Stiekem toch wel fier :D

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Stiekem toch wel fier :D

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 18-02-2012 22:21

Zowel op Whiz als op mezelf :wink: En Pepper ook natuurlijk!
Les 6 was een groot succes! :lol:
Shari reed Whiz om haar wat bij te scholen en af te stellen terwijl ik mijn les reed met Pepper..
Mijn grootste werkpunt blijven mijn hielen :roll: die irriteren mij zo hard :x

Shari & Whiz
Afbeelding

Ik & Pepper, correctie met net (iets te) strenge binnenhand..
Afbeelding

Binnenstelling Pepper
Afbeelding

Shari & Whiz
Afbeelding

Pas De Deux of Passe De Deux (klote frans :P )
Afbeelding

Een foto waar ik toch heel trots op ben 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shari & Whiz
Afbeelding

Pepper
Afbeelding

Whiz
Afbeelding

Het was de bedoeling om te testen hoe Henna zou reageren als zowel Whiz als Pepper weg waren en zij op de wei moest blijven, dit hadden we nog niet eerder geprobeerd.. Wesley bleef bij haar (op een afstand) om haar in 't oog te houden maar was geen huishouden met haar, had de grond niet zo hard bevrozen geweest zou ze nog over de draad springen! Dus is Wesley achterna gekomen om Henna wat te longeren terwijl wij reden.. Spijtig genoeg kan Wesley er niet altijd bij zijn op zondag omdat hij in het weekend werkt, hij had speciaal die dag een halve vrij genomen om mee te kunnen :(
Afbeelding

Shari & Whiz
Afbeelding

Rechtergalopje
Afbeelding

Afbeelding

Henna
Afbeelding

Stelling
Afbeelding

Rechtergalopje
Afbeelding

Mooi 'bergopwaarts'
Afbeelding

M'n meisje kan het wel hoor! :D
Afbeelding

Mooie losse teugel
Afbeelding

En ik & Pepper weer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

& Henna met het zweetdeken van Whiz, veel te klein dus! :lol:
Afbeelding

Ik ben echt tevreden van deze les!
Merci Lesley voor de foto's, ben blij dat ik van deze les zeker foto's heb.. zo zie ik die goede vooruitgang die me eens zo motiveerd ;)
Voor mij is het wel makkelijker om met Pepper te rijden omdat ik met haar meer aan mezelf kan werken dan dat ik m'n paard heel de tijd moet corrigeren, bij Whiz moet ik te veel aan haar werken..
Daarom is het perfect om zo te kunnen lessen, mijn paard word bijgesteld door een ervaren ruiter, terwijl ik aan mezelf werk met een meer ervaren paard, waardoor ik later met Whiz makkelijker zal kunnen rijden aangezien ik aan mezelf heb kunnen werken en zij ook beter zal lopen door deftige training.. Spijtig dat Henna dit niet snapt en meewerkt :roll:
Heb een 'groom' nodig voor Henna :lol: Maarja, niet veel mensen kunnen met haar om, of beter nog.. zij kan niet met veel mensen om :twisted:
En ik kan jou niet vaak genoeg bedanken Shari, om je kennis met mij te delen! :oops:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2012 21:56

Tziet er toch al heel goed uit hoor! Je maakt zichtbaar vorderingen!

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 20-02-2012 14:51

Inderdaad, ziet er goed uit!
Spijtig dat je altijd een 'babysit' nodig hebt voor Henna :)

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 20-02-2012 17:35

al ferme vorderingen amai zeg :o
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 20-02-2012 21:05

Je hebt gelijk dat je trots ben. Jij dacht dat er geen vordering inzat en ik zei van wel. Hier heb je de foto's als levend bewijs. Je gaat er wel op vooruit hoor. Geen twijfel mogelijk. Whiz is echt een paardje dat wel wat meer in haar mars heeft. Alvast bedankt dat je haar aan mij toevertrouwt.
Ik deel mijn kennis graag met iedereen. Kennis is er om door te geven. Dus ik deel het graag met jou.
Jammer dat Henna niet alleen kan blijven he. Was wel leuk zo :). 2 vliegen in 1 klap!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 21-02-2012 20:52

Tjah met mijn zelfvertrouwen moet het er al bijna 'ingeramd' worden voor ik aanneem dat ik goed bezig ben :? :roll:
Jah, er zit heel wat in mijn Whizje, je moet het er alleen uitkrijgen, wat mij niet lukt.. ze stond wedstrijd klaar voor reining tot haar peesblessure weer opgespeeld is en er chronische peesontsteking is vastgesteld door meerdere DA's (al heeft ze hier totaal geen last (meer) van)
Steve was er zelfs heel hard aan aan 't twijfelen om met haar terug in de sport te beginnen omdat hij het zo'n goed paardje vond..
Maarja des te beter voor mij dat dat niet doorgegaan is want ik heb er nu een bangelijk paardje aan :lol:
Ik vond het inderdaad ook heel leuk om zo te lessen.. ik moet echt een oplossing vinden voor henna :? Maarja kan ze moeilijk los in de piste zetten terwijl wij aan het rijden zijn :(
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 26-02-2012 21:37

Vandaag mijn les met Whiz zelf gereden, 't ging echt fantastisch, wat een vooruitgang al zeg ik het zelf! :lol: (Shari heeft ze al goed bijgesteld, die ene les :o )
Ik heb (op aanraden van Shari ofc) enkele gaatjes bijgemaakt in de stijgbeugelriemen zodat ik korter kon zitten (zat al op de kortste originele gaatjes) en die 2 gaatjes maken een wereld van verschil! Amai! Daarvoor was ik meestal nogal aan het 'hotsen en botsen' in mijn zadel, had totaal geen steun van mijn stijgbeugels.. Bij Pepper had ik dit minder, lag het aan het zadel? Aan de verschillende gangen van Pepper en Whiz? Of? ..
Het lag dus aan de steugbeugellengte! :roll:
Ik zit nu veel 'vaster' in mijn zadel en heb hierdoor ook al een betere houding op Whiz :)
Shari heeft Pepper nog een beetje bijgesteld vandaag, al zijn dit bij haar maar kleine puntjes in vergelijking met Whiz :P
Maar je hoort het al.. Ik heb ook een 'Hennasitter' gevonden! Whoohoo! :/yahoo
Lesley gaat vanaf nu zich 'ontfermen' over Henna als Shari les komt geven..
Het was vandaag eigenlijk niet de bedoeling om met 2 te rijden, maar aangezien Lesley mee was heb ik gevraagt of ze eens wou proberen hoe het met Henna ging..
Henna is een paard dat jou mag of niet, en dat merk je meteen :twisted:
Henna kan ook nogal sterk en hevig zijn bij het grondwerk, zoals gisteren hing ik nog half achter haar te skiën toen ze in galop aansprong :lol:
"Als je ze niet meer kan houden Lesley, laat dan gewoon los, ze gaat wel weer eten in haar stal"
Maar Henna gedroeg zich voorbeeldig, het klikte meteen met Lesley :D
Dus hop met 3 naar de piste.. Lesley heeft Henna een goede kuisbeurt gegeven waar ze zienbaar van genoot 8) En daarna lekker relax wat grondwerk gedaan.. all went well! :D
Alleen heb ik spijtig genoeg geen foto's omdat Lesley nu met Henna bezig was..
Mission Hennasitter: Complete!
Next Mission: Fotograaf!
Nu dus nog een ander slachtoffer vinden die foto's wil trekken tijdens de les zodat ik de vooruitgang kan vastleggen..
Ik bekijk graag achteraf foto's, omdat ik zelf niet kan zien hoe ik zit/rijd..
Aan de hand van foto's kan Shari mij ook nog handige tips geven of meer inzicht doen krijgen over bepaalde zaken.. En uiteraard deel ik graag foto's met iedereen :wink:
En filmpjes zouden ook nog handig zijn :lol: vergeet ik meestal te vragen aan de fotograaf of ze die ook willen maken :/dom

Al bij al dus weer een geslaagde dag :D
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 27-02-2012 00:33

Wat meer zelfvertrouwen Jaleesa! Het ging vandaag toch ook vrij goed met Whiz, en zij is zo te zien echt wel geen simpel ;-). En geloof mij, je kunt veel meer als je positief denkt. Geen reden om zo extreem zelfkritisch te zijn ;-). Ik vind er steeds weer verbetering inzitten!

Het ging goed met Henna :D I like her! Eerst rustig op het gemakje haar wat properder gemaakt en dan rustig wat ontspannen grondwerk. Zat bijna te slapen op het einde bij het stilstaan, heerlijk. Leuk dat ik je ook ergens mee kan helpen ;)

Filmpjes zijn inderdaad handig! Ik zou zeggen, ik pak nog een vriendin mee, maar die geraakt moeilijk tot bij mij, dus dat gaat dan jammer genoeg niet

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 27-02-2012 19:52

@ Jaleesa : Ja wat eens aanpakken al is kan doen he :). Ging tijd worden dat je de stijgbeugels eens ging aanpassen. Je ziet het resultaat.
Met Henna dat ging inderdaad goed. Dus zoektocht compleet!
Op naar de volgende zeker?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie