Training van Mageno

Voor al die leuke fotos!
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 29-03-2012 23:43

Bart, ik kan aan jouw uitleg eigenlijk niks meer toevoegen...
Hopelijk verklaart dit al zijn gedragingen en gaat het weer stukken beter als je er terug mee begint, nu hij weer goed in zijn vel zit!

CQtie
Rookie
Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-02-2012 14:06

Bericht door CQtie » 31-03-2012 10:01

Meestal als ze zo fel reageren en dit ook aan de longe doen zit er fysiek iets fout.....Ik heb het ook meegemaakt met een Appaloosa waar ik les aan gaf. Paard kon plots heftig en agressief reageren....zelfs met het longeren sleurde hij mij plots fel mee (ikke niet lossen :-)) en hij maakte niet de vorderingen die ik wou....uiteindelijk ben ik verder gaan zoeken op de symptomen die hij toonde (kort en krampachtig in de achterhand, verzet, moeilijk vooruit te werken, fel slaan met staart en hij kon ontzettend moeilijk ontspannen). Blijkt nu dat hij een lichtere vorm van PSSM heeft....Ik heb nu zijn dieet en zijn training met de eigenares aangepast en het is al een pak beter....
"When a Horse touches your Heart, Riding becomes a Way of Life "

Gast

Bericht door Gast » 31-03-2012 20:08

Zo'n mensen zou je neerschieten hé. Toch teken dat ze er niet veel van weten. Zeker medisch niet.

Echt super voor Mageno dat hij een behandeling heeft gehad. Hopelijk gaat het nu alleen maar beteren.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 10-04-2012 20:06

@ Bartje : Ik ben heel blij dat Vicky de osteo heeft laten komen. Was echt nodig!

@ Lesley : Ik denk dat het wel een deel van zijn gedragingen zal verklaren.

@ CQtie : Ja zo zie je maar he. Mensen zeggen veel te snel "stout paard" vind ik. Zonder eerst al de rest uit te sluiten.

@ Caro : Nee klopt, ze kennen er helaas niet veel van. Maar dan ben ik er maar voor om het hun duidelijk te maken he. Ik ben al blij dat ze de raad opgevolgd hebben!

Ondertussen zit de eerste week stapoefeningen erop. Vanaf morgen gaan we terug over naar draf. Ben benieuwd!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 10-04-2012 20:12

Hopelijk gaat dieje overgang nie te energiek :) en blijft em chill , maar da zal wel schillen nu de pijn weg is :)
if you dont stand for something , you will fall for everything

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 11-04-2012 16:10

Ben weer heel benieuwd naar de vorderingen! Een paard wordt veel te snel als stout bestempeld. Vroeger, voor de tijd van de osteo's en dergelijke, eindigde zo'n paard uiteindelijk bij de slacht...

Lando was ook ineens weer moeilijk aan het doen terwijl hij al 6 maanden (sinds ik hem rij) zo goed ging... eerst denk je idd dat het uittesten is (ineens na 6 maanden???). Maar dat gedrag werd erger en ik heb er ook meteen de osteo bijgehaald en voilà, meneer zat ook goed vast!
Ben nu weer stilaan aan het opbouwen met longeren en afbinden, dat ga ik ook wat afwisselen met rijden. Denk dat Lando gevoelig is om vast te komen zitten en wat werken zonder mensje erop kan nooit geen kwaad.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Plaats reactie