Rome

Voor al je verhalen of vragen over alles wat niet met paarden te maken heeft.
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Rome

Bericht door ohanner » 14-11-2010 12:50

Ben deze week met man en dochter voor 3 dagen naar Rome geweest.
Zalig was het! Ik was er al wel eens geweest toen ik in het 6de middelbaar zat, maar dat is al 10 jaar geleden en nu zie je toch alles vanuit een ander oog hé.

We vertrokken wel een beetje ongelukkig, want Xanthe moest toch wel juist de dag van vertrek de windpokken krijgen zeker. Maar gelukkig heeft ze het niet zo hard gekregen en had ze er ook bijna geen last van.

In Rome zelf was het weer super! Lekker warm (18graden de eerste dag en de 2de dag 22graden, wel af en toe een kleine bui gehad, maar niet de moeite), mooi, niet te druk, .... het was gewoon genieten.
Ons hotel lag op nog geen 20 passen van de TRVEI fontein dus was ideaal voor een mooie avondwandeling.
De eerste dag hebben we een toeristen hop-on-hop-of bus genomen en hebben we de typische dingen bezocht zoals het Coloseum en het Vaticaan. De dag nadien hebben we alles te voet gedaan en zijn we langs het Pantheon, de spaanse trappen, ... En door het zalige weer hebben we lnge tijd op het plein van het presidentieel paleis door gebracht in het zonneke. Waar we dan ook de ceremonie hebben kunnen bijwonen van de wisseling van de wacht. De carabineri's werden afgelost door het leger.
Enfin, zoals jullie wel kunnen horen was het een super tripje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 14-11-2010 15:45

amai, ben jaloers (en Tom ook, als geschiedkundige wil hij daar al lang eens naartoe)
Viel de prijs mee en was het de moeite voor 3dagen?

Mooie foto's, het ziet er ontspannen uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 14-11-2010 16:58

het is idd echt de moeite om te doen. 3 dagen zijn goed om alles te zien, maar als je echt meerdere musea nader wilt bekijken dan heb je misschien een dag extra nodig.
Wij hebben een halve dag genomen aan het coloseum met zijn forum romanum. Een halve dag heb je ook nodig voor het vaticaan als je deze ook binnenin wilt bekijken. De rest hebben wij op een dag gedaan maar zonder nog een bepaald museum binnen te gaan. En kan me voorstellen dat als je een geschiedkundige bij hebt dat die ook wel wat musea wilt bezien. Ik doe dit ook graag, maar hadden een 5jarige mee en voor haar is dit niet de moeite natuurlijk alhoewel zij ook in alles zeer geïnteresseerd was.

Prijs valt zeer goed mee!! Wij hadden vluchten via ryanair en die waren 60 euro per persoon heen en terug
Verblijf was via een promotie van Neckermanreizen en daar hebben we voor 2 nachten voor 2 personen(Xanthe was gratis) 230 euro betaalt. En het was hotel met ontbijt in het centrum vlak aan monument en die zijn normaal iets duurder dan als je buiten de stad boekt.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 14-11-2010 17:23

Wauw Hanne dat zag er zalig uit. Weer een bende mooie foto's uitgekomen. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gehad. En je haar is ook echt leuk ;)!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 14-11-2010 18:24

SugarKittie178 schreef:Wauw Hanne dat zag er zalig uit. Weer een bende mooie foto's uitgekomen. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gehad. En je haar is ook echt leuk ;)!
Dank u!!!

Plaats reactie