Les 8, 11 Maart

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Les 8, 11 Maart

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 14-03-2012 22:12

Zondag weer les gehad van Shari, deze keer heb ik gewoon met Whiz gereden.. 2 weken geleden is de osteopaat voor Pepper langs geweest, zij had blijkbaar last van haar rug, ik moest van de osteo dan 4 dagen rust geven en daarna oefeningen doen, 4 dagen in stap en daarna 4 dagen in draf en mocht dan de trainingen verder hervatten.. zondag was net de laatste dag van de oefeningen dus heb Pepper niet gebruikt in de les, zij en Henna zijn gewoon op de wei gebleven.. vanaf volgende les zal Pepper weer meerijden en zal Lesley zich weer ontfermen over ons Henna :)
Maar aangezien Lesley zondag dus niet met Henna naar de piste gekomen is, omdat anders Pepper alleen op de wei stond, kon Lesley foto's trekken :twisted:

Ik zelf vind dat Whiz al goed gebeterd is, speedcontrole begint redelijk goed te gaan.. krijg ze tegenwoordig al in een 'chill drafke' zoals ons 'chille Pepper' :lol: Af en toe nog het jojo-effect met haar hoofd maar ze begint al langere periodes haar hoofd mooi te dragen.. soms nog wel eens de hevigheid zelve maar ik denk dat Whiz dit altijd wel een beetje zal blijven hebben.. 't is toch een speciaal karakterke :roll:

Whiz is wel sterk beginnen afvallen de laatste tijd.. ze is onlangs nog ontwormt, ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat de trainingen en lessen intensiever worden.. als mijn uren van het werk meevallen train ik 3 tot 4 dagen in de week.. Onze paarden krijgen normaal niets bijgevoerd enkel hooi en/of voordroog en af en toe wat wortels en appels.. Tuurlijk besef ik dat een paard dat intensieve 'arbeid' verricht meer energie enz zal nodig hebben dan een paard op rust.. daarom zijn we sinds gisteren begonnen met bijvoeren van krachtvoer.. we zijn begonnen met Equi-Libre Horsefeed.. proefpakket van 4 gratis zakken, wij geven de Dynamic Plus, om te zien hoe ze hier op reageert.. een vriendin van ons had dit voer aangeraden en ik moet zeggen, uitstekende service! Hopelijk valt het voor Whiz ook goed mee en blijven we vaste klanten :)
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dit voer?

Genoeg gezeverd, hier dan de foto's..

Ik moet leren kijken waar ik rijd :shock:
Afbeelding

Mooi drafje
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Vind ik zelf een heel mooi beeld :D
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Moet op m'n kont blijven blijven zitten en rug recht houden! :evil:
Afbeelding

Rechtzitten! :|
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :wink:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 14-03-2012 22:36

Jullie gaan goed :D

Vind jouw zit ook al serieus verbeterd tegenover de eerste lesfoto's ;)

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2012 14:10

Goed hoor! Duidelijk al veel meer ontspanning.
Doe zeker zo verder!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 15-03-2012 19:10

heel veel vordering te zien ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 18-03-2012 21:05

Niet altijd zo vitten op je zit. Dat komt uiteindelijk wel goed! Trouwens foto's zijn momentopnames en er zijn vele foto's waar mijn zit ook op niets trekt. Belangrijke is dat je vooruitgang maakt en dat je die ook behoudt. En natuurlijk ook dat je er lol in hebt. Ik ben echt onder de indruk en heel blij dat je de oefeningen zo goed oefent en volhoud. Want basisoefeningen zijn nu eenmaal niet de leukste oefeningen. Op naar de volgende les!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie