Verbetering met Ordessa

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Verbetering met Ordessa

Bericht door Lesley » 20-05-2012 23:55

Na weer even out te hebben gelegen door het slechte weer (wat de piste in één hoop miserie verandert) ben ik van de week terug begonnen met Ordessa te werken. Verbazingwekkend genoeg deed ze het vrij goed. Eergisteren was Shari dan zo lief om mij nog eens te voorzien van foto's, waarvoor dank!

Afbeelding
Aan de longe lopen gaat al rustiger: niet meer beginnen in een rendraf

Afbeelding
Blinkend paard!

Afbeelding
Eerst was de galop gepaard met bokken, daarna werd dit verwisseld door trekken. Vandaag was het dus weer trekken. Na een paar correcties had ze echter door dat ze dit beter niet kon doen met dit mooie resultaat!

Afbeelding
Op naar de poetsplaats voor het zadel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Poseren

Afbeelding
Instappen terwijl Lesley in haar eigen zit te vloeken "kan dat paard nu echt niet in binnenstelling lopen?"

Afbeelding
Afbeelding
Toen stelling in orde kwam, voor de derde keer oefenen op schouders geven (expres met overdreven hulpen)

Afbeelding
Draven, best wel blij over houding die serieus verbetert is de laatste tijd

Afbeelding
Een steeds zeldzamer beeld: Lesley die lichtrijdt

Afbeelding
Afbeelding
Achtjes rijden, goede oefening op stelling

Afbeelding
En als laatste galop. Don't shoot me on this one please... Mijn houding is een ramp!
Altijd al zwakke kant geweest en we hadden afgesproken dat we alleen nog maar gingen galopperen als het in stap en draf goed ging. Ze deed het vandaag fantastisch, dus we gingen nog eens proberen. Normaal gaat ze er niet in zonder hulp vanop de grond... Maar had Shari gevraagd het mij alleen te laten proberen en het lukte :D Wel nog een bok bij het aanspringen die mij uit mijn evenwicht bracht, maar het is nog wennen voor beide... Maar hier zie je dan toch ook weer verbetering in mij want een halfjaar geleden had ik opgegeven en geflipt...

Opbouwende tips altijd welkom!
Hou er wel rekening mee dat het weer een tijdje geleden was en dat er bij haar nog wel wat basiswerk nodig is. Hierdoor vind ik bvb nageven op de moment nog niet het belangrijkste: eerst moeten gehoorzaamheid en buiging verbeteren.

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2012 18:30

Goe bezig :D
Gewoon rustig de tijd nemen en da komt wel goed :wink:

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 21-05-2012 20:16

veel betering al te zien met haar , doe zo voort zulle
if you dont stand for something , you will fall for everything

Plaats reactie