Training Whiz

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Training Whiz

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 07-02-2014 00:35

Nog eens een update over de trainingen van Whiz.. We zijn hier een tijdje niet op het forum geweest hé ;)

Ff een link naar m'n topic van in 't begin als je nog eens wil overlezen/bijlezen of de foto's eens wil vergelijken..
http://paardenpraatjes.forum2go.nl/rijl ... t1767.html

Onze lessen hebben geregeld stilgelegen door verschillende redenen..
o.a. Shari haar ongeluk, Whiz haar rugproblemen die uiteindelijk bleken voort te komen van een slecht passend zadel, Ikzelf die er lang tussenuit heeft geweest ivm mijn HMS en heb ongeveer een jaar lang zonder zadel gezeten en reed dan met barebackpad wat niet zo goed is om lange uren en intensieve trainingen met te doen.. Ik ben altijd wel goed blijven oefenen en zonder zadel rijden heeft wel veel goed gedaan aan mijn zit! :wink:

Enkele foto's van zonder zadel rijden..

mei, juni tot december 2012, periode dat ik niet veel gereden heb ivm mijn HMS..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2013

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook met neckrope..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds juli 2013 hebben we eindelijk ons zadel! :D
't was eerst weer wat wennen na zo lang zonder zadel te rijden.. stijgbeugels, waar zijn die goe voor? :roll:
Maar ik zit echt veel beter in dit zadel.. en Whiz loopt veel beter, is beter controleerbaar.. ze is ook veel minder hevig en crosserig! Chille Whiz geworde 8)
De 1ste maanden hebben we zelf onze training weer opgepikt tot waar we ongeveer gebleven waren met de lessen van Shari..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in december heb ik mijn eerste les weer genomen van Shari :D
(spijtig van de minder goede kwaliteit van de foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens Shari zit er al veel verbetering in al blijf ik zelf erg kritisch :roll:

Van de andere lessen zijn geen foto's spijtig genoeg..

Tof als je heel de post gelezen en bekeken hebt! 't is nogal een lange geworde :oops:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 07-02-2014 21:36

Aaah cordeo. Dat is zo zaaaalig :D

Ik vind er wel verbetering inzitten, het enige dat ik mis zijn momentjes van "los". Je teugels staan precies altijd wel in contact?

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 07-02-2014 22:09

Ja ik heb nog altijd veel werk aan Whiz haar hoofdhouding.. nog steeds een jo-jo! De los-momentjes zijn er wel maar heel kort omdat ik telkens opnieuw terug moet opnemen en vragen..
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 08-02-2014 22:42

Ik vind dat dat er toch al super uit ziet.
En whiz ziet er ook kei goe uit zeg!!!

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 09-02-2014 14:49

Whiz is toch veel van haar bespiering kwijt en krijg het er ni terug bij.. hopelijk komt dat nog terug nu we weer regelmatiger kunnen trainen :)
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 09-02-2014 19:09

Dat komt wel in orde! Gewoon terug meer trainen en die bespiering komt wel ;)

En ik ben zelf ook zo'n perfectionist. Vooral op mezelf. En als het niet lukt, word ik geïrriteerd op mijn paard.
Weet je wat Shari nu altijd tegen mij zegt?
"Je mag niet zo perfectionistisch zijn, elke stap vooruit is héél belangrijk en daar moet je van genieten!"

En eigenlijk... Ze heeft daar echt wel gelijk in!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-02-2014 21:48

@ Jaleesa : Mooi overzichtje. Je ziet de vooruitgang.
Je was het misschien gewoon van zonder zadel te rijden, maar ik vind je houding met zadel nog steeds beter. Whiz haar houding (letterlijk en figuurlijk) is ook al veel beter ondertussen. We moeten inderdaad nog meer losse teugel momenten kunnen creëren, maar ze is al veel rustiger geworden. De rest volgt wel. Ze doet het ook veel beter met haar soepelheidsoefeningen en heeft al meer geduld. Zeker blij zijn met het resultaat, en gewoon doorgaan! Doe zo verder!

@ Lesley : Gewoon steeds dat in het achterhoofd houden. 1% per dag is 356% per jaar. Dat is toch meer als genoeg?! :lol:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie