Charley terug thuis

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Charley terug thuis

Bericht door Charley » 03-02-2014 17:53

Charley mocht zondag terug naar huis na meer da 6 maanden training bij shari. De van ging niet echt zo vlotjes...
Eerst gewoon proberen ma hij blokkeerde elke keer.
Daarna met 2 longeerkoorden geprobeerd ma meneer zal ineens is uittrappen seg. Is hij nog naast de van gesprongen. Het kieke! Een stuk van zijn achterste hoef. Al goe da den hoefsmid vandaag is langs geweest. Heeft het niet helemaal deftig gekregen ma toch een groot deel.
En dan als laatste met een bak eten kregen we hem er wel op... Typisch.
Hij is voor de rest heel braaf geweest op de van.
En het was direct terug dikke liefde tussen mijn pony's. Wat een geroep was da gisteren die hadden elkaar echt wel hard gemist. Ze hebben heel de middag liggen stoeien op de wei.

Vandaag de eerste dag gereden op charley. Ging jammer genoeg niet zo goe :( Jordy mijn vriend zegt da het wel goed ging en da ik altijd de baas bleef ma als je op de cirkel wilt galopperen en meneer loopt na de andere kant van de wei noem ik nu ni echt bepaald de baas blijven ... Goed naar achtere gezete Teugels opnemen maar nee meneer was weg. De rest van de oefeningen ging wel goe en heb echt geprobeerd tot ik ne deftige cirkel had gegaloppeerd voor ik stopte met rijden want anders doe die da de volgende keer terug.
Al goed da shari zondag komt want meneer is wel zadelmak ma we zijn er nog lang niet.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 03-02-2014 18:06

Ha, dat ken ik. Boy deed ook altijd zo. Ik ging door tot ik één deftige volte had en dan direct gedaan. Maar is spijtig genoeg nooit goedgekomen met dat paard (was ook een abnormaal speciaal geval)

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 03-02-2014 19:13

Ja bij charley zit momenteel echt wel in een test fase.
Echt lastig wordt ik soms van. Daarstraks heeft hij ook in vinger gebeten dus heeft die een minuut in zijn mond gehouden ni doorbijten ofzo ma gewoon vasthouden. Heb is goe terug gebeten denk da hij zijn lesje nu ook wel geleerd heeft :twisted:

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-02-2014 16:08

Als dat het enige probleem is dat hij gedaan heeft, dan valt dat nog heel goed mee vind ik. Ale maar dus zondag ben ik daar, tot de rescue :lol:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 05-02-2014 20:52

hij moet mss nog ff acclimatiseren :wink:
Hoe oud is hij? omdat je spreekt over "test fase"
anderzijds ieder genomen hindernis = een ervaring rijker.
Ik heb ook 3 "groene" paarden, elke keer dat je een stap dichter bij je doel komt is toch gewoon onbetaalbaar.
:lol:
Het komt wel allemaal goed.

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 06-02-2014 20:21

Charley word in mei 5 jaar dus hij is nog vrij jong. Zal er wel uitgaan da testen. Was vandaag al veel minder.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-02-2014 21:32

We gaan uitstellen tot volgende week. Het is wel raar dat hij er niet meer is.
Maar jij zal wel dolblij zijn dat hij thuis staat!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 09-02-2014 23:06

Ja ben superblij vandaag bij hem mogen hangen nu Ik ook wa ziekjes ben ben ik wel blij da hij er trg staat echt rot die griep pff gisteren heeft mijn papa de eerste keer in 5 jaar mijn pony's gaan eten geven. Heb ik toch een toffe Pe hè :P

Plaats reactie