Terug van nul

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Terug van nul

Bericht door Lesley » 29-03-2012 20:09

Sinds Ordessa weer een maand of drie heeft stilgestaan, moeten we helemaal van nul terug beginnen. De binnenstelling die bevestigd was, het begin van galop dat gelegd was, alles is weg... Dus terug helemaal opnieuw dan!

Ze is nogal vinnig, dus eerst aan de longe.
Afbeelding

Beginnen met stappen op de kleine cirkel (anders begint ze meteen te galopperen/bokken en alles te negeren wat ik vraag)
Afbeelding

Daarna langer. De show kon beginnen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze kan wel braaf zijn hoor :lol:
Afbeelding

En toen hadden we discussie. Zij moest op de rechterhand, wat ze dus niet wou dus ze zat constant te draaien. Wat ik natuurlijk altijd corrigeerdeE. En toen besloot ze ineens omhoog te gaan... Eerste keer, maar koppige mevrouw heeft zich toch in mijn wil geschikt nadien
Afbeelding

En dan erop!
Afbeelding
Afbeelding

Stap-stopoefeningen deed ze goed, dus ook belonen
Afbeelding

Ook wat aan het drafwerk gewerkt (waar komt in vredesnaam die redelijke houding ineens vandaan??? Ik zat vroeger continu naar voren)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ordessa dacht even dat ze een westernpaard was... (voor de duidelijk, heb deze houding niet gevraagd!)
Afbeelding

Een mooi beeld om af te sluiten :D Eigenlijk best wel trots op onze vorderingen tot hier toe!
Afbeelding

Ondanks haar kuren, blijf ik het een fascinerend paard vinden. Ze heeft echt wel wat in haar mars, ze kan prachtig lopen voor een Hafje te zijn. En elke keer zit er weer verbetering in, heel inspirerend!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 29-03-2012 20:18

ja had nie verwacht da die zo vinnig kon zijn :) , houding zeker goed volgens mij al veel goed gekeken naar iemand ;) . maar zeker groote vooruitgang blijf zo voort doen zouk zeggen
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 29-03-2012 21:04

Ja die Ordessa. Speciaal gevalleke! Ik wist dat ze wel wat kon bokken. Maar zo :D . Toch leuk op foto vastgelegd voor zover dat kan.
Maar dat steigeren zag ik er niet in. Verbaasde me. Van mijn punt waar ik stond leek het zelfs alsof ze naar je op steigerde.

Je zit gaat er zeker op vooruit hoor. Verdorie, wat meer zelfvertrouwen jij.
Goed bezig hoor. Met Ordessa helaas nog wel veel werk. Maar dat komt allemaal wel snor zeker. Een geschikte piste zou alles net iets makkelijker maken denk ik.

Ik ga nog wel eens mee voor wat meer foto's.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 29-03-2012 23:51

@Bart: je zou ze nu eens bezig moeten zien ;) Aan de longe is het showtime van zodra er draf of galop gevraagd wordt. En ik kijk naar iedereen, maar this niet omdat je kijkt dat je het kan, moet nog een stuk gevoel inzitten. Vind het echt strange... En bedankt, we'll try :D

@Shari: zeker een specialleke! Zeer goed vastgelegd door jou! Steigeren was ik ook verbaasd door, had ik niet verwacht. Ze steigerde eerder zowat schuin had ik de indruk.
Hehe, that's my problem, you know ;) Zeker nog veel werk voor de boeg, maar daar leren we van zeker? Ik ben benieuwd hoe ze over een paar weken/maanden gaat zijn. Piste zou inderdaad héél handig zijn. Mercikes voor de foto's hé!

Gast

Bericht door Gast » 30-03-2012 13:08

Ik blijf er echt bij dat ze die eens moeten laten nakijken. Zo'n reacties zijn niet normaal.
Verder ziet het er al veel beter uit dan toen die keer dat ik en mee geweest. Ik kom deze vakantie u met de auto halen en dan kan de zadel mee :D

Plaats reactie