelukkig begint 'het weer' te beteren, dan kunnen we er weer volle 100% voor gaan! GO GOLDY, we komen er wel!

Plaats reactie