Meet Becky (again)

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Meet Becky (again)

Bericht door Lesley » 28-01-2014 17:17

Meet Becky (again).

Mijn eerste eigen paardje :D. Ze is twee jaar geleden zadelmak gemaakt door Shari en werd toen "een vrouwelijke Smart" genoemd. Klonk als een ideaal paardje voor mij, dus gaan kijken, getest en uiteindelijk mocht ze naar mij komen.
Becky is een zéér fijn paardje in het grondwerk, in het rijden hebben we helaas al onze ups maar vooral onze downs gehad...

Klein paspoortje:
- Becky
- 5 jaar jong
- Pinto merrie

Becky nog op haar vorige stal: véél te vet!
Toen ging het nog goed, hebben we ons dood geamuseerd met elkaar, veel fijne momenten beleefd :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na twee maand wachten eindelijk thuis :D
Afbeelding

Toen kregen we wat rijproblemen, het ging niet goed meer. Nog wat verder geprobeerd, met hulp van degene waarbij ik op de wei stond, maar het ging echt niet meer.
Dan besloten om ze maar te verhuizen van stalling: op naar waar Shari staat, zodat we konden lesnemen van haar!
Afbeelding

Dat ging echter ook niet naar behoren, dus uiteindelijk ze in training gezet.
Punten om aan te werken: paard kon geen mm losgelaten worden of ze racete een koers, hong verschrikkelijk op de hand, was continu gespannen en was bang van de benen
Shari zag dat natuurlijk volledig zitten en het resultaat kwam al snel!
Afbeelding
Afbeelding

En dan is het een dag zéér slecht geweest. Helemaal terug naar af...
Ik ben er zelf toen even opgekropen nadat Shari gereden had en het lukte me om haar ondanks alles te controleren. Dit was zo'n stap voorwaarts, het gaf me veel vertrouwen...
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging het weer een hele tijd goed, ik mocht steeds uitdraven, wat genoot ik daar toch elke keer van, het werd steeds beter en beter :)

Maandag voor de eerste keer les gehad: ik was er klaar voor en ik dacht Becky ook. Helaas in het geval van Becky had ik het verkeerd. Het is een uur vechten geweest terwijl er maar één simpele oefening gevraagd werd: aandraven zonder protest. Dit was een zware stap achteruit...
Er is dan de beslissing gevallen om een ander bit te gebruiken, omdat ze bij Shari ook nog steeds niet volledig loslaat (maar zij heeft de kennis en de kracht om daarmee om te gaan, ik niet).
Eerste dag zwaar protest, tweede dag ging het echter fantastisch. Ik moest nadien ook nog even erop van Shari om het te voelen en man, wat een verschil! Nu even corrigeren op dit en dan weer zo snel mogelijk terug naar snaffle ofcourse, maar nu zie ik het weer volledig zitten :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op naar een super 2014 waarin ik eindelijk zelf kan beginnen met mijn vlekkie!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 28-01-2014 18:17

van klein koeitje naar redelijk gestroomlijnd al zouk zeggen , maar fijn da je uw eigen paardje hebt e , was al ne lange droom en nu mag da uitkomen , heb jullie al heel even bezig gezien en da matcht wel vind ik , komt zeker goe ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 28-01-2014 20:09

En jij dacht dat ik overdreef als ik zei dat ze echt wel 100den kilo's teveel woog :lol: . Inderdaad het WAS de vrouwelijke Smart. Wat er ondertussen allemaal gebeurd is, god mag het weten. Maar we gaan dat oplossen. Maar het gaat volgens mij wel een lange lijdensweg worden, langer als verwacht.
Maar wanhoop aub niet en geef het niet te snel op. Ik weet dat het klote is dat je nog niet ten volle van je eigen paard kan genieten, maar dat is nog even doorzetten. Halfweg stoppen is weggegooide moeite.

We hebben inderdaad nogal een serieus ernstig voorval van protest gehad, maar daar geraken we wel door. Ik ben allesinds blij dat je mijn hulp hebt ingeroepen en ik ben blij dat ik terug met haar mag werken.
Ookal doet het ergens ook pijn. Daar bedoel ik dan mee om te voelen hoe ze is, te weten hoe ze ooit was. Dat moet teruggehaald worden!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 29-01-2014 06:09

Jaja er komt eindelijk een beetje lijn in :D Mercikes Bart!

Ja, ik dacht: "dat kan nooit". Tot ik haar zag XD
We zullen het nooit weten. Oeioei, wat noem jij lang? Dat het langer als verwacht ging worden, wist ik helaas al :(. Dacht dat dat op 2-3 maand wel gefikst ging zijn. Niet dus. Nu ja, maakt op zich niks uit, ze mag gerust langer in training blijven, als het maar goed is voor ons beiden.

Dat steigeren was niet normaal zo te horen... Eergisteren ook gezien, maar toen was het gelukkig snel over! Ik ben ook blij dat je mij helpt, had het echt niet gekunnen zonder (en met enkel les hadden we er ook niet gekomen)
Hopelijk komt de oude Becky terug hé!!!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 29-01-2014 11:44

fijn dat je goede hulp krijgt.
En nu werken aan de toekomst. Dat komt helemaal goed daar geloof ik in.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 30-01-2014 06:07

Bedankt Hanne!

Ik hoop het ook :)

Straks weer les... Ben benieuwd!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 31-01-2014 19:32

VERSLAG :D
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 03-02-2014 18:06

Zie praatje van de dag ;)
Straks al nieuw foto's XD

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 05-02-2014 19:48

Ze ziet er al veel beter uit! Ik heb haar nog in 't begin gezien pff amai! :P
Ik vind toch de lichtere (mijne oude) pad mooier op haar hoor, steekt beter af dan de zwarte :wink:

Ze is in goei hande bij Shari!
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 05-02-2014 22:11

Dankje! Nogal werk aan gehad pff. Ben blij dat ze ondertussen al zo goed afgevallen is. Heb de eerste maanden continu schrik gehad voor hoefbevangenheid...

Ik vind beide wel mooi :D

Plaats reactie